Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:25:35 GMT

۱۰۰ پروژه عمرانی حوزه بهداشتی زنجان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۳۴۹۹

۱۰۰ پروژه عمرانی حوزه بهداشتی زنجان افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی زنجان با اشاره به احداث اورژانش بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده و پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی بیمارستان الغدیر ابهر گفت: ۱۰۰ پروژه عمرانی حوزه بهداشت تا پایان اردیبهشت ماه در زنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا بیگلری امروز در نشست مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تعداد برنامه‌های این دانشگاه در هفته سلامت اظهار داشت: 350 برنامه در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد: همایش پیاده‌روی با همکاری تیپ 216 ارتش استان زنجان، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، افتتاح اتوبوس سیار سلامت، عیادت از بیماران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سخنرانی در مدارس بخشی از برنامه‌های انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به افتتاح اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده بیان کرد: هزینه احداث اورژانس یک ‌میلیارد و 800 میلیون است.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره عکس سلامت روان تاکید کرد: بیش از 76 کشور و 3 هزار هنرمند برای این جشنواره عکس ارسال کرده بودند و توسط هیئت داوری ارزیابی شده است.

بیگلری با اشاره به افتتاح مرکز جامع سلامت دامچی گفت: همزمان با مبعث پیامبراکرم(ص) با حضور معاون وزیر بهداشت و معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار زنجان افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح 100 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در پایان اردیبهشت ماه افزود:‌ در روز سه شنبه همزمان با مبعث پیامبر (ص) هشت پروژه از طرح‌های این دانشگاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به محقق شدن قولهای انجام شده در این سالها ابراز کرد: با تمام تلاش توانستیم بیشتر قولهای انجام شده را محقق کنیم.

بیگلری با اشاره به نزدیک شدن افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر گفت: پیشرفت فیزیکی این ‌بیمارستان بالای 94 درصد است و افتتاح این بیمارستان در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد و بیشترین نیروی مورد دانشگاه علوم ‌پزشکی در این ‌بیمارستان جذب می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز MRI در ابهر ابراز کرد: با کمک ‌25 درصدی مردم‌ خیر ابهر و مساعدت 75 درصدی وزیر بهداشت این‌ موفقیت دست یافتنی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: سی تی اسکن بیمارستان ‌خرمدره با مشارکت 25 درصدی مردم و مساعدت 75 درصدی وزارت بهداشت در شرف آمادگی است.

وی با اشاره به مجوز گرفتن احداث بیمارستان‌ خدابنده گفت: در حال حاضر مجوز ساخت بیمارستان در کشور سخت صادر می‌شود به دلیل اینکه بیمارستان‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور وجود دارد ولی توانستیم با مذاکرات فراوان و با کمک استاندار مجوز لازم را اخذ کنیم.

بیگلری اشاره به آغاز احداث مجموعه الحاقی بیمارستان‌ ولیعصر (ع) بیان کرد: با افتتاح پروژه‌های فراوان در استان نیاز درمان استان تا 10 سال آینده برآورده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اضافه کردن رشته کارشناسی تغذیه به دانشگاه علوم ‌پزشکی زنجان‌ تاکید کرد: کارشناس تغذیه در زنجان کم وجود دارد و با افزودن این رشته در سالهای آینده این مشکل برطرف می‌شود.

وی ابراز کرد: در آینده نزدیک با اضافه شدن برخی رشته‌ها به دانشگاه، جراحی مغز و اعصاب در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC گفت: در آخرین رتبه‌بندی کیو اس، ۱۵۵۹ دانشگاه رتبه‌بندی شده‌اند که ۶۴ دانشگاه جدید نسبت به سال ۲۰۲۳ در این رتبه‌بندی حضور دارند. دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز جزو این دسته از دانشگاه‌ها است. از کشور جمهوری اسلامی ایران ۶۸ گروه آموزشی از ۱۷ دانشگاه در ۱۷ حوزه موضوعی حضور دارند.
سیداحمد فاضل‌زاده افزود: رتبه‌بندی موضوعی کیو اس بر اساس ۵ شاخص ۱- شهرت دانشگاه، ۲- شهرت کارفرمایان، ۳- تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله، ۴- شاخص اِچ-ایندکس ۵- شبکه همکاری بین‌المللی دانشگاه‌­ها (که سه مورد اخیر فعالیت پژوهشی را می‌سنجد) صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در رتبه‌بندی که بر اساس پنج حیطه کلان هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت صورت گرفته است، دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های پیش در سه حیطه مهندسی و فناوری، پزشکی و علوم زیستی و علوم طبیعی دارای رتبه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا شده اند. در حوزه کلان مهندسی و فناوری در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف و در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تهران و علوم پزشکی شیراز حضور دارند. در حوزه کلان علوم طبیعی نیز شاهد حضور دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف هستیم که توانسته‌اند در این رتبه‌بندی حضور  یابند.
لازم به توضیح است که رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌دهد. یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.

 

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴