Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-05-07@04:31:27 GMT

برنامه جدید آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۷۴۵۰

مازندمجلس: نشریه «نیویورک پست» در گزارشی ضمن انتقاد از اقدامات دولت «باراک اوباما» در امضای توافق هسته‌ای با ایران نوشت: دولت جدید آمریکا از ادامه این روند جلوگیری خواهد کرد.

نیویورک پست می‎نویسد: دولت اوباما در راستای تکمیل توافق هسته‌ای با ایران، یکی پس از دیگری امتیازات را به ایران داد و پس از آن نیز از هر اقدامی که می‌توانست بهانه‌ای برای ایران در لغو توافق هسته‌ای در نظر گرفته شود خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این گزارش آمده است: دولت ترامپ شاید نتواند توافق هسته‌ای با ایران را آنگونه که متعهد شده است پاره کند اما به دقت در حال بررسی اقداماتی از سوی ایران در خاورمیانه است که موقعیت استراتژیک آمریکا و امنیت متحدانش در منطقه را زیر سؤال می‌برند.

نیویورک پست افزود: طرفداران توافق هسته‌ای با ایران در آمریکا می‌گفتند که ایران در پی توافق هسته‌ای رفتار خود را تعدیل می‌کند، اما این اتفاق هرگز روی نداد.

نیویورک پست ادامه داد: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته تمامی قطعنامه‌هایی که ایران را از خرید و فروش تسلیحات و نیز انجام آزمایش موشکی منع می‌کنند یادآوری کرد.

هیلی مدعی شد:  ایران قطعنامه‌هایی که این کشور را از فروش سلاح به انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان منع می‌کنند نادیده گرفته است.

نیویورک پست در ادامه به نقل از هیلی ادعا کرد: از این پس ما به همراه متحدان خود اقدامات ایران که نقض کننده این قطعنامه‌ها باشند را دنبال خواهیم کرد و ما باید از اقدامات غیرقانونی ایران و حزب‌الله جلوگیری کنیم.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: اوباما اینگونه اقدامات ایران را نادیده می‌گرفت در صورتی‌که دولت ترامپ از این پس اجازه انجام این اقدامات را به ایران نخواهد داد.

نیویورک‌پست در ادامه نوشت: در حال حاضر مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی است که تحریم‌های جدیدی علیه ایران به دلیل فعالیت موشک بالستیک اعمال می‌کند.

این پایگاه آمریکایی در ادامه مدعی شد: لایحه جدید مجلس نمایندگان آمریکا ایران را به دلیل حمایت از تروریسم تنبیه می‌کند.
 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند