Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با وزرای کابینه خود خواستار انجام هرگونه اقدام ممکن در جهت شکست قطعی نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «فرانسوا اولاند» در گفتگو با وزرای کابینه خود از آنها خواست تا برای تضمین شکست «مارین لوپن» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از هیچ تلاشیفروگذار نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائن حاکی از آن است که رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه در دور دوم انتخاباتاز «امانوئل ماکرون» نامزد مستقلحمایت خواهد کرد.

«استفن لی فول» سخنگوی کاخ الیزه روز چهارشنبه در شورای وزراء اظهار داشت: «اولاند از وزراء خواسته است که خود را برای تضمین کمترین آرای مأخوذه توسط مارین لوپن، کاملاً وقف رقابتهای انتخاباتی نمایند».

لی فول با اشاره به راهیابی «ژان ماری لوپن» پدر مارین لوپن به دور دوم انتخابات در سال ۲۰۰۲ و شکست وی در این انتخابات، از وزراء خواست که خود را «برای این رقابتها کاملاً آماده نمایند».

گفتنی است که اولاند و دولت وی تنها سیاستمدارانی نیستند که از امانوئل ماکرون حمایت می کنند. «فرانسوا فیون» نامزد شکست خورده حزب جمهوریخواه فرانسه و «بنوئیت هامون» از حزب سوسیالیست فرانسه نیز از هواداران حزبی خود خواستند تا در دور دوم انتخابات که قرار است هفتم ماه مه برگزار شود، به این وزیر پبشین اقتصاد رأی دهند.

شایان ذکر است که ماکرون در دور نخست انتخابات که یکشنبه گذشته برگزار شد، توانست با کسب ۲۴.۰۱ درصد آراء به دور دوم راه یابد.

رقیب اصلی ماکرون در دور دوم انتخابات، رهبر مستعفی حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه- مارین لوپن-است که با اختلاف آرایی کمتر از سه درصد (۲۱.۳) توانست با غلبه بر دو رقیب دیگر این انتخابات (فرانسوا فیون و ژان لوک ملانشون) به دور دوم راه یابد.

با حمایت برخی از سیاستمداران از نامزد مستقل این انتخابات، مارین لوپن رسانه های فرانسه و نخبگان سیاسی این کشور را متهم کرد که با توطئه و دسیسه چینی قصد دارند ماکرون را بر کرسی قدرت بنشانند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند

طی مراسمی که روز گذشته برگزار شد، یونانی‌ها مشعل المپیک را کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فاصله سه ماه مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بیست‌وششم آوریل مصادف با هفتم اردیبهشت، یونانی‌ها با برگزاری مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بار بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر (۱۸۹۶) برگزار شد، مشعل المپیک ۲۰۲۴ را به کمیته برگزاری این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

پس از پایان سفر ۱۱ روزه مشعل المپیک در یونان، این مشکل توسط آنتیگونی نتریسمپیوتی المپین دوومیدانی یونان وارد ورزشگاه شد و سپس تحویل گابریلا پاپاداکیس، دارنده مدال طلا و نقره المپیک در رشته اسکیت شد و او نیز این مشعل را به بئاتریس هس دارنده مدال طلای شنای پارالمپیک فرانسه تحویل داد. به این ترتیب سفر و ماجراجویی مشعل المپیک در فرانسه آغاز شد.

در این مراسم هزاران تماشاگر و مقامات متعددی از جمله سر میانگ نگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک و عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، رابین میچل رئیس کمیسیون هماهنگی IOC پاریس ۲۰۲۴ و IOC حضور داشتند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در این مراسم اظهار کرد: فرانسه آماده میزبانی از المپیک است و مشعل المپیک به‌زودی از طریق بندر مارسی به فرانسه خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748411

دیگر خبرها

  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم