Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: قشر عشایری می‌تواند 2 برابر هزینه‌هایی که مصرف می کند، سودآوری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای عشایر خوزستان که امروز، 6 اردیبهشت ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات مواد غذایی عشایر در سال‌های گذشته استانی بود و ما می‌توانستیم خیلی راحت به این مشکلات رسیدگی و اعتبارات لازم را تهیه کنیم اما در حال حاضر این اعتبارات ملی است و ما نمی‌توانیم کاری در این خصوص انجام بدهیم، جز این‌که با دیگر مسئولان هماهنگی‌های لازم را انجام بدهیم تا در خصوص اعتبارات عشایری به ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مشکلات راهداری عشایر افزود: نگهداری راه‌ها باید به بخش راهداری اداره کل حمل و نقل خوزستان واگذار شود و این اداره مکلف است که مسائل مربوطه به این موضوع را حل کند.

شریعتی با اشاره به مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان عشایری و کمبود امکانات در این مناطق خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه وارد کار شوند و کلاس‌های درسی و مدرسه‌ها را احداث کنند و ما نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نیازهای مالی آن‌ها برطرف شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برنامه مدونی در کشور وجود ندارد که بتواند به تمام نیازهای عشایر به نحو احسن پاسخ بدهد.

وی در خصوص مشکلات و بیماری‌ها شایع شده در استان و مخصوصاً در مناطق عشایری اظهار کرد: علم آنقدر پیشرفت کرده است که در بیمارستان‌های ما دستگاه‌های مجهزی وجود دارد که هر نوع بیماری را تشخیص می‌دهند و کشور ما از نظر تجهیزات پزشکی در رتبه خوبی قرار دارد.

شریعتی بیان کرد: تمام ملاحظات برای اسکان عشایر در مناطق و فصول مختلف باید در نظر گرفته شود و مسائل فرهنگی و اجتماعی آنها نیز باید کاملاً مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن مخالفت با پیشنهاد تبدیل عشایر کوچ‌نشین به یکجانشین بیان کرد: عشایر در کشور ما یک قشر مولد هستند و ما نمی‌توانیم این قشر را یکجانشین کنیم. با وجود مشکلات این قشر و هزینه‌هایی که نیاز دارند اگر بتوانیم تمام مطالبات آن‌ها را پاسخگو باشیم، این قشر می‌تواند 2 برابر هزینه‌هایی مصرفی خود، برای ما سودآور باشند؛ بنابراین تمام تلاش خود را خواهیم کرد و به آن‌ها کمک می‌کنیم و در این راستا ملزومات فرهنگی و مشکلات اسکان و زندگی عشایر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به علت بارش شدید باران جاده منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت شهرستان دزفول مسدود شد.

مرتضی شرف الدین شیرازی افزود: هم اکنون نیرو‌های امور عشایری و امدادی با ماشین آلات در منطقه حضور دارند و با پایین آمدن سطح آب عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی انجام می‌شود.

روز گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان دزفول به ثبت رسید.

این بارش شدید موجب آبگرفتگی معابر، مسدود شدن برخی محور‌های روستایی و عشایری در بخش سردشت شده بود.

منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت دزفول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه