Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امشب ششم ارديبهشت ماه سه تن از کانديداهاي رياست جمهوري در رسانه ملي ضمن معرفي خود به بيان برنامه هاي خود پرداختند. اسحاق جهانگيري در راديو ايران، مصطفي هاشمي طبا در شبکه يک سيما و سيد ابراهيم رئيسي با حضور در بخش ويژه خبري شبکه دو سيما با مردم سخن گفتند. در ادامه مشروح مباحث مطرح شده امروز اين سه کانديداي رياست جمهوري آمده است:




رئيسي: طلاق و فساد حاصل بيکاري است
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي با بيان اينکه زندگي بنده با چشيدن طعم فقر همراه بوده است، گفت: احساس فقر و محروميت را چشيده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري که از شبکه 2 سيما روي آنتن رفت، با بيان اينکه زندگي بنده با چشيدن طعم فقر همراه بوده است، گفت: احساس فقر و محروميت را چشيده‌ام.
وي گفت: 30 درصد جوانان بيکار هستند؛ طلاق و فساد به دنبال همين بيکاري است.
رئيسي با بيان مردم از فساد اداري رنج مي‌برند و اين فساد اصلا قابل قبول نيست، تاکيد کرد: آنچه به امام آموخته و شهدا به ما وصيت کرده به ما مي‌گويد با اين شرايط بايد به نفع مردم تغير کند.
اين داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه مي‌شود ريشه بيکاري را کند، گفت: مي‌شود يارانه‌ها را تا 2 سه برابر افزايش داد. برخي مي‌گويند مگر مي‌شود مسکن ميليوني ساخت؛ مي‌گويند مگر مي‌شود اشتغال ميليوني براي بيکاران ايجاد کرد. تحقق برنامه‌ ششم مي‌‌گويد که بايد اين مهم محقق شود.
رئيسي با بيان اينکه هيچ‌گاه ارتباطم با مردم را قطع نکردم، گفت: ما معقتديم ارتباط با مردم يک امر ضروري است با دولت؛ طلبه از مردم با مردم و در مردم است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره اعضاي کابينه، گفت: اگر دولت بخواهد با مردم باشد، با روحيه اشراف‌‌گري نمي‌تواند. مردم با سختي زندگي مي‌کند و انتظار ندارند که حقوق نجومي را ببيند. کساني که الگوهاي مردم هستند با اشرافي‌گري هيچ‌سازگاري ندارند.
رئيسي در پاسخ به سؤالي درباره مفاسد اقتصادي، گفت: آيا مي‌شود کاري کرد که فساد نباشد؟ ما بايد نظام بانکي را طوري ترسيم کنيم که فساد نباشد. سازوکارها بايد طوري باشد که فسادها نباشد. کاري که مردم مي‌خواهند نظام اداري سالم است. وظيفه اول دولت اصلاح‌ساختارها باشد. اولين وظيفه رئيس دولت، وزرا و دولت است که روحيه ضدفساد داشته باشد. من نمي‌گويم يک شبه همه مصعوم شوند اما دولت نبايد اجازه دهد هر روز يک فساد به وجود بياييد. عدالت ايجاب مي‌‌کند با هرکس در هر کجا و در هر سمت بايد برخورد شود.
اين داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري گفت: تعهد ما به مردم اين است که دولت انقلابي توام با عقلانيت را تشکيل دهيم؛ انقلابي بودن نگاه منافع ملت به صورت جامع و بلند مدت است. تعهد ما اين است که در 2 سه ماه آخر دولت، دولت را فعال نکنيم. تعهد ما، تعهد به ملت عزيز، کار و کرامت است. کار يعني دور از باند بازي، قوم خويش بازي، فساد و ... مردم از اينها به ستوه امده اند کار به اين معني است که بيکار در کشور نباشد دولت بايد کار کند تا بيکار در کشور نباشد. کرامت براي آن است هر قراردادي عزت و کرامت را هم داشته باشد.
وي با بيان اينکه، نقدپزي موجب مي‌شود انسان گره‌ها را بشناسد، گفت: دولت بايد نقد را فرصت تلقي کند نه مشکل که از به دليل نقد از انها شکايت کنيم البته بايد نقد منصفانه باشد. فرهيختگان و اساتيد دانشگاه با نقد دولت مي‌توانند به دولت کمک کنند لذا ما از نقد دولت استقبال خواهيم کرد.
رئيسي با بيان اينکه جوانان مشکل مسکن دارند، گفت: مسئله مسکن بسيار مهم است. ما در سال اول دولت، مسکن مهر را تحويل متقاضايان آن خواهيم داد. با دولت کار و کرامت انشاالله دغدغه‌هاي جوانان به پايان خواهد رسيد تا انشالله زندگي با کرامت داشته باشند.
وي درباره فضاي مجازي نيز گفت: بايد فضاي مجازي را باور کرد؛ بايد از بسيار حسن‌ها و خوبي‌ها اين فضا استفاده کرد. آيا با فضاي مجازي نمي‌شود اشتغال ايجاد کرد. بايد از فضاي مجازي نهايت استفاده را بکنيم.
اين داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري، با بيان اينکه اگر اقتصاد ما قدرتمند باشد آمريکا نمي‌‌تواند کاري کند، گفت: ما بايد دشمن را وادار به عقب‌نشيني مي‌کنيم. هرکجا با عزت و اقتدار ايستادگي کرديم آنجا پيروز شديم.
وي گفت: همه بدانند در اين عرصه به هيچ عنوان زخم‌زبان‌ها، تبليغات ناصواب ما مثل استاد شهيد بهشتي از ميان عقب نخواهد راند؛ اگر سردار ما آقاي سليماني خسته شد ما هم خسته خواهيم شد.


جهانگيري: نبايد يک مدير را به دليل گرايشش از صحنه خدمتگذاري بيرون گذاشت

اسحاق جهانگيري کوه‌شايي کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري عصر امروز در اولين برنامه انتخاباتي خود در راديو ايران، ضمن تبريک عيد مبعث رسول اکرم(ص)، گفت: انتخابات بزرگ و سرنوشت‌سازي در راه است و انتخاباتي است که هر کسي با ايفاي نقش خود و رأي آگاهانه‌اش کاري مي‌کند که در مقابل ملت بزرگ ايران و خداي متعال سربلند و پاسخگو باشد.
وي ادامه داد: من هم مي‌خواهم بگويم چرا به عنوان نامزد رياست‌جمهوري دوازدهم حضور پيدا کردم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به شرايط کنوني کشور، اظهار داشت: کشور در موقعيت حساسي قرار دارد، هم در حوزه سياست‌خارجي و اوضاع جهاني و همچنين اوضاع منطقه‌اي که ما در آن قرار داريم. در موقعيت حساسي قرار داريم و ما از نظر توسعه‌اي در يک پيچ تاريخي قرار داريم، البته علاوه بر اينکه فرصت‌هاي کم نظيري پيش روي کشور ماست، بايد بگويم که با تهديدها و تنگناهاي مختلفي نيز روبرو هستيم.
جهانگيري با معرفي خود و ارائه کارنامه سياسي و اجرايي خود، تصريح کرد: سابقه، تخصص و توانايي دارم که احساس کردم بايد آن را امروز در خدمت کشور و مردم قرار دهم. من فرزند محروميت‌هاي اين آب و خاک و فرزند ايرانم. با تلخي‌ها و شيريني‌هاي اين ملت زندگي کردم و از هزينه‌هاي فراوان اين ملت و اين کشور در سال‌هاي پيش از انقلاب تاکنون تجربه آموختم و چيزها ياد گرفتم.


وي ادامه داد: آموختم که براي برداشتن گام‌هاي رو به جلو چه بايد کرد، همچنين آموختم براي عدم بازگشت به گذشته تلخ چه بايد کرد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تصريح کرد: ما در اين دوران تصميم‌هاي مهمي اتخاذ کرده‌ايم. ما در اين دوران تصميم‌هاي مهمي اتخاذ کرده‌ايم. پايان جنگ تصميم سرنوشت‌سازي براي کشور ما بود که حتما نقدهايي در تصميم‌گيري براي پايان جنگ بود، اما هيچ کسي موافق برگشت به دوران جنگ نبود.
جهانگيري با اشاره به موضوع هسته‌اي خاطرنشان کرد: حتما چالش هسته‌اي يکي از مهمترين تصميم‌هايي بود که کشور اتخاذ کرد که احتمالا عده‌اي هم نقدي بر آن دارند، ولي در عين حال هيچ کسي قبول ندارد که به دوران تحريم‌ها و تهديدها برگرديم.
وي با اشاره به کانديداتوري خود براي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم گفت: حال که نياز به آمدنم است، آمدم. کشور 4 سال است که دوران سختي را با تدبير و اميد پشت سر گذاشته است. دولت آقاي دکتر روحاني با استفاده از ظرفيت‌هاي ملي و توان کارشناسان برجسته دوران تهديدها را گذراند و تحريم‌ها را کاهش داد، اما ما همچنان نيازمند ادامه همان سياست‌ها و پايدار کردن آنها هستيم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: ما امروز امنيت خوبي داريم و بايد اين امنيت را پايدار کنيم. ما گام‌هاي موثري در راه توسعه امنيت و آزادي برداشتيم، اما بايد اين گام‌ها را محکم‌تر و بلندتر برداريم.
جهانگيري در ادامه تأکيد کرد: ما هم نياز به استمرار داريم و هم نياز به تحول، برخي از سياست‌ها بايد استمرار پيدا کند و برخي از اقدامات تحول‌گرايانه نيز بايد در کشور انجام شود.
وي با بيان اينکه دولت يازدهم در اين سال‌ها مظلوم واقع شده، گفت: دولت يازدهم هنوز همه پتانسيل‌هاي کشور و همه توان ملت را براي رفع مشکلات به کار نگرفته و ما در ميانه راه هستيم و نبايد از راهي که آغاز کرده‌ايم، يعني راه اصلاحات و عقلانيت برگرديم و بايد اين راه را ادامه دهيم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان علل حضور خود در رقابت‌هاي انتخاباتي، اظهار داشت: با صلاح ديد بزرگان اصلاحات و تأييد دکتر روحاني براي مسئوليت رياست‌جمهوري به صحنه آمده‌ام.
جهانگيري تصريح کرد: البته بنده به عنوان ياوري براي دفاع و ادامه راه اصلاحات و همچنين به عنوان مکمل آقاي دکتر روحاني اعلام آمادگي کردم.
وي گفت: بنده براي حل مسائل اساسي کشور، يعني اشتغال و مبارزه با فساد فراگير و همچنين تحقق برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي آمده‌ام.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به سابقه مديريتي خود، تصريح کرد: بنده توفيق داشته‌ام که حل مشکلات را از جواني ياد بگيرم و اهل عمل بوده و هستم. من سطوح مديريتي را بدون هيچ رانتي پشت سر گذاشتم و از هيچ رانتي در دوره ترقي خود استفاده نکرده‌ام، چه از رانت خانوادگي و چه از رانت رفاقتي و هر چه داشته‌ام در راه آرمان‌هايم بي‌هيچ چشم داشتي گذاشته‌ام.
جهانگيري تأکيد کرد: بنده هيچ وقت خود را طلبکار مردم و نظام و کشور ندانسته‌ام و هميشه خدمتگذار نظام و انقلاب بوده‌ام.
وي سابقه مديريتي خود را شرح داد و گفت: من تجربه کاري را از دولت شهيد رجايي آغاز کردم و در دوره مهندس موسوي و دوره مرحوم هاشمي‌رفسنجاني و دولت سيدمحمد خاتمي و هم اکنون نيز دولت دکتر روحاني سطوح مختلف مسئوليت از جهاد سازندگي دهستان و شهرستان تا نمايندگي مجلس، استانداري، وزارت و معاون اولي را تجربه کرده‌ام و امروز نيز افتخارم اين است که توانسته‌‌ام به عنوان حلقه وصلي در بين نيروهاي خدوم و دلسوز باشم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اضافه کرد: بنده در اين دوره تلاش کرده‌ام تا سياست‌ها و دغدغه‌هاي رهبري را در اقتصاد مقاومتي با تشکيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و وقت گذاشتن کافي به پيش بردم و همچنين عهده‌دار برنامه‌هاي توسعه‌اي دولت دکتر روحاني بوده‌ام و بر مسائل جاري کشور اشراف کامل داشته‌ام.
جهانگيري با اشاره به انتقاداتي که به دولت يازدهم مي‌شود، گفت: من امروز کشور را آن چنان که سياه و تيره نشان مي‌دهند، نمي‌بينم، اما مسائل جاري اعم از مسائل اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي را جدي مي‌دانم.
وي افزود: من آينده را نيز مبهم نمي‌بينم، بنده ظرفيت‌هاي کنوني کشور، نقاط قوت و ضعف‌ها و سياست‌ها و برنامه‌ها را به دور از هر شعاري مي‌شناسم و راه‌هاي برون رفت از آنها را هم به اعتبار تجربه اين سال‌ها مي‌دانم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به خانواده خود، گفت: پدرم کارگر معدن بوده. کساني که با معدن‌کاري آشنايي دارند، مي‌دانند که کار در معدن جزو سخت‌ترين کارها در معدن محسوب مي‌شود.
جهانگيري با اشاره به دوران تحصيلات خود تصريح کرد: بنده تحصيلاتم را در سيرجان طي کردم و از دوران تحصيل با نيروهاي انقلاب بودم. شهيد ياري که از شهداي هفتم تير است، معلم ما بود. بنده دوره دانشگاه را در دانشگاه شهيد باهنر کرمان بودم و در مبارزات دانشجويي شرکت مي‌کردم و در يکي از تظاهرات‌هاي مردم کرمان عليه حکومت پهلوي در مقابل مسجد ملک مورد هدف گلوله قرار گرفتم که به فضل خدا زنده ماندم تا بتوانم خدمت کنم.
وي ادامه داد: دوران کارشناسي‌ارشد در دانشگاه شريف و دوره دکترا در دانشگاه علوم تحقيقات بودم. با پيروزي انقلاب، با چشيدن درد فقر و محروميت به همراه دانشجويان به منطقه ريگان بم رفتيم و در کنار روستائيان خدمت به آنها را شروع کرديم، البته در آن زمان هنوز فرمان تأسيس جهاد از جانب امام‌خميني(ره) صادر نشده بود.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اضافه کرد: با تأسيس جهاد، مسئوليت جهاد جيرفت و کهنوج را پذيرفتم که منطقه‌اي بسيار محروم، ولي با مردماني بسيار صميمي و دوست داشتني بود. در اين دو سال با جوانان عزيز آشنا شدم و فعاليت‌هايي در حاشيه شهرها انجام دادم.
جهانگيري افزود: به گفته امام راحل بذر انقلاب با جهاد سازندگي در دل روستائيان کاشته شد.
وي ادامه داد: بعد به کرمان آمدم و عضو شوراي جهاد استان کرمان شدم و همزمان مسئول پشتيباني جنگ جهاد بودم. با انتخابات مجلس دوم به عنوان کانديداي شهر جيرفت انتخاب شدم و پس از اينکه موفق به حضور در مجلس دوم شدم، عضو کميسيون برنامه و بودجه شدم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري افزود: همزمان با نمايندگي مجلس و با حکم آيت‌الله هاشمي که علاوه بر رياست مجلس دوم، رئيس شوراي عالي جنگ بود، به عنوان عضو گروه مشاوره مالي جنگ انتخاب شدم و پس از‌ آن در کميته تخصيص ارز که مسائل مهم اقتصادي را مديريت مي‌کرد به خدمت‌گذاري مشغول شدم.
جهانگيري تصريح کرد: پس از آن به عنوان استاندار اصفهان منصوب شدم که يکي از مهمترين دوران خدمت من بود و در اين مدت به توسعه استان و رابطه با هنرمندان و نخبگان اين استان کمک شاياني شد. در سال 76 به عنوان وزير معدن و فلزات انتخاب شدم که در آن دوره توسعه معادن از اهميت بالايي برخوردار بود و به ياري خدا در اين زمينه موفقيت‌هاي زيادي کسب شد و قانون معادن نيز در اين دوره اصلاح شد.
وي افزود: در برنامه سوم توسعه با ادغام وزارت معدن و فلزات به وزارت صنايع و با رأي مجلس به عنوان وزير صنايع و معادن انتخاب شدم و در بيش از 5 سال وزارت صنايع، دستاوردهاي باشکوهي به دست آمد که يکي از آنها رشد مستمر صنعت کشور و رشد دو رقمي در اين بخش بود. همچنين در آن دوران رشد سرمايه‌گذاري صنعتي بسيار بالا بود و هر سال نيز از سال قبل بهتر مي‌شد. در اين دوران در بخش صنعت به اشتغال‌زايي کمک شاياني شد.
اسحاق جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه در اين دولت اقدامات اساسي در صنعت و معدن انجام گرفت، گفت: بنده از سال 84 تا 92 از مسئوليت کنار رفتم و مهمترين اقدام من در آن دوره اين بود که ماهنامه صنعت و معدن را ايجاد کردم و از اين طريق عقايدم را در اختيار صاحب‌نظران قرار دادم، البته در اين مدت به کارهاي شخصي خود پرداختم، چرا که فرصت مناسبي بود که به اين کارهاي شخصي توجه کنم.
وي اضافه کرد: اما از سال 92 تاکنون که به عنوان معاون اول انتخاب شدم، دولت با مسائل بسيار جدي روبرو بود و بر همين اساس لازم بود اولويت‌هاي کشور را دقيقا مورد شناسايي قرار گيرد و اصلي‌ترين مسئله در اين برهه حل مسئله هسته‌اي بود که به فضل الهي با انتخاب تيم دقيق توسط رئيس‌جمهور و همين‌طور تحت هدايت‌هاي مقام معظم رهبري پرونده هسته‌اي کشور حل شد و فرصت‌هاي جديدي براي توسعه فراهم شد.
معاون اول رئيس‌جمهور اقتصاد را از ديگر اولويت‌هاي دولت يازدهم عنوان کرد و گفت: در سالي که دولت يازدهم روي کار آمد بي‌سابقه‌ترين تورم و رکود در کشور حاکم بود. در سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي کشور با تورم‌هاي بالايي روبرو بود و حتي تورم 40 درصد داشته‌ايم، اما اين در زماني بود که رشد اقتصادي مثبت در کنار تورم بالا داشتيم و يا در مقطعي که رشد اقتصادي منفي بود تورم نيز در کنار آن پايين بود، اما در مقطعي که دولت روي کار آمد، تورم بالا همراه با رشد منفي اقتصادي بود که اين نوع وضعيت در اقتصاد 40 ساله کشور بي‌سابقه بود.
جهانگيري با بيان اينکه دولت در زمان کوتاهي موفق به سامان دادن اين وضعيت شد به گونه‌اي که در سال جاري تورم تک رقمي شد، اقتصادي مقاومتي را مورد توجه قرار داد و افزود: در اين مقطع سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي بسيار به کمک دولت آمد. اساس اقتصاد مقاومتي براي اين بود که اقتصاد کشور در برابر تکانه‌هاي خارجي مقاوم باشد و همين‌طور از تنش‌هاي بين‌المللي آسيب نبيند، به همين دليل اقتصادي مقاومتي را در 5 رويکرد اصلي به صورت جدي ادامه داديم.
وي تصريح کرد: امروز بعد از گذشت 2 سال از اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دستاوردهاي بسيار مهمي در اين زمينه کسب کرديم. در زمينه نفت و گاز تمرکز اصلي در موضوع اقتصادي مقاومتي اين بود که برداشت‌مان را در مقابل خارجي‌هايي که از ميادين مشترک برداشت داشته‌اند به تعادل برسانيم و امروز با افتخار اعلام مي‌کنيم که سهم و حق ملت ايران را به اندازه‌اي که بايد از ميادين مشترک برداشت شود از اوايل امسال گرفته‌ايم و برداشت مي‌کنيم.
معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش موضوع کشاورزي و تلاش دولت براي تامين امنتي غذايي مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال 95 بيش از 3 ميليون مازاد گندم داشتيم.
جهانگيري با بيان اينکه در بخش آب و برق دولت گام‌هاي بسيار بلندي برداشت، مسئله آب را از مهمترين چالش‌هاي پيش روي ملت ايران دانست و اضافه کرد: درباره مسئله آب در آينده بيشتر صحبت خواهيم کرد.
وي در تشريح دستاوردهاي دولت در حوزه صنعت نيز اظهار داشت: در سال 95 راه‌اندازي 7500 واحد توليدي که با ظرفيت پايين و يا راکد بودند را مورد هدف قرار داديم و تا پايان سال 95 بيش از 23000 واحد توليدي را فعال کرديم. همچنين 5400 واحد صنعتي که 60 درصد پيشرفت‌شان انجام شده بود را تکميل کرديم.
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به موضوع سلامت ادامه داد: يکي از دغدغه‌هاي اصلي ملت ايران اين بود که کساني که به بيمارستان مراجعه مي‌کردند بيشتر از آنچه از رنج بيماري ناراحت باشند از رنج هزينه‌ها ناراحت بودند و به همين دليل دولت گام بلندي در اين زمينه برداشت و هزينه پرداخت از جيب مردم از 37 درصد به بيش از 8.5 درصد کاهش پيدا کرد و در کنار آن پزشکان متخصص در مناطق محروم حضور پيدا کردند.
به گفته جهانگيري، دولت يازدهم در حوزه آموزش و پرورش نيز گام‌هاي بسيار بلندي برداشت.
وي توسعه روستايي را از مهمترين جهت‌گيري‌هاي توسعه کشور در آينده توصيف کرد و گفت: متاسفانه در جلسه شوراي عالي آب مطرح شد که بيش از 6 هزار روستاي کشور با سخت‌ترين شکل ممکن و از طريق تانکر به آب آشاميدني دست مي‌يابند و به فضل الهي در سال 95 در اين زمينه گام بلندي برداشتيم و بيش از 10 هزار روستا را در اين مسير ساماندهي کرديم.
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به دستاوردهاي دولت در زمينه گازرساني به روستاهاي محروم مسائل زيست محيطي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دولت يازدهم و دوازدهم بايد مسئله محيط زيست را در راس امورات قرار دهد. امروز ريزگردها مردم خوزستان را اذيت کرده و برنامه‌ريزي دقيقي براي مسائل زيست محيطي کشور تهيه شده که وقت مناسب توضيح داده مي‌شود.
جهانگيري با اشاره به مسئله بيکاري در کشور، ادامه داد: ما با حجم قابل توجهي از نيروهاي جوان تحصيل کرده جوياي کار بيکار روبرو هستيم، امروز بيش از 5 ميلبيون دانشجو در کشور در حال تحصيل هستند که اين تعداد دانشجو براي کشورهاي در حال توسعه مي‌تواند فرصت خوبي باشد که متاسفانه امروز هر خانواده دغدغه بيکاري فرزندان خود را دارند. معتقديم بايد بدون شعار مسئله بيکاري در راس مسائل اصلي قرار گيرد و با عنايت به تجربه‌اي که دردنيا و در داخل در اين زمينه اندوخته شده راهي جز توليد و سرمايه‌گذاري اشتغالزا نداريم.
وي مسئله گردشگري را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از حوادث رخ داده براي سفارت عربستان در تهران، تصريح کرد: متاسفانه با حمله و اشغال سفارت عربستان ميزان گردشگري در ايران کم شد، ما بايد به سمت حل مشکلات با کشورهاي منطقه برويم.
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما نياز به امنيت سرمايه‌گذاري در کشور داريم، گفت: همه قوا نيروهاي امنيتي و دستگاه‌هاي نظارتي و قوانين کشور بايد در راستاي تقويت امنيت سرمايه‌گذاري باشد. نمي‌شود و نمي‌توان از بيکاري به عنوان دغدغه مردم بگوييم و در پي جستجوي راهکار و سرمايه‌گذاري باشيم، اما الزامات سرمايه‌گذاري را رعايت نکنيم، بنابراين امنيت سرمايه‌گذاري از جمله الزامات است.
جهانگيري در ادامه لغو قوانين زائد و اعطاي مجوزهاي ساخت محدودکننده، از مهمترين کارها براي تامين امنيت سرمايه‌گذاري دانست و گفت: دولت يازدهم دفتري را براي بهبود کسب و کار در وزارت اقتصاد و امور و دارايي شکل داد و اين دفتر بايد در دولت دوازدهم مورد توجه جدي قرار بگيرد.
وي در ادامه فقرزدايي را از ديگر موارد مورد توجه در برنامه‌هاي خود دانست و افزود: در دولت يازدهم اقدامات مهمي در جهت کمک به افراد تحت پوشش کميته امداد انجام گرفت، اما بايد کار جدي‌تري در اين زمينه صورت گيرد. آسيب‌هاي اجتماعي بايد در اولويت قرار گيرند. اعتياد جامعه را رنج مي‌دهد و بايد با اعتياد و معتاد برخورد مناسب صورت گيرد و در کنار آن نيز به خانواده‌هاي معتادين به شکل مناسب رسيدگي شود.
معاون اول رئيس‌جمهور توجه به حاشيه‌نشين‌ها را از ديگر موارد مورد توجه دانست و گفت: بيش از 11 ميليون در حاشيه شهرهاي بزرگ قرار دارند و بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي دقيقي صورت گيرد.
جهانگيري گفت: بايد وضعيت به گونه‌اي باشد که همه مديران و نيروهاي مدير کشور بدون اينکه به کدام نيروي سياسي وابستگي داشته باشند امکان خدمتگذاري در دولت براي آنان فراهم شود؛ هيچ کسي نبايد يک مدير را به دليل گرايشش از صحنه خدمتگذاري بيرون کند.
وي در پايان جايگاه رئيس‌جمهور در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: رياست جمهور و رئيس‌جمهور مهمترين جايگاه بعد از رهبري در کشور است. تصميم رئيس‌جمهور در سرنوشت کشور و آينده کشور موثر است. با شعار و شعارها نمي‌توان راجع به رئيس‌جمهوري تصميم گرفت. سابقه گذشته و تجربه رئيس‌جمهور بايد آگاه به امور کشور باشد و از قدرت تصميم‌گيري برخوردار باشد و همه اينها براي کشور تعيين‌کننده است.




هاشمي‌طباء: مايل نيستم وعده بدهم


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: به هيچ وجه مايل نيستم وعده‌اي بدهم که قابل اجرا نباشد.
، سيدمصطفي‌ هاشمي‌طباء کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري امشب در برنامه انتخاباتي تلويزيوني که از شبکه اول سيما پخش شد، با اشاره به سوابق کاري خود پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: من ابتدا در سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان سيستم آناليز انتخاب شدم و سپس شرکت آيت فيلم را تشکيل دادم. پس از آن به صدا و سيما آمدم، بعد به جهاد سازندگي رفتم و در کابينه شهيد باهنر به‌عنوان وزير صنايع انتخاب شدم و تا سال 63 در آنجا بودم، سپس به سازمان گسترش و نوسازي و بانک صنعت و معدن رفتم و در سال 65 ستاد طرح‌هاي مهم انقلاب اسلامي را تشکيل داديم، پس از آن به مرکز توسعه صادرات رفتم و بعد در سازمان تربيت‌بدني بودم و از سال 80 به بعد از خدمات دولتي به کارهاي مختلف پرداختم.
وي با تشکر از شوراي نگهبان براي احراز صلاحيتش، افزود: از اينکه شوراي نگهبان با تدبير مقام معظم رهبري نسبت به برگزاري انتخابات به‌وجه مطلوب اقدام کردند، سپاسگزاري مي‌کنم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار داشت: در طول 38 سال انقلاب اقدامات مختلفي براي ارتقاي سطح زندگي مردم به وقوع پيوسته که توسط مردم و رزمندگان ميهن اسلامي که با تعداد زيادي شهيد مملکت را حفظ کردند، حاصل شده، امنيت امروز ما نعمت بسيار بزرگي است که در اختيار ما قرار دارد و هميشه بايد سپاسگزار اين نعمت‌ها باشيم و در پي تلاش بيشتر براي کشورمان باشيم.
هاشمي‌طباء ادامه داد: پس از انقلاب اسلامي ما داراي شبکه برق سراسري بدون خاموشي بوديم و همچنين شبکه گاز سراسري در کشور ما با تلاش کارکنان وزارت نفت احداث شد و به دست مردم رسيد. همچنين شبکه‌هاي آبرساني در سراسر کشور ايجاد شده و اقدامات بسيار خوبي توسط دولت‌هاي مختلف انجام شده است.
وي خاطرنشان کرد: ما بايد به‌سمت جايي برويم که بتوانيم ميراث خوبي براي آيندگان باقي بگذاريم. با وجود تمام تلاش‌هايي که شده و نعمت‌هايي که نصيب ما شده، به هر حال هر کشوري از مشکلات خاص خود رنج مي‌برد که بايد براي رفع آنها تلاش کنند.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه اصولاً وعده دادن در قاموس کساني که با صداقت صحبت کنند، نبايد وجود داشته باشد، گفت: وعده دادن به مردم که فلان مقدار را به شما مي‌دهيم، خودش به‌نوعي خريد رأي مردم است. اگر نامزدي قول داد که اگر پيروز شدم فلان مقدار به مردم مي‌دهم، اين مساوي است با کسي که همين الآن هم مي‌تواند اين کار را بکند و اگر دشمنان در خارج از کشور اين موضوع را باز کنند مشکل از خود ماست.
هاشمي‌طباء تصريح کرد: به همين سبب به‌هيچ‌وجه مايل نيستم وعده‌اي بدهم که قابل اجرا نباشد، اما بايد وعده‌اي هم بدهيم که کشور را به سرمنزل مقصود برسانيم و ميراثي را به جا بگذاريم که آيندگان بتوانند از آن استفاده بکنند.
وي اظهار داشت: اگر قرار باشد ما ثروت مملکت را فقط به‌قصد استفاده شخصي مصرف کنيم و چيز جديد خلق نکنيم، پس وظايف ما در برابر دين و ميهن‌مان چه مي‌شود؟ همان‌طور که شهدا از حدود مرزهاي ايران دفاع کردند، ما نيز در اين زمينه بايد تلاش کنيم.
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: ميراثي که نادرشاه به جا گذاشت يک کشور واحد بود و ميراثي که سلطان حسين صفوي به جا گذاشت يک کشور شيعي اشغال‌شده بود. در دنيا آدم‌هاي نااهل مسئوليت‌هايي داشتند، اما کارهاي خوبي هم کرده‌اند.
هاشمي‌طباء با بيان اينکه ساختمان‌هاي بزرگ، سدها، خطوط برق و گاز هميشه قابل احداث است، خاطرنشان کرد: کارهايي که انجام آن بسيار مهم است، حفظ کشور است که مربوط به يک برهه خاص نيست و وظيفه همه ماست که اين خاک را حفظ کنيم و با خودخواهي خودمان آن را مصرف روزانه نکنيم.
وي با اشاره به شرايط زيستي کشور عنوان کرد: شرايط زيستي ما دچار تهديد است و ما بسياري از چيزهاي غيرقابل تجديد را پيش‌خور کرده‌ايم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: ما ميليون‌ها مترمکعب نفت و گاز استخراج کرده‌ايم که قابل تجديد نيستند، چاه‌هاي نفت ما بايد بازسازي شوند، اما گاز را نمي‌توانيم دوباره توليد کنيم.
هاشمي‌طباء تصريح کرد: چطور مي‌شود ما جنگ‌هايي که هزاران سال از سابقه آن مي‌گذرد در چند سال اخير يک‌سوم آن را از دست داده‌ايم. آب‌هاي زيرزميني ما به حد بسيار پائيني رسيده و رودخانه‌هاي ما آلوده از شيرابه‌هاست و تالاب‌هاي ما به‌خاطر ندادن حق‌آبه‌هاي آنها خشک شده و درياچه اروميه اگر خشک شود طوفان‌هاي نمکي بسيار بدي در کشور تا قزوين و زنجان به وجود مي‌آيد.
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري اولين اولويت امروز را حفظ ايران دانست و خاطرنشان کرد: اين را بايد به‌حقيقت بگوييم، اگر کشور ما در معرض هجوم رژيم بعث عراق قرار داشت چه‌وضعي داشتيم، دوست‌ داشتن مردم يعني اينکه حقيقت را به آنها بگوييم و آنها را به مسئوليت خودشان آشنا کنيم.
هاشمي‌طباء ادامه داد: شرايط زيستي کشور ما طوري است که ميراثي که ما مي‌خواهيم به جا بگذاريم، ناقص است. روستاهاي آن خراب، دشت‌هاي آن فرونشسته و روستائيان آن سر به حاشيه شهرها گذاشته‌اند. پيش‌بيني مي‌شود در طول 10 سال آينده 10 ميليون روستايي حاشيه‌نشين شوند که اين حاشيه‌ها مراکزي براي فساد و تلاطم اجتماعي است.
وي تصريح کرد: آباد شدن کشور اين است که همه ثروت ما صرف آباداني کشور ما شود، امروز متأسفانه کساني که مسئول هستند به‌نوعي خود را به‌عنوان اوپوزيسيون نظام معرفي مي‌کنند. مسئله معيشت مردم دستاويز برخي قرار گرفته، اگر مقصود ما مردم محروم و بي‌سرپرستان هستند، درست است که بايد به آنها رسيدگي شود.
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: به‌جاي اينکه به‌صورت سراسري پول را به همه بدهيم، بايد آن را در اختيار کميته امداد و بهزيستي قرار دهيم تا افراد واجد شرايط را پيدا کنند و به آنها بپردازند. عدالت به‌معناي توزيع پول به‌صورت مساوي نيست، نبايد عدالت را در مساوات معني کنيم و حقوق محرومان را به کساني که نياز ندارند، بدهيم.
هاشمي‌طباء با بيان اينکه هيچ کشوري رشد نکرد مگر آنکه دوران سختي را پشت سر گذاشت، گفت: شعارهايي که داده مي‌شود درباره رفاه بدون توجه به وضع فعلي کشور و محرومان و فقط براي وعده‌ دادن ما را به صراط مستقيمي نمي‌رساند. مسئله اول ما حفظ اقليم ايران و بازسازي سراسري آنچه از دست داده‌ايم است که حفظ آنها نيازمند تقويت نيروهاي مسلح و بازسازي اقليم کشور همراه با اصلاح شرايط کشاورزي است.
وي شرايط کشاورزي کشور را نامطلوب ارزيابي کرده گفت: کشاورزي ما به‌شدت دچار بيماري است و ما از سيستم‌هاي آبياري 1000 سال پيش استفاده مي‌کنيم و بايد به مسئله فرسايش خاک اصلاح بذر همراه با تقويت زيستگاه توجه کنيم. ما امروز حق‌آبه‌هاي روستا را مي‌خريم و کارخانه نورد فولاد راه‌اندازي مي‌کنيم که باعث آواره شدن روستائيان مي‌شود.
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: اين امر احتياج به اراده قوي ملي و هم نظري همه مسئولان براي به تحقق رسيدن دارد و حفظ ايران بايد شعار اصلي همه ما باشد.
وي با ابراز اينکه "محرومين در اولويت هستند و اگر قرار باشد پولي بدهيم بايد توجه‌مان به محرومين باشد"، درباره تعريف منابع مالي و مادي، گفت: منابع کشور را بايد تعريف کنيم که درآمد کشور چيست و درآمد ناخالص ملي چگونه ارتقاء پيدا مي‌کند.
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با اظهار اينکه ارزش درآمد ملي بايد به‌صورت واقعي ارتقاء پيدا کند، تصريح کرد: اگر بخواهيم عددها را زياد کنيم، نمي‌توانيم بگوييم که درآمد ملي ارتقاء يافته چون در اين صورت عددها بالا مي‌روند، نه پول، و لذا مديران دولتي نبايد با عددها بازي کنند، بلکه بايد ارزش‌هاي مالي عددها را بدانند و دولت درآمدهاي خود را به‌صورت واقعي افزايش دهد.
هاشمي‌طباء با تأکيد بر افزايش درآمدهاي عمومي دولت، به اهميت سياست‌هاي اقتصادي مقاومتي اشاره کرد و گفت: دستورالعمل‌هاي اقتصاد مقاومتي، دستورالعمل‌هاي نيکو و خوبي است، اما زودبازده نيست و بازدهي آن به شرايط کشور و منطقه نيز بستگي دارد، اما اگر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به ثمر برسد درآمدهاي کشور بالا مي‌رود.
وي کار، اشتغال، توليد و خدمات را بحث مهم ديگري دانست که براي رشد و پويايي اقتصاد کشور ضروريست.

<

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس دولت سیزدهم انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس دولت سیزدهم در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901712

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟