Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايشگاه خودروي شانگهاي از سال 1985 شروع به کار کرده و از آن زمان تاکنون هر دو سال يک بار ميزبان برخي از جديدترين دستاوردهاي شرکت هاي مختلف از جمله خودروسازان چيني بوده است.
در کنار ارايه کانسپت ها و مدل هاي جديد توسط برندهاي مطرح، کمپاني هاي گمنام چيني گهگاه محصولاتي معرفي مي کنند که به وضوح از خودروهاي شناخته شده جهاني کپي شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمايشگاه امسال نيز باز هم شاهد نمونه هاي هاي اين چنيني بوديم که در ادامه نگاهي به آنها خواهيم داشت.

زوتاي Z700
هر جا صحبت از کپي کاري در صنعت خودرو باشد، اين نام زوتاي است که مي درخشد! Z700 يکي از محصولات جديد اين کمپاني است که در شانگهاي 2017 معرفي شد.
بنا به گفته هاي سخنگوي زوتاي، Z700 به انبوهي از تکنولوژي هاي نوين مجهز شده که از جمله آنها مي توان به مواردي مثل بسته شدن نرم درها (اصطلاحا داراي وکيوم در) مشابه خودروهاي ب ام و و سانروف بزرگ اشاره کرد.
اين شخص اضافه کرده سدان Z700 براي جابجايي مقامات دولتي مورد استفاده قرار مي گيرد که احتمالا همين امکانات زياد يکي از دلايل آن است!

در زير کاپوت اين خودرو يک موتور 1.8 ليتري قرار دارد که اشاره اي به قدرت خروجي آن نشده است. لوکس ترين ساخته زوتاي يا همان Z700 برابر با  98,000 يوان (حدود 14250 دلار) قيمت دارد. در طراحي اين خودرو مي توان شباهت هاي انکارناپذيري با آئودي A6 و نسل قبلي فولکس واگن پاسات مشاهده کرد.
زوتاي E200
جاي هيچ تعجبي ندارد که ديگر گزينه حاضر در اين ليست باز هم به زوتاي تعلق داشته باشد!
E200 ديگر ساخته اين کمپاني چيني است که به وضوح از روي اسمارت Fortwo کپي شده و همانند نسخه الکتريکي اين خودرو از پيشرانه اي برقي برخوردار است.
طبق اظهارات سخنگوي زوتاي، E200 توانايي پيمايش مسافت 200 کيلومتري را با يک بار شارژ دارد که اين رقم 25 درصد بهتر از اسمارت الکتريکي است!

همچنين اين خودرو بيشتر مورد پسند بانوان و افراد جوان بوده و 100,000 يوان (معادل تقريبا 14500 دلار) قيمت دارد که در کمال تعجب گران تر از سدان لوکس Z700 است!
البته از آنجايي که براي خريد خودروهاي الکتريکي مشوق هايي در نظر گرفته شده، شايد قيمت نهايي اين خودرو اندکي پايين تر از رقم اعلام شده باشد.
هانتِنگ EV
يک تير و دو نشان! سازنده چيني با ارايه اين شاسي بلند به سراغ جگوار F-Pace رفته و با تغييراتي در برخي قسمت هاي آن محصولي جديد براي خود دست و پا کرده است!

جالب اينکه لوگوي نصب شده در جلو پنجره اين خودرو يک اسب سرکش در پس زمينه اي آبي رنگ بوده که آن هم يادآور فراري است! تعبيه مه شکن هاي چهارگانه را نيز مي توان به محصولات کيا نسبت داد.

اين خودرو از لحاظ بي هويتي نمره کامل را دريافت مي کند، اما از لحاظ اجرا و نتيجه نهايي 2 از 10 براي آن کافيست!
جِي ام سي S331 48V
چنانچه از نماي مقابل به اين خودروي چيني نگاه کنيد، آن را يک شاسي بلند متفاوت خواهيد ديد؛ اما با حرکت به طرفين و مشاهده نماي جانبي، علاقه بيش از حد چيني ها به رنج روور ايووک بار ديگر پديدار مي شود.

البته اين خودرو يک تفاوت اساسي با همتاي انگليسي دارد، زيرا به جاي موتور درون سوز، نيرو بخش آن يک پيشرانه الکتريکي است.
بايک BJ80 PHEV
اگر بخواهيم G-Wagen را از آلماني به چيني ترجمه کنيم با کلمه BJ80 PHEV روبرو مي شويم! اين خودرو يک نمونه کاربن کپي از شاسي بلند لوکس و توانمند مرسدس است که اخيرا در شانگهاي رونمايي شده؛ البته به منظور جايگزيني لوگوي بايک، جلوپنجره تغييرات اندکي پيدا کرده است.

اگر چه قيمت کپي چيني بسيار پايين تر از نمونه اصيل است، اما وقتي صحبت ار کيفيت و توانايي هاي آفرود باشد، يقينا G کلاس انتخاب درست خواهد بود.
لندويد X7
بدون شک X7 يکي از معروف ترين کپي هاي خودرويي است که در سال هاي اخير از کشور چين ظهور کرده؛ چرا که اين خودرو نيز يک کپي دقيق از رنج روور ايووک بوده و شباهت هاي بسيار زيادي با آن دارد.

هر چند جگوار لندرور نسبت به توليد و فروش اين شاسي بلند 14 هزار پوندي اعتراضات و شکايت هايي را مطرح نمود، اما همانند اکثر پرونده هاي اين چنيني هيچ راي مشخصي عليه سازنده چيني صادر نشد.
درست است که تقليد از يک محصول به نوعي بازتابي از موفقيت آنست، اما مشاهده يک نسخه تقلبي در خيابان ها قطعا براي طراحان نمونه اصلي خوشايند نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه

گریت‌وال موتور مدل ۲۰۲۴ Ora ۳ خود را با نام تجاری Ora در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ عرضه کرد که در پنج تریم مختلف موجود است. ظاهر جذاب و فانتزی این خودرو بسیار شبیه به گربه طراحی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، Ora ۳، ۲۰۲۴ به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، طراحی داخلی و خارجی مدل قدیمی را ادامه می‌دهد، دو رنگ خارجی جدید برای این مدل اضافه شده و چندین پیکربندی خودرو بهینه شده است. کل سری مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های سیاه شده و عملکرد شارژ V ۲ L عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کابین خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. یک فرمان دو پره، صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک پنل شارژ بی‌سیم نیز در کنسول مرکزی وجود دارد.

تریم پریمیوم به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما ارائه می‌شود، در حالی که تریم لوکس به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های کمک رانندگی پیشرفته L ۲ ارائه می‌شود.

قدرت تولیدی از یک موتور برقی در محور جلو تامین می‌شود که حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. دو محدوده برد برای این خودرو ارائه می‌شود: ۴۰۱ کیلومتر و ۵۰۱ کیلومتر. مشخصات باتری در حال حاضر به طور رسمی فاش نشده است.

Ora ۳ تاکنون وارد بازار‌های آلمان، بریتانیا، سوئد، تایلند، استرالیا، برزیل و مکزیک شده و فروش تجمعی آن از ۲۲۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. در آینده نزدیک، گریت وال موتور قصد دارد تا Ora ۳ را به ۹۲ کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین، شمال آفریقا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اوراسیا و منطقه آسه‌آن معرفی کند. بازه قیمتی Ora ۳ از حدود ۱۴۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۸۷۰۰ دلار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!