Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:36:05 GMT

دوره آموزش نجوم در رصدخانه « گنبد مینا» برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۰۸۰۴

دوره آموزش نجوم در رصدخانه « گنبد مینا» برگزار می شود

شمیرانات- مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: به مناسبت هفته جهانی نجوم مراسم مهر، بانی آسمان در گنبد مینا و آموزش های نجومی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین چیذری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان که به مناسبت هفته جهانی نجوم مراسم مهربانی آسمان در گنبد مینا و آموزش های نجومی و رصد آسمان برگزار خواهد شد، اظهار داشت : این برنامه از سوی کمیته اجرایی انجمن نجوم ایران برگزار می شود و آسمان نمای گنبد مینا در بوستان آب و آتش ، موسسه آسمان شب، مرکز نجوم شباهنگ، ایران اپتیک، ساروس، آوا استار و دیگر مراکز نجومی در این مراسم با عنوان مهر، بانی آسمان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز همراه با ابزارهای رصدی اعم از تلسکوپ و دوچشمی در این مراسم برای علاقمندان به نجوم برنامه هایی را شامل آموزش های نجومی، رصد و معرفی فعالیتهای مرکز ارائه می دهد.

چیذری اضافه کرد: برنامه های هفته نجوم تا ۹ اردیبهشت ماه در محل آسمان نمای گنبد مینا با اجرای برنامه های یک روز با نجوم ، اعزام اکیپ های رصدی و آموزشی به مراکز عمومی از قبیل مدارس، موسسه خیریه محک، مراکز توانبخشی و سایر مراکز مرتبط،گردهمایی مراسم روز جهانی نجوم و تجلیل از فعالین هفته ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول برگزاری کارگاه دو روزه نجوم رصدی یک را از دیگر برنامه های این مرکز دانست و گفت: کارگاه نجوم رصدی یک با هدف انتقال تجربیات و کاربردهای علم ستاره شناسی در سطح مقدماتی در تالار کهکشان در دو روز با طرح مباحث تئوری و عملی نجوم رصدی با استفاده از تجهیزات، امکانات، ابزار رصدی و رصدخانه مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وحیدی، عصر چهارشنبه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در کرمان به خبرنگاران گفت: این آزمون، صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۵۷ حوزه امتحانی معرفی شده استان کرمان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌های امتحانی ۷ شهرستان کرمان، بم، جیرفت، رودبار جنوب، زرند، سیرجان و کهنوج برگزار خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع ۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6094557

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد