Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین دولت:


وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه سیاست دولت گذشته مبتنی بر اتلاف منابع بوده است، گفت: قدرت خرید خانه اولی ها در دولت یازدهم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بخش مسکن و با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم سیاست دولت گذشته را در این حوزه ادامه دهیم گفت: سیاست دولت گذشته مبتنی بر اتلاف منابع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاهد هستیم مسکن مهرهایی که ساخته شده اکثرا در بیابان هستند که بسیاری از واحدهای آن خالی مانده است.

آخوندی ادامه داد: سیاستی که ما اعمال کردیم آن بود که برویم به سمت خانه اولی ها؛ لذا سیاست پس انداز مسکن حمایت از خانه دار شدن خانه اولی هاست و سقف این وام ها در شهری مانند تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و قدرت خرید خانه اولی ها افزایش یافته است.

وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: سیاست بعدی ما آن است که به جای آنکه این مسکن ها در بیابان ها ساخته شود این مسکن ها را بیاوریم در بافت های فرسوده شهری.

آخوندی با بیان اینکه توجه به حاشیه نشین ها از دیگر سیاست های ما در بخش مسکن است، گفت: وقتی می خواهیم اصلاح مسیر کنیم کار بسیار سختی است اما ما در این چهار سال موفق شدیم این مسیر را اصلاح کنیم و اکنون شاهدیم آمارهای خرید و فروش مسکن و صدور پروانه های صادر در بافت های فرسوده نشان می دهد به مسیر درست بازگشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که به وزیر آینده در حوزه خودتان چه توصیه ای می کنید، گفت:در بحث توسعه زیرساخت ها نیاز به آن داریم که به توان اقتصاد ملی برگردیم و از این تصور که دولت باید همه سرمایه گذاری ها را انجام دهد بیرون بیاییم.

آخوندی با بیان اینکه من این کار را در دولت یازدهم انجام دادم، توضیح داد: ما برای اولین بار هم بندر، هم فرودگاه و هم ریل را از طریق بخش خصوصی اقدام کردیم؛ بنابراین یکی از مهمترین گام ها انجام کارها به دست بخش خصوصی است.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی