Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- اعضا شاخص کمیته جوانان جبهه منا نقش جوانان در ایام انتخابات را ایجاد فضای مطالبه گری و نقد منصفانه و حضور حداکثری دانستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- فاطمه امجدیان- در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نقش تاثیرگذار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به سراغ مهری طالبی و محمد اسدیان، دو عضو شاخص کمیته جوانان جمنا و امین اسدی مسئول امور استان های جوانان جبهه مردمی انقلاب اسلامی رفتیم و با این افراد به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* خانم مهری طالبی، لطفا بفرمایید جبهه مردمی تا چه میزان توانسته است که با انتخاب کاندید مردمی برای حضور در عرصه انتخابات ، مسائل جوانان هم پوشش دهد؟

با توجه به نوع ساز و کار در نظر گرفته شده برای ایجاد کمیسیون های مختلف با جلب آراء مردمی درجبهه, جهت رسیدن به کاندیدای واحد و معرفی به آحاد ملت, دیدیم که این روش موجب ترغیب جوانان به حضور در عرصه انتخابات حتی قبل از ورود به ستادهای تبلیغی کاندیداهای مطرح شد.

از ابتدای امر نوع طرح به گونه ای بود که برای جوانان بسیار جذاب و کارآمد نمود پیدا کرد به همین جهت شاهد حضور پرشور جوانان در همایشهای تشکیل کمیسیون ها و پس از آن دو مجمع عمومی جبهه بودیم.

در همین راستا به جهت حضور مستقیم جوانان در ارکان تصمیم گیر جبهه می شود گفت برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی فتح بابی شده که جوانان بتوانند به صورت مستقیم و رو در رو خواسته ها و ایده هایشان را با کاندیداهای مورد نظر به اشتراک بگذارند.

روندی که شاید قبل از تشکیل چنین جمع و چنین تشکیلاتی به سختی میسر می شد و به صورت معمول جوانان برای ورود و ارائه نظر به حلقه های بسته سطوح بالای مدیریت سیاسی دچار معضل بودند و با سد دایره گفتمانی بسته شیخ سالارانه روبرو می شدند.

ساز و کار جبهه این سد را شکست و موجب شد جوانان بتوانند به صورت کاملا آزاد و مستقیم صدایشان را به افراد تاثیر گذار در عرصه سیاست کشور برسانند و همین امر موجب گشت این بزرگواران از نزدیک و به صورت واقعی با مشکلات و معضلات پیش رو و مد نظر جوانان آشنا شده و در طرح ها و برنامه های آتی شان به دنبال رفع این مسائل باشند.

* آقای محمد اسدیان، آیا جوانان پویای انقلابی توانسته اند با تکیه بر جبهه جمنا به نامزدی واحد برای رفع دغدغه مندی هایشان برسند؟

جوانان مومن و انقلابی ضمن استفاده از تجربه مثبت بزرگان و همچنین مطالبه گری از بزرگان جهت کنار گذاشتن سیره و روش های غلط بر پایه تعصب های فردی و گروهی، امروز توانستند بهتر از گذشته کنار هم در کمیته« جوانان جبهه مردمی نیروهای انقلاب» هم اندیشی کنند و با عقلانیت انقلابی ،به کمک جبهه انقلاب بشتابند.

امروز دغدغه جوانان مومن و پویای انقلابی و مطالبه اصلی آنان منویات مقام معظم رهبری است و بدور از سیاست بازی، مطالبه اصلی جوانان مدیریت کارآمد ، انقلابی و درون زا است چرا که در این صورت امکان تامین شغل ، مسکن و ازدواج میسر خواهد شد.

دغدغه دیگر جوانان در مدیریت کلان کشور، استفاده از جوانان و از همه مهم تر ایجاد فرایندها و ساختارهای نو و جوان و کنارگذاشتن فرآیندهای کهنه و غلط است.
امروز جوان مومن انقلابی با تاسی از فرمان رهبر معظم انقلاب آماده است تا در حوزه های جهاد فرهنگی،جهاد اقتصادی،جهاد علمی،جهاد کبیر ،جهاد اصغر و جهاد اکبر جانفشانی کند.

* آقای امین اسدی، لطفا توضیح دهید نقش جوانان در تعامل و تاثیر گذاری بر روند انتخابات آتی چیست؟

نقش اصلی جوانان در انتخابات ایجاد فضای مطالبگری ونقد منصفانه درست و بدون غرض ورزی از جریانات و نامزدهای انتخابات در چارچوب قانون اساسی است و جوانان باتوجه به اینکه تعداد ۳۳ میلیون نفر هستند به شور و هیجان و تاثیر مستقیم در انتخابات برای مشارکت حداکثری نقش مهم و اساسی را ایفا می کنند.

در طول تاریخ انقلاب، جوانان در عرصه هایی چون پیروزی انقلاب ، دفاع مقدس ، پیشرفت هسته ای و علمی ، جهاد سازندگی و... نقش بسیار مهم را داشتند و این پتانسیل فعال سبب می شود با مشارکت در تمامی زمینه های موجود شاهد موفقیت و پیشرفت باشیم و یکی از وظایف عمده جوانان همین مسئله انتخابات می باشد جوانان با ورود در مسئله انتخابات نقش روشنگری جامعه و جریان سازی عظیم سیاسی را به عهده دارند و این امر موجب می شود بلوغ فکری جامعه به نمایش گذاشته شود.

قشر جوان در هر جامعه ای به لحاظ برخورداری از توان ، انرژی و استعدادهای فراوان نقش تعیین کننده ای در آینده جامعه دارد و جوانان در هر جامعه ای سرمایه اصلی آن جامعه محسوب می شوند که می توانند زمینه های پیشرفت و رشد جامعه را در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی را فراهم کنند.

انتخابات آینده نیز یک رفراندم سیاسی است و مانند دیگر انتخابات ریاست جمهوری انتخاب سرنوشت کشور برای دوره ۴ ساله می باشد ، جوانان با بهره گیری از پتانسیل اجرایی بالا و پیگیری بحث روشنگری و مطالبه گری و همچنین انتقاد منصفانه نقش مثمر ثمری را در آینده کشور خواهند داشت و این نقش دوره به دوره پر رنگ تر و با تاثیر بالاتر خواهد بود .

جوانان بهترین نفرات و قشری هستند که همه طیفی از فرهنگی و کارگری و جامعه پزشکی و... تا دانشجویی و اقتصاد و... در آن وجود دارد و این قشر بخوبی می تواند نقاط ضعف کاندیدا را به مردم ارائه دهد و انتقاد خود را در زمینه سازندگی و پیشرفت کشور انجام دهد و همچنین در نشان دادن فرد اصلح نیز کوشش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه اراک، اظهار کرد: بخش تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه با همت مضاعف کارگران دلسوز و زحمتکش سرپا است و توجه رهبر معظم انقلاب به تولید، نشان از اهمیت تلاش مضاعف برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد.

وی تاکید کرد: کارگران همواره در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید به صورت جهادی نقش آفرینی کرده‌اند.

امام جمعه اراک از کارگران به عنوان سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: این قشر زحمتکش برای رونق و جهش تولید از خودگذشتگی و ایثار کردند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جای تقدیر دارد.

تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت بزرگداشت روز معلم گفت: تربیت نیروی انسانی خلاق، توانمند، باتقوا و کارآفرین رسالت خطیر معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان نیز چنین رسالتی دارند و همه باید قدردان زحمات این قشر از جامعه باشند.

وی تاکید کرد: منزلت والای حرفه مقدس معلمی درآموزه‌های اسلامی مورد تاکید ویژه است و تکریم معلم و افرادی که در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند باید در میان همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آموزش بزرگترین نقش را در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: نقش معلمان، طلاب حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه در این فرآیند بسیار کلیدی و حساس است.

امام جمعه اراک با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته بود.

نقش ویژه شوراها در توسعه و عمران شهرها

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته شوراها گفت: شوراها باید در توسعه و عمران شهرها تلاش ویژه ای داشته باشند و در کاهش هزینه‌های مردم به ویژه بخش مسکن گام‌های مؤثری بردارند و زمینه رضایتمندی مردم را افزایش دهند.

کد خبر 6089194

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است