Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@05:33:06 GMT

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در بهرام گور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۲۲۸۹

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در بهرام گور

عاملین شکار کل وحشی در بهرام گور دستگیر شدند به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک دو گلوله در ارتفاعات منطقه حفاظت شده شدند. رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: محیط بانان موضوع را به مرکز اداره منتقل کرده و با رسیدن نیروهای کمکی جست و جو در ارتفاعات و دشت برای یافتن عاملین شلیک ها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رستگار افزود: پس از مدتی جست و جو محیط بانان یک فرد مسلح را مشاهده کرده و جهت برخورد قانونی با وی وارد عمل شدند. وی ادامه داد: شکارچی متخلف ابتدا با مشاهده مامورین اقدام به مقاومت و تهدید محیط بانان با اسلحه کرده و نهایتا با شلیک های هوایی متعدد از طرف مامورین ناچار به تسلیم شد. رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه با بیان اینکه در بازرسی از این متخلف یک قبضه اسلحه خفیف، دوربین و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد گفت: محیط بانان که احتمال می دادند تعداد شکارچیان بیش از یک نفر بوده و آنها پس از اقدام به شکار از یکدیگر جدا شده اند به جست و جو در مسیرهای منتهی به منطقه ادامه داده و در ساعت ۲ نیمه شب به یک خودروی پیکان مشکوک شدند. رستگار افزود: مامورین خودروی مذکور را که دو سرنشین داشت متوقف کرده و در بازرسی از داخل این خودرو لاشه یک کل وحشی جوان و یک قبضه اسلحه هورنت نیز کشف و ضبط شد. وی ادامه داد: هر سه متهم که از متخلفین سابقه دار و حرفه ای منطقه به شمار می روند بازداشت و پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل شدند. رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند. رستگار افزود: همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد. بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج