Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی یزد گفت: دبیرخانه مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی در یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی دهقانی عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی یزد که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: چشم انداز این دوره از مسابقات این است که با ایجاد دبیرخانه مرکزی، اقدام به پذیرش مقاله‌های علمی و تخصصی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات سال گذشته به صورت کشوری برگزار شد، گفت: از لحاظ تعداد سازه و همچنین تعداد شرکت کننده در این دوره از مسابقات نمونه مشابه آن را در کشور نداشتیم.

دبیر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت کنندگان این مسابقات از 11 کشور خارجی و استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

دهقانی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه این مسابقات در سطح بسیار خوبی در حال انجام است و ان‌شاالله با همین سطح روزهای پیش رو را هم به پایان برساند.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان در این مسابقات دانشجویان هستند، گفت: در راستای توجه به پایه‌های علمی کشور، بخشی از این مسابقات مربوط به دانش‌آموزان است و سازه‌های خوب دانش‌آموزی هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی یزد اظهار داشت: انتظار این بود که این مسابقات تا پایان روز پنجشنبه به پایان برسد و مرحله بارگذاری دو روزه انجام شود ولی با توجه به استقبال بالایی که از آثار صورت گرفت، احتمالا جمعه هم به بارگذاری اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی

نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. این کنفرانس با تمرکز بر کلانشهرها، به ویژه تهران، به دنبال ارائه راه‌حل‌های عملی برای ارتقای تاب‌آوری، مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن در برابر زلزله خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدحسن بازیار؛ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزل، در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی از 18 تا 20 اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 سخنران کلیدی خارجی و جمعاً 458 مقاله (415 داخلی و 43 خارجی) در این کنفرانس حضور خواهند داشت، افزود: از این مقالات، 211 مقاله به صورت شفاهی و 204 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تصریح کرد: زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران، محورهای اصلی این مقالات را تشکیل می‌دهند. سخنرانان خارجی از 15 کشور شامل آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، آمریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، ژاپن، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و هند در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

بازیار با اشاره به تمرکز این کنفرانس بر حل مسائل زلزله‌خیزی کلانشهرهای ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد، گفت: در حاشیه این کنفرانس، 16 کارگاه تخصصی در زمینه‌هایی نظیر ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های مقاوم برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم بر اساس یافته‌ها و بحث‌های این کارگاه‌ها، در پایان کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری، مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسئولان و سیاستگذاران تدوین کنیم.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به وقوع زلزله‌های اخیر با بزرگی بیش از 4 در مناطقی مانند فاریاب کرمان و خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: زمین دائماً در حال تغییر و تحول است و این فرآیند، پدیده‌ای دائمی است که از گذشته وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید یاد بگیریم چگونه با کمترین تلفات با زلزله زندگی کنیم، به موضوع دوره‌های بازگشت زلزله در تهران اشاره کرد و گفت: این دوره ابتدا 120 سال، سپس 150 سال و در نهایت به دلیل عدم وقوع زلزله بزرگ در تهران، 175 سال عنوان شده است.

بازیار با تاکید بر پیچیدگی پدیده زلزله اظهار کرد: زلزله 2000 سال قبل بم در منطقه‌ای رخ داد که پیش از آن سابقه زلزله نداشت.

وی اضافه کرد: با وجود گسل‌های فعال در شمال و جنوب تهران، وقوع زلزله بزرگ در این شهر حتمی است و باید با در نظر گرفتن همه جوانب، برای این موضوع آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود