Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:42:40 GMT

راه‌آهن کرمانشاه خوراک برنامه تبلیغاتی دولت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۸۸۶۱

راه‌آهن کرمانشاه خوراک برنامه تبلیغاتی دولت

در چند ماه گذشته توجهی که دولت برای افتتاح زیرساختهای استان کرمانشاه از جمله خط ریلی این منطقه داشته اگر در چهار سال گذشته داشت اکنون کرمانشاه درگیری مشکلاتی همچون رتبه نخست بیکاری کشور نبود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدن توجه چندانی به کرمانشاه نداشت و این عدم توجه از روزهای آغازین و با انتخاب استانداری غیربومی و ناآشنا به وضعیت استان رقم خورد و تا امروز که بسیاری از طرحهای زیرساختی این منطقه ناتمام مانده‌اند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از چند ماه پیش و با روشن شدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم ناگهان استان کرمانشاه در جغرافیای دولت تدبیر و امید قرار گرفت و سیل مسئولان و مدیران کشوری به این منطقه سرازیر شد تا کرمانشاهی که در برخی از سالهای عمر دولت یازدهم ماه‌ها هیچ مدیری را در خود نمی‌دید، هر هفته پذیرای یکی از وزیران دولت باشد.

سفر وزیران دولت یازدهم در جهت فضاسازی دولت برای همراه کردن رأی مردم این منطقه برنامه‌ریزی شد تا بتوانند کوتاهی‌های چند سال گذشته را در عرض چند هفته جبران کنند و زمینه را برای سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان کرمانشاه مهیا کنند؛ ولی این امر تاکنون جواب نداده و مردم همچنان از عملکرد دولت در کرمانشاه ناراضی هستند.

فضاسازی دولتی در استان کرمانشاه

در ادامه فضاسازی دولتی برای همراه کردن مردم کرمانشاه با دولت تدبیر و امید وزیر بهداشت و درمان همراه با سازوبرگ بسیار پس از تعطیلات سال جدید به این استان سفر کرد؛ سفری که بنرهای اطلاع‌رسانی رنگارنگ آن تمامی شهر را پوشانده بود و وزیر را مجبور به افتتاح دوباره موردی همچون دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان یک شهرستان کرد.

نمونه‌ای از بنرهای اطلاع‌رسانی سفر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه

هفته گذشته نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کرمانشاه سفر کرد و بیش از هزار پروژه را در حالی افتتاح کرد که جزئیات این طرحها تا به امروز مشخص نشده است و در ادامه فضاسازی برای دولت به شهرستانها سفر کرد و در هر شهرستان به بیان دستاوردهای دولت و در مواردی به پاسخگویی سایز نامزدها پرداخت.

تا این مرحله فضاسازی دولتی در استان کرمانشاه چندان اثربخش نبوده زیرا نه طرحهای افتتاح شده وزیر بهداشت از کوه مشکلات بخش درمان این منطقه کاست و نه طرحهای نامشخص وزیر ارتباطات چندان برای مردم مهم بود و براین اساس توجه دولت به مهمترین مرحله یعنی راه‌آهن کرمانشاه جلب شد تا هر هفته یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و حتی خود وزیر برای بازدید از این طرح به کرمانشاه سفر کنند.

اما همچنان که گفته شد توجه دیرهنگام دولت به استان کرمانشاه سبب شده که با وجود تمام فشارها باز هم افتتاح راه‌آهن کرمانشاه با تأخیر فراوان همراه باشد و وعده افتتاح این طرح در 31 فروردین و با حضور رئیس‌جمهور عملی نشود و تاریخ جدیدی برای افتتاح آن در نظر گرفته است.

البته دولت به طرح دیگر استان کرمانشاه یعنی کارخانه خودروسازی کرمانشاه چشم امید دارد و فضاسازی کانالهای تلگرامی نزدیک به دولت از آماده شدن این طرح برای افتتاح و خروج نخستین دستگاه تولیدی آن خبر بدهد؛ امری که در بازدید میدانی نیز کاملاً دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

از جزئیات 1050 طرح افتتاحی وزیر ارتباطات در کرمانشاه تاکنون خبری منتشر نشده است

البته مردم می‌پرسند چرا در کانون توجه دولت یازدهم طرحهایی همچون پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، گازرسانی به 500 روستای استان، ساخت مصلای کرمانشاه، موزه شهدای کرمانشاه، بزرگراه کربلا، راه‌آهن غرب، بیمارستان جدید کرمانشاه، مرکز سوختگی، بیمارستان پاوه، تصفیه‌خانه‌های شهرستانها، دهکده المپیک، سالنهای ورزشی در شهرستانها و بسیاری دیگر از طرحها و پروژه‌های استان کرمانشاه قرار ندارد.

سفرهای استانی وز‌را‌ جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه در این رابطه می‌گوید که سفر وزرای دولت به استان کرمانشاه که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شدت یافته است بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به سفرهای مکرر اخیر وزیرهای دولت یازدهم به استان کرمانشاه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: به‌طور قطع این سفرهای وزیران دولت کنونی رنگ و بوی تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

کرمی‌راد با اشاره به اینکه متأسفانه این سفرهای دم انتخابات شدت گرفته است، گفت: در طول چهار سال گذشته اگر دولت برای جبران عقب‌افتادگی‌های کرمانشاه تلاش می‌کرد امروز کرمانشاه اسیر نرخ 22درصدی بیکاری نبود.

کرمی‌راد با بیان اینکه مسئولان دولتی حرف زیاد می‌زنند اما در مقام عمل، اقدامی برای برون رفت کرمانشاه از وضعیت وخیم امروز انجام نمی‌دهند بیان کرد: این روزها طرح‌هایی از سوی دولتیها افتتاح می‌شود که با وجود اما و اگرها در مورد این طرح‌ها، بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد.

وی افزود: ای کاش وزیران دولت یازدهم در سفر به استان کرمانشاه پالایشگاه آناهیتا، راه‌آهن غرب و پتروشیمی اسلام‌آباد و سایر پروژه‌هایی که مصوب سفر مقام معظم رهبری بود را افتتاح می‌کردند و در صورت افتتاح این طرح‌ها وضعیت استان از لحاظ اشتغال و رونق اقتصادی بهبود می‌یافت.

کرمی‌راد با بیان اینکه دولت باید به جای وعده‌های توخالی به مردم، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کرد گفت: روحانی در سال 92 اعلام کرد که امسال چنان رونق اقتصادی ایجاد می‌شود که مردم یارانه‌ها را پس می‌دهند اما بعد از چهار سال مردم محتاج‌تر به یارانه‌ها شده‌اند.

وی سفرهای وزیران دولت به کرمانشاه را تشریفاتی دانست و افزود: ما به دولت اعلام می‌کنیم که خودشان را بیشتر از این به زحمت نیندازند و تنها به فکر کار و عمل باشند زیرا حق مردم این استان که در طول هشت سال جنگ تحمیلی همه سختی‌ها را تحمل و از جان و مال خود گذشتند، بیش از این است.

توقف راه‌آهن کرمانشاه در ایستگاه وعده‌ها

راه‌آهن کرمانشاه که بخشی از طرح راه‌آهن غرب کشور است این روزها در کانون توجه دولت یازهم قرار گرفته و برای افتتاح هرچه سریعتر آن تا پیش از موعد انتخابات تلاش می‌شود که باوجود تمامی فشارهای مسئولان دولتی باز هم راه‌آهن کرمانشاه به‌دلیل بی‌توجهی گذشته در اعطای اعتبارات از برنامه افتتاح عقب است.

به گفته معاون وزیر راه راه‌آهن غرب 275 کیلومتر است که در تعهد 96 این طرح، 175 کیلومتر حد فاصل ملایر تا کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد و حد فاصل ملایر تا فیروزان به طول 65 کیلومتر آماده بهره‌برداری بوده و 30کیلومتر از حد فاصل فیروزان تا کرمانشاه که 105 کیلومتر است ریل‌گذاری شده است.

آخرین وضعیت راه‌آهن کرمانشاه از آماده نبودن این طرح برای افتتاح خبر می‌دهد

استاندار کرمانشاه دی ماه سال گذشته در نشست با خبرنگاران وعده افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در اواخر فروردین ماه امسال را داده بود که این وعده با پایان فروردین ماه عملی نشد و وعده افتتاح راه‌آهن کرمانشاه به انتهای فصل بهار و در وعده‌ای دیگر به انتهای عمر دولت یازدهم یعنی به چند ماه آینده موکل شد.

طرح مطالعات راه‌آهن غرب از سال 1369 آغاز شد که این مطالعات یازده سال به طول انجامید و پس از این زمان طولانی، عملیات اجرایی راه‌آهن غرب در سال 1380 آغاز شد که براساس موافقتنامه طرح راه‌آهن غرب این طرح باید در سال 1394 به پایان می‌رسید ولی با گذشت 26 سال راه‌آهن غرب همچنان اسیر وعده‌های مسئولان برای بهره‌برداری است.

در دولت دوم اصلاحات اقدام خاصی به جز کلنگ‌زنی برای این طرح انجام نشد. در دولت نهم و دهم با آنکه توجه بیشتری به راه‌آهن غرب شد اما وعده افتتاح در سال 1390 به 1392 موکول شد که با رفتن دولت دهم عملاً این طرح مهم ریلی از ریل تدبیر جا ماند تا مزایایی همچون حمل‌ونقل داخلی و خارجی مسافران و مهمترین کریدور ترانزیتی شرق ــ غرب به فراموشی سپرده شود.

اوایل سال 1394 یکی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از وعده معاون اول رئیس‌جمهور برای اتمام راه‌آهن غرب تا پایان سال 94 خبرداد و گفت که معاون اول جهانگیری قول داده این پروژه تا پایان سال یا اوایل سال آینده به اتمام برسد اما با پایان یافتن سال 94 و 95 خبری از افتتاح قطار کرمانشاه نشد.

البته خروج راه‌آهن غرب از اولویت‌های دولت یازدهم سبب شد که در سال 94 اعتبار مصوب این طرح در بودجه، تخصیص داده نشود که نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس نهم از عدم تخصیص 168 میلیارد تومان اعتبار این طرح خبر دادند و معاون استاندار کرمانشاه نیز مدعی شد که بودجه این طرح به طرح ریلی دیگری اختصاص داده شده است.

وعده‌های مسئولان برای بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه به‌عنوان بخش مهمی از راه‌آهن غرب به دهه فجر سال گذشته رسید. البته مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اواسط مرداد ماه سال گذشته عنوان کرد که تا پایان سال 95 راه‌آهن به کرمانشاه می‌رسد ولی استاندار کرمانشاه در بازدید از این طرح بهره‌برداری از آن را به تیر ماه سال 96موکول کرد.

مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اما در مورد افتتاح راه‌آهن کرمانشاه گفته است که به احتمال 99 درصد، قطار تا پایان فصل بهار به کرمانشاه می‌رسد و اعلام تاریخ 31 فروردین از سوی استاندار برای رسیدن قطار به کرمانشاه به این خاطر بوده که کارها تسریع یابد و زودتر انجام شود.

استاندار کرمانشاه نیز چندی پیش با تأیید تأخیر در افتتاح راه‌آهن کرمانشاه افزود: بارندگیهای اخیر وقفه‌ای کوتاه در روند پیشرفت پروژه به وجود آورد و تنها با چند هفته تأخیر نسبت به قولی که به مردم استان داده بودیم، قطار به کرمانشاه خواهد رسید و تابلوی شمارش معکوس برای افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در مبدأ ورودی ایستگاه راه آهن نصب خواهد شد.

در جدیدترین وعده افتتاح راه‌آهن کرمانشاه معاون وزیر راه و شهرسازی در سفری که اواسط هفته جاری به کرمانشاه داشت گفت که امیدواریم روز 30 خرداد ماه و با تأخیر یک ماه نسبت به برنامه زمانبندی قطار را به کرمانشاه برسانیم و مردم کرمانشاه از این معطلی چند ساله خارج شوند.

به نظر می‌رسد راه‌آهن کرمانشاه که در سالهای اخیر اسیر وعده‌های مسئولان بوده و همچنان نیز درگیر وعده‌ها است نمی‌تواند به‌عنوان بخشی از اقدامات دولت یازدهم تا پیش از انتخابات اردیبهشت ماه افتتاح شود و مشخص نیست که پس از برگزاری انتخابات و کاسته شدن از شور مسئولان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام /

R41380/P1384/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر هفت سال سن در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

وی ضمن تصریح اینکه ازجمله طرح‌های تشویقی زیرپوشش بیمه‌ای رایگان کودکان زیر هفت سال است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال توسط بیمه سلامت، خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه‌شده به این کودکان در تمام مراکز درمانی رایگان شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بابیان اینکه این قانون در هیأت دولت تصویب و به بیمه‌های پایه ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت‌سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان شد و همه هزینه‌های کودکان در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 747959

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی