Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات زمان باقی است، فضای سیاسی کشور به طرز عجیبی آرام است، به گونه ای که حتی برخی فعالان سیاسی را نگران کرده است. اکنون حدود 25 روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مانده، ولی خبرهای کمی از فعالیت‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان به عنوان دو جریان اصیل کشور به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ البته به نظر می رسد، این سکوت در اردوگاه اصلاح طلبان، بیشتر شبیه نوعی آرامش است؛ آرامشی حاکی از آنکه برنامه‌هایشان را بنا به روال پیش می‌برند و حامیان آنها حتی با شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی، با اطمینان به شورای عالی سیاست گذاری جبهه متبوعشان، در آرامش هستند.

با این حال، برخی فعالان سیاسی، این فضا را مناسب ارزیابی نمی کنند و بر این باورند که شاید اطمینان از پیروزی، باعث دست کم گرفته شدن رقیبان شده و بار دیگر اتفاقات سال 84 تکرار شود. همچنین برخی اعتقاد دارند که سکوت انتخاباتی، باعث ریزش رأی و کاهش مشارکت خواهد بود.

اما در این میان، افرادی هستند که اعتقاد دارند هنوز برای داغ شدن فضای انتخاباتی، زمان هست و در روزهای آینده، شور و نشاط انتخاباتی در کشور حاکم خواهد شد. به باور این افراد، آغاز تبلیغات شوراهای شهر و شروع مناظرات تلویزیونی، این فضا را داغ خواهد کرد و فضا از حالت سکون خارج خواهد شد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: فضای سرد انتخابات در روزهای اول، کمی طبیعی است. شور و نشاط انتخاباتی در روزهای اول، همیشه این گونه بوده و زیاد چشمگیر نیست، ولی در روزهای آینده این فضا گرمتر می شود و به تدریج با شروع مناظرات و انجام سخنرانی ها و میتینگ های دانشجویی، جو انتخاباتی حاکم خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: مهمترین مسأله این است که مردم با دیدگاه های کاندیداها و برنامه های آنها بیشتر آشنا شوند؛ اما متأسفانه چیزی که تا کنون اتفاق افتاده، غیر از این بوده و کاندیداها چیزی برای ارائه نداشته و فضا بین کاندیداهای مختلف بیشتر به سمت نقد و انتقاد از دو طرف رفته است.

وی گفت: فکر می کنم برگزاری مناظره های انتخاباتی، نقش بسیار مهمی در این انتخابات دارد، به ویژه آنکه قرار است این مناظرات، مستقیم نیز پخش شوند، قطعا این مناظرات اثرات زیادی خواهد داشت و باعث بالا رفتن مشارکت خواهد شد.
از سوی دیگر، ما در این دوره از انتخابات، انتخابات شورای شهر را نیز داریم و همین با پایان یافتن کار تأیید صلاحیت ها، جو انتخاباتی کشور را داغ تر خواهد کرد و شور و نشاط را افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ستادها کمی کُند عمل می کنند، گفت: چند روز است، فعالیت های ستادهای انتخاباتی در تهران و استان ها نیز کار آغاز شده و به نظر می رسد، پیش بینی ستادها برای شروع و ورود به انتخابات از هشتم اردیبهشت بود؛ اما شورای نگهبان نام تأیید صلاحیت شده ها را زودتر داد و کمی برنامه های ستادها به هم خورد.
ستادها از مدت ها قبل کارهای مقدماتی خود را شروع کرده بودند و کمیته ها نیز چیدمان نیروهای خود را انجام داده و کمیته های مردمی نیز کار خود را آغاز کرده اند.

وی همچنین یادآور شد: همان طور که گفته شد، بهترین و مهم ترین کار در این انتخابات این است که مردم از برنامه های انتخاباتی کاندیداها اطلاع داشته باشند. آنان می خواهد برنامه چهار سال آینده کاندیداها را بدانند و در یک فضای شفاف درباره آنها تصمیم گیری کنند.

وی در پاسخ به اینکه حرف جدید روحانی برای ادامه راه ریاست جمهوری چیست و مطالبات مردم را چگونه می خواهد پاسخ دهد، گفت: مهمترین مسأله کنونی کشور، موضوع اشتغال و رونق تولید است که این دو نیز مکمل همدیگر هستند. اگر رونق اقتصادی ایجاد شود، اشتغال ایجاد می شود و اگر اشتغال ایجاد شود، رونق اقتصادی نیز به طبع آن شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این یک خواسته ملی است و هر یک از کاندیدا هم که صحبت می کنند، محور بحث های خود را بر این اساس تنظیم کرده اند. در مورد روحانی نیز به همین شکل است و چهار سال آینده روحانی در صورت موفقیت حول این محور خواهد بود.

علیرضا رحیمی درباره ایجاد فضای باز سیاسی در کشور نیز گفت: وظیفه دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان مجری قانون این است که نظریات مردم به هر جهت تأمین و فصل سوم قانون اساسی کامل به نفع مردم اجرا شود. در حوزه مطبوعات نیز دولت قائل به آزادی است، ولی استانداردهای دوگانه ای حاکم است که گاه باعث اختلال در کار و مانع انجام درست آنها می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی «درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع شده و جرم انگاری شده است».

رئیس پلیس فتای خوزستان با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن را انتشار دهند، تصریح کرد: انتشار محتوای مجرمانه برابر قانون جرم است.

وی از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

سرهنگ حسینی افزود: پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضائی ارسال خواهد کرد.

وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند، گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبر 6096009

دیگر خبرها

  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است