Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی ارکبان روز چهارشنبه درنشست هیات امنا امامزادگان بروجرد اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با هدف اجرای برنامه های فرهنگی بر پایه دین مبین اسلام و جذب بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان اجرا می شود.
وی طرح آرامش بهاری را یکی از برنامه های اداره اوقاف وامور خیریه در راستای برش و اجرایی نمودن برنامه های فرهنگی ابلاغیه این سازمان در بقاع واماکن متبرکه عنوان کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزامسال 120 هزار زائراز بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بروجرد اضافه کرد: طرح نشاط معنوی مخصوص اوقات فراغت دانش آموزان، ضیافت الهی مخصوص ماه مبارک رمضان و برنامه یاس نبوی نیز در طول سال در بقاع متبرکه شهرستان بروجرد اجرا می شود.
حجت الاسلام ارکبان بیان کرد: برنامه های مختلف فرهنگی نیز به مناسبت ولادت و شهادت ائمه و همچنین هفته وقف در بقاع متبرکه و با هدف ترویج دین مبین اسلام برگزار می شود.
وی افزود: شهرستان بروجرد دارای پتانسیل های بالایی است که می توان با ارائه برنامه های مختلف فرهنگی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی گام های جدی برداشت.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بروجرد ادامه داد: این شهرستان دارای 17 امامزاده است.
شهرستان بروجرد با 350 هزارتن جمعیت بزرگترین و پرجمعیت شهر لرستان بعد از مرکزاستان است.
این شهرستان با 160هزار و 6 کیلومترمربع مساحت در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده که از شمال به شهرستانهای ملایر و نهاوند در استان همدان، از شرق به شهرستان شازند دراستان مرکزی، از جنوب به شهرستان دورود و خرم آباد و از غرب به سلسله و دلفان هم مرز است.
7273/6052
خبرنگار:آمنه صارمی**انتشاردهنده : مقداد بهاروند احمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان، آگاهی مردم از فعالیت‌هاست و به همین دلیل بخش‌های مختلفی در نمایشگاه در نظر گرفته شده که شامل حدود ۳۹ شرکت دانش‌بنیان شامل ۲۲ شرکت نوآور و ۱۷ شرکت فناور می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز سوم اردیبهشت‌ در نشست تشریح برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان را یکی از مردمی‌ترین نهادها دانست و گفت: در حال حاضر هیئت امنا در اماکن متبرکه به صورت رایگان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را اجرا می‌کنند.
او موقوفه‌های شاخص در کشور را بالغ بر هزار مورد اعلام کرد و توضیح داد: این موقوفه‌ها از طریق امین مدیریت می‌شوند و تمام عملیات اجرایی و فرایندهای مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت موقفات و بقا متبرکه قابل مشاهده است.
عادل تصریح کرد: علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی نیز بر تمامی فرایندهای سازمان اوقاف نظارت دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که سازمان اوقاف از شفاف‌ترین نهادهای کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان بر خود لازم می‌داند که عملکردش را نیز برای مردم تشریح کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از سامانه‌های مختلف دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه را ارزیابی کنند.

تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر


او برگزاری نمایشگاه ویژه دستاوردهای سازمان اوقاف را در همین راستا دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی هتل ارم تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان هر روز از ساعت 9 تا 17می‌توانند از دستاوردهای نمایشگاه دیدن کنند. همچنین مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی ریاست‌جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

عادل درباره اهداف برگزاری نمایشگاه سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف آگاه شوند. به همین دلیل بخش‌های مختلفی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که شامل حدود 39 شرکت دانش‌بنیان شامل 22 شرکت نوآور و 17 شرکت فناور می‌شود.

او ادامه داد: درصدد هستیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و به مرحله تجاری‌سازی برسند. چنانکه بیش از 50 درصد سهام متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است. تولیدات این شرکت‌ها در بخش‌های تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی، صنایع آبزیان و غیره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه عمده تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه عرضه شده و برای کشور ارزآوری دارد، گفت: برای موقوفات سه فرآیند اصلی در نظر داریم که شامل حفظ عین موقوفه، بهره‌وری و عواید موقوفه و اجرای نیت واقفان است. لذا در زمان برگزاری نمایشگاه این سه فرآیند را مدنظر داریم.

اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند

عادل با بیان اینکه طرح‌ویژه‌های موضوع اجرای نیات واقفان و عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام در دستور کار نمایشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان، فعالیت‌های مرکز امور خیریه، فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و غیره نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد. همچنین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرکز چاپ و نشر اوقاف و برخی موقوفات شاخص کشور نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
او از برگزاری پنل‌های مختلف با موضوعات مختلف عمران صنعت و فناوری، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور، فناوری‌های نوین پزشکی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی و غیره در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی روزانه سفر مشهد مقدس برای هشت نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به همراه یک‌ نفر از اعضای خانواده نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.
او یادآوری کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیز فعالیت‌های خود را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد. در عین حال مدیران بقاع متبرکه شاخص در نمایشگاه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند