Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز اعتقاد دارد که وجود کارخانه روغن نباتی در مرکز این کلانشهر یک خطر بالقوه برای شهروندان محسوب می‌شود و تلاش‌های شورا و شهرداری برای انتقال این کارخانه تا نهایی شدن موضوع ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شیرازه، علی‌رضا پاک‌فطرت شامگاه سه‌شنبه 5 اردیبهشت در جمع نمازگزاران مسجد حجت‌ابن الحسن(ع) در محله روغن‌نباتی شیراز، دغدغه شهروندان خصوصا ساکنان اطراف کارخانه روغن‌نباتی را به‌جا دانست و تاکید کرد که شورا و شهرداری نیز در این دغدغه با مردم سهیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاک‌فطرت با تصریح اینکه کارخانه روغن‌نباتی باید از شیراز خارج شود، گفت: شهرداری با تغییر کاربری محل کنونی این کارخانه موافق و حاضر است در اراضی سهم شهرداری، فضای فرهنگی، رفاهی و گردشگری همخوان با محدوده حافظیه ایجاد کند.

شهردار شیراز در عین حال با تاکید براینکه شهرداری از اختیار لازم در زمینه خارج کردن کارخانه روغن‌نباتی برخوردار نیست، گفت: متاسفانه در ایران به‌دلیل نبود مدیریت یکپارچه در شهرها، شهرداری‌ها در بعضی مسائل از اختیارات لازم و کافی برخوردار نیستند.

او با بیان اینکه صاحبان کارخانه حتی از تسهیلات بانکی نیز برای احداث کارخانه جدید در شهرک صنعتی شیراز، بهره‌مند شده‌اند، گفت: شهرداری برای مواجهه با شرایط بحرانی در این کارخانه و وقوع حریق، آماده است و شیرهای هیدرانت مناسب نیز در محل نصب کرده است.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه در گذشته نیز شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های بزرگی در کارخانه روغن‌نباتی بودیم که اگر آمادگی آتش‌نشانان شیراز نبود، به یک فاجعه بزرگ بدل می‌شد، گفت: در صورت انفجار مخزن آمونیاک موجود در این کارخانه، بی‌تردید شاهد فاجعه‌ای بزرگ خواهیم بود زیرا آمونیاک موجب انجماد شعاع زیادی از محدوده مرکز شیراز می‌شود.

او با تصریح اینکه امروز جان کارگران و حداقل 100 هزار شهروند ساکن در اطراف کارخانه روغن‌نباتی، مهمترین نکته برای مسئولان باید باشد، گفت: حاضر هستیم برای کارگران شاغل در این کارخانه تا زمان احداث کارخانه جدید یا اشتغال آنان در صنایع دیگر منطبق با تخصصشان، در مجموعه‌های وابسته به شهرداری شغل ایجاد کنیم.

علیرضا پاک‌فطرت اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری شیراز حاضر به هرگونه همکاری برای انتقال کارخانه روغن‌نباتی از مرکز شیراز بوده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه محله روغن‌نباتی، 20 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: ما در مقابل تمام شهروندان خصوصا خانواده‌های شهدا و ایثارگران گرانقدر مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

پاک‌فطرت در بخشی از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های سنگین مدیریت کلانشهری نظیر شیراز گفت: امروز خرید یک دستگاه اتوبوس 600 میلیون تومان و احداث یک کیلومتر مترو 200 تا 220 میلیارد تومان برای شهرداری و شهر هزینه دارد.

شهردار شیراز با تصریح اینکه تمام این هزینه‌ها طی سال‌های اخیر بر دوش شهرداری و در اصل شهروندان کلانشهرها قرار گرفته است، گفت: امروز تنها شاهد کمک‌های دولت در بحث مترو هستیم که آن هم به تدریج کم و کمتر می‌شود.

پاک‌فطرت، مهمترین راهکار برای حل بسیاری از مشکلات کلان‌شهرها را تدوین و تصویب قانون مدیریت یکپارچه دانست و گفت: علی‌رغم آنکه تمام شهروندان مشکلات شهرها را از چشم شهرداری‌ می‌بینند، بخش اعظمی از مشکلات در محدوده اختیارات شهرداری و شورای شهر نیست.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری حتی در بعضی موارد قادر به برخورد با تخلفات در زمینه احداث ساختمان‌ها نیز نبوده است، گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که شهرداری به واسطه یک تخلف بزرگ و ضایع شدن حق شهر، ساختمان یا مجموعه‌ای را پلمب کرده است اما افرادی به راحتی دستور فک پلمب گرفته‌اند.

پاک‌فطرت اعتقاد دارد که امروز هنر مدیریت شهری، ایجاد و توسعه تعامل بین دستگاه‌های خدمت‌رسان برای اعمال مدیریت مناسب در کلان‌شهرها است.

شهردار شیراز همچنین به اجرای طرح‌های کلان عمرانی در 5 سال گذشته در این کلان‌شهر اشاره و خاطرنشان کرد: باید شیراز را از نگاه کسانیکه 5 سال قبل به این شهر سفر کرده‌اند و امروز بار دیگر به شیراز سفر می‌کنند، ارزیابی کرد تا عمق و گستره تحولات را دریافت.

به گزارش شیرازه، در این دیدار اهالی اطراف کارخانه روغن نباتی طی طوماری خطاب به شهردار شیراز خواستار تغییر مکان کارخانه روغن نباتی شیراز شدند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم