Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@01:44:14 GMT

درمان شب کوری ارثی تا ۱۰ سال آینده

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۲۱۵۲

درمان شب کوری ارثی تا ۱۰ سال آینده

فوق تخصص قرنیه گفت: پیش بینی می‌شود با تکیه بر پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بتوانیم تا ۱۰ سال آینده شب کوری ارثی را در کشور درمان کنیم. دکتر سید فرزاد محمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: طی دو دهه گذشته حوزه سلول‌های بنیادی کاربرد گسترده‌ای در درمان نازایی داشته است، در عرصه علوم مغز هم فعالیت هایی داشتیم، اما طی ۴ سال گذشته شکل پژوهش در عرصه سلول‌های بنیادی کاربردی‌تر شده است به گونه‌ای که امیدواریم در ۱۰ سال آینده بتوانیم درمان‌های بازساختی در حوزه پزشکی را بر پایه سلول‌های بنیادی استوار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: البته هم اکنون موارد معدودی از کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی بازساختی صورت گرفته است از جمله چشم پزشکی که موفقیت نسبی هم به همراه داشته است.
این فوق تخصص قرنیه بیمارستان فارابی ادامه داد: پزشکی بازساختی مبتنی بر این است که علوم سلولی و مولکولی، مهندس ژنتیک، مهندسی بافت، خصوصیات پلیمرهای زیستی و نانو را با هم ترکیب کرده و پروتزهای پیشرفته را در پزشکی ایجاد کنیم.
محمدی گفت: به همین منظور فعالان عرصه علوم جدید علاقه زیادی به تقویت این بخش برای ایجاد تحول در پزشکی دارند.
وی با بیان اینکه البته برای تبدیل علم به ارزش افزوده راه طولانی پیش روی ماست گفت: پیش بینی ما این است که ۵ تا ۱۰ سال آینده بتوانیم بعضی از بیماری‌ها را که نابینا کننده است با این روش درمان کنیم.
این فوق تخصص قرنیه افزود: حتی بر این اساس می‌توانیم در این بازه زمانی شب کوری ارثی و اختلال ناشی از پیوند سلول‌های بنیادی را درمان کنیم که به نوعی علم پزشکی بدین وسیله متحول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم