Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: برای ۳۶۰ روستای استان زنجان عملیات گازرسانی انجام شود و ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های روستایی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه مشورتی فعالان حوزه عمرانی استان زنجان اظهار داشت: دولت وارث یک شرایط نامناسبی در حوزه عمرانی کشور است و در حال حاضر چند صد هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور از جمله در استان زنجان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طولانی بودن عمر پروژه‌های عمرانی بیان کرد: عمر پروژه‌های عمرانی به قدری طولانی شده که عمر مفید آن‌ها در حال اتمام بوده و در استان زنجان نیز متاسفانه این وضعیت حاکم است.

استاندار زنجان عنوان کرد: در استان زنجان در کنار بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری که فقط 540 میلیارد تومان هزینه پرداخت یارانه است مابقی هزینه‌های جاری استان از حقوق و دستمزد دانشگاهیان٬ فرهنگیان٬ نیروهای نظامی و انتظامی و قضایی و همه کارکنان بوده است.

وی با اشاره به درآمد استان زنجان گفت: درآمد استان زنجان که بالغ بر 700 میلیارد تومان بوده و کل اعتبارات استانی ما 110 میلیارد تومان است.

درویش امیری تصریح کرد: این محصولی است که در دولت نهم و دهم وجود داشته و به ما ارث رسیده است و این رویکرد باعث شده که الان در استان زنجان دو 2 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام استان گفت: دولت برای عبور از چنین شرایط و چنین وضعیتی بر اساس ماده 27 قانون تنظیم تصمیم گرفته بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند.

استاندار زنجان ابراز کرد: ما در حوزه مسکن خوشبختانه شرایط بهتری را نسبت به سایر استان های کشور داریم پرونده مسکن مهر در استان زنجان در حال جمع شدن است و منتظریم که در یکی از سفرهای مقامات رسمی کشور خاتمه واگذاری مسکن مهر در زنجان رابه عنوان اولین استان اعلام کنیم.

درویش امیری با اشاره به اجرای طرح هادی در روستا‌های استان زنجان گفت: طرح هادی در 730 روستا اجرا شده و در 346 روستا مطالعه طرح هادی انجام شده یعنی 47 درصد از روستاهای استان زنجان و 103 روستای ما در حال اجرای طرح هادی بوده است و برای سال جاری در 100 روستا طرح هادی بازنگری شده و امیدواریم که امسال در استان زنجان اجرا شود.

وی با اشاره به نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی عنوان کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در سال گذشته 49 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات برای 303 هزار و 635 واحد پرداخت کردیم که برای سال ٬96 359 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های روستایی در نظر گرفته شده که در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش عمرانی در سطح استان اقدامات چشمگیری انجام شده است.

استاندار زنجان با اشاره به پروژه گازرسانی به روستاهای استان زنجان ابراز کرد: قرار بود برای 360 روستای استان زنجان عملیات گازرسانی انجام شود و برای 105 روستای استان عملیات گازرسانی انجام شده و بقیه پروژ‌ها 10 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: امیدواریم تا قبل از رسیدن فصل سرما بتوانیم بقیه پروژه‌های باقیمانده را به اتمام برسانیم و روستا‌های استان زنجان را به شبکه گازرسانی متصل کنیم و همه 360 روستا نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

انتهای پیام/

R41375/P1357/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند