Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس ششم تا ۱۰ اردیبهشت در هرمزگان و بندر تاریخی لافت برگزار می شود که سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهمان ویژه اختتامیه جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در بندر لافت می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازفرهنگ کده، هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس ۶ الی ۱۰ اردیبهشت در هرمزگان و بندر تاریخی لافت برگزار می شود که سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهمان ویژه اختتامیه جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در بندر لافت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ششمین تور ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی در کرانه خلیج فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود : ششمین تور ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی در روز ملی خلیج فارس به آبهای نیلگون خلیج فارس می رسند .

علیرضا درویش نژاد در این خصوص گفت : ششمین تور ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس ، روز ملی ارتش و ادای احترام به حماسه سازان تاریخ ساز ایران اسلامی و به یاد آتش نشانان فداکار دهم اردیبهشت در روز ملی خلیج فارس در محل اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در بندر لافت به کار خود پایان می دهند.

وی افزود : پیام ششمین دوره تور ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی، 355 میلیون تن پسماند غذای ایرانیان ، که 80 میلیون از 900 میلیون گرسنه را سیر می کند می باشد .

درویش نژاد اذعان داشت : دوچرخه سواران این تور در مسیر حرکت خود اقداماتی همچون کاشت درخت و نهال به یاد بزرگان ایران را در هر شهر انجام می دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : اعضای تور دوچرخه سواران اقوام ایران در نهم اردیبهشت وارد استان هرمزگان می شوند و در مراسم اختتامیه جشنواره در جزیره لافت مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

رونمایی از تمبر ملی خلیج فارس در هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : در اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از تمبر ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود .

علیرضا درویش نژاد در گفتگو با خبرنگاران گفت : تمبر ملی خلیج فارس توسط انجمن تمبر هرمزگان طراحی و اجرا شده است که در اختتامیه جشنواره در بندر لافت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات رونمایی می شود .

وی افزود : تمبر به عنوان یک کالای فرهنگی بین المللی از جایگاه ویژه ای در معرفی هر کشور برخوردار است و از این طریق می توان پیام ایران را به همه کشور ها ارسال کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : امروز تمبر به محصول بسیار ارزشمندی تبدیل شده و مجموعه داران بسیاری در جهان از این محصول به عنوان سند تاریخی استفاده می کنند و به همین دلیل برای دفاع ار هویت نام خلیج فارس بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است.

درویش نژاد به سبقه چاپ تمبر خلیج فارس در ایران و جهان اشاره کرد و بیان داشت :انجمن تمبر هرمزگان در قدم بعدی تصمیم دارد کلیه تمبر هایی که در ایران و جهان با نام خلیج فارس چاپ شده را جمع آوری و بعنوان یک سند تاریخی معتبر به نمایش بگذارد .

برگزاری نشست علمی مروری بر تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس در بندر تاریخی لافت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود : دومین نشست بین المللی علمی مرور تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس در بندر تاریخی لافت با حضور اندیشمندان بین المللی و ایرانی برگزار می شود .

علیرضا درویش نژاد با اعلام این خبر گفت : نشست بین المللی علمی مرور تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس 9 اردیبهشت از ساعت 9 صبح الی 15 عصر در بندر لافت با حضور دکتر ویلم فلور ایران شناس مطرح هلندی برگزار می شود .

وی افزود : جمعی از برجسته ترین مورخان ، محققان ، پژوهشگران ملی و استانی در این همایش حضور دارند و پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی خلیج فارس به تبادل نظر و گفتگو می پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به معرفی ویلم فلور پرداخت و اظهار داشت : وی از مورخان بین المللی در حوزه ایران به ویژه خلیج فارس هستند و پنج اثر وی در مورد خلیج فارس به زبان فارسی ترجمه شده که جزء آثار برتر در این حوزه می باشد که در این آثار به نام خلیج فارس ،جایگاه ، قدمت و ساختار اجتماعی ، سیاسی ، قومی آن پرداخته شده است .

فستیوال منطقه ای موسیقی مرز داران خلیج فارس و سواحل مکران در بندرعباس

فستیوال منطقه ای موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مکران با حضور گروه های مختلف استان های جنوبی در بندرعباس برگزار می شود .

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : استان های جنوبی که همجوار با خلیج فارس هستند به لحاظ مشترکات فرهنگی ، هنری ، اجتماعی دارای قرابت و نزدیکی بسیاری هستند که معرفی آن می تواند در معرفی خلیج فارس بسیار مؤثر باشد.

وی اضافه کرد : موسیقی جنوب آمیخته با دریا و مرتبط با مفاهیم و اسطوره های جاری در این حوزه است که به بخش های مختلف، آیینی ، درمانی، سرور و شادمانی، عزاداری و ... تقسیم می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطر نشان کرد : حضور اقوام مختلف با مذاهب و عقاید گوناگون نیز بر غنای موسیقیای جنوب آمیخته است و این موسیقی آیینه تمام نمای زندگی مردم جنوب و خلیج فارس است.

درویش نژاد به معرفی گروه های موسیقی شرکت کننده در این فستیوال پرداخت و بیان کرد : دومین فستیوال منطفه ای موسیقی خلیج فارس و سواحل مکران می تواند در دراز مدت نقش به سزایی در معرفی ظرفیت موسیقیایی و آیینی خلیج فارس داشته باشد.

وی اظهار داشت : سعی شده است از بهترین گروه های موسیقی در هر منطقه استفاده شود که شامل گروه های موسیقی سرنا نوازی میناب ، لیوای هرمز، زریف بندرکنگ،نغمه هرمزگان، گروه موسیقی میسان اقوام عرب و مندیر اقوام بختیاری از خوزستان ، لیان از بوشهر ، رقص شمشیر مالکی از سیستان و بلوچستان می باشند.

ورود مسابقه دهندگان جشنواره مد و لباس خلیج فارس به هرمزگان

منتخبان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس امروز برای شرکت در رقابت وارد بندرعباس شدند.

بیش از 30 شرکت کننده در قالب 13 گروه شامل طراحان و دوزندگان ، از استان های خوزستان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان وارد بندرعباس شدند و از 7 اردیبهشت رقابت خود را در سالن فنی و حرفه ای بندرعباس آغاز می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس با هدف گسترش پوشش و حجاب اسلامی ایرانی با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی برگزار می شود.

علیرضا درویش نژاد افزود : لباس و پوشش مردم جنوب از سبقه و تاریخ عمیقی برخوردار است و به لحاظ زیبایی ، رنگ بندی و مهارت در دوخت و طراحی جزء بهترین پوشش های اسلامی ایرانی محسوب می شود.

وی عنوان کرد : لباس و پوشش مردم جنوب ظرفیت بسیار بالایی برای ملی شدن و حتی فراتر از آن را دارد و یکی از جاذبه های اصلی استان های جنوبی لباس ها و پوشش های آن ها می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به تلاش های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت : طی سال های اخیر لباس مردم جنوب توانسته است وارد مشهورترین طرح ها و لباس های ملی و بین المللی به لحاظ زیبایی و ظرافت موجود در آن شود که می تواند در گسترش فرهنگ خلیج فارس بسیار مثمر ثمر باشد.

گفتنی است : 13 گروه منتخب که از بین بیش از صد گروه انتخاب شده اند 7 الی 8 اردیبهشت بصورت زنده به اجرای طرح و دوخت لباس ها می پردازند و پس از داوری در افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از آنها تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس6-10 اردیبهشت96

بخش اول: دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس( با حضور هنرمندان هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان)

پذیرش منتخبین 6/2/96 ساعت: - مجتمع فرهنگیان افتتاحیه- تقدیر از طراحان منتخب – آغاز اجرای دوخت زنده 7-8/2/96 9-18 سالن فنی و حرفه ای بندرعباس داوری آثار 8/2/96 18 سالن فنی و حرفه ای بندرعباس معرفی و تقدیراز برگزیدگان نهائی 9/2/96 30/19-30/21 بندرلافت- اختتامیه جشنواره خلیج فارس

بخش دوم: دومین فستیوال منطقه ای موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مُکران

اجرای میدانی گروه های موسیقی سُرنانوازی میناب، لیوای هرمز،رزیف بندرکنگ و نغمه هرمزگان 9/2/96 ساعت 20 زیر پرچم پارک غدیر اجرای میدانی گروه های موسیقی «میسان» اقوام عرب و«مندیر» اقوام بختیاری از خوزستان، «لیان» از بوشهر، رقص شمشیر «مالکی» از سیستان و بلوچستان 10/2/96 20 زیر پرچم پارک غدیر

بخش سوم: چی چی کای خلیج فارس با حضور داستان نویسان خلیج فارس

پذیرش میهمانان 9/2/96 عصر جزیره هرمز اجرای داستان خوانی و روایت آزادسازی جزیره همراه با اهتزار پرچم برفراز قلعه و اجرای موسیقی 10/2/96 9- 15 قلعه پرتغالی ها- سالن جلسات

بخش چهارم: دومین نشست بین المللی علمی «مرور تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس» با حضور دکتر ویلم فلور ایرانشناس هلندی و محققان ملی و استانی

پذیرش میهمانان 8/2/96 عصر بندر تاریخی لافت نشست علمی 9/2/96 9- 15 سالن جلسات هتل ارسلان

بخش پنجم: اختتامیه جشنواره با حضور آقای دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاداسلامی 9/2/96- بندرلافت

عنوان برنامه ساعت اهتزار بزرگترین پرچم مقدس جمهوری اسلامی همراه با اجرای گروه موزیک نظامی در محوطه کتابخانه بندرلافت 18 اجرای موسیقی میدانی « اَزوا» در محوطه 30/19 آغاز مراسم اختتامیه در سالن هتل ارسلان بندرلافت با قرائت کلام ا... مجید 45/19 سرود ملی 50/19 کلیپ مرور 6 دوره جشنواره 55/19 خیرمقدم و ارائه گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان 20- 10 /20 بیانات ارزشمند حضرت آیت الله نعیم آبادی 12/20 – 30/20 کلیپ جشنواره موضوعی خلیج فارس - سخنرانی استاندار محترم هرمزگان 35/20-45/20 تجلیل از سرپرست گروه های موسیقی عرب، بختیاری، بوشهری،بلوچ، بندری شرکت کننده دومین فستیوال منطقه ای موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مُکران - خیرمقدم یکی از علمای بندرلافت 50/20-21 اجرای موسیقی - سخنان دکتر ویلم فلور محقق هلندی و نویسنده 5 جلد کتاب با موضوع خلیج فارس 10/21-20/21 سخنان وزیر محترم 25/21-35/21 رونمائی از تمبر ملی خلیج فارس/کتاب چهره های ماندگار خلیج فارس جلد اول: سدیدالسلطنه اثر آقای حسام الدین نقوی/پایان نامه«جنگ دوم خلیج فارس» نوشته خانم فاطمه زارع پیرحاجی دانشجوی دکترای مطالعات خلیج فارس 40/21 سخنرانان همایش علمی / تجلیل از خانواده معزز شهید و ایثارگر خلیج فارس/سخنرانان همایش علمی ، برگزیدگان جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس 22

فهرست میهمانان هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس

فهرست میهمانان هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس 6- 10 اردیبهشت ماه 96

1- دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی اسلامی خلیج فارس مجتمع فرهنگیان- آتیلار

ردیف نام و نام خانوادگی تلفن 1 مونا چارلنگی / استان بوشهر سرپرست تیم 09171731752 2 گروه : نقشینه: سارا یاراحمدی/ طراح 09334856814 3 فاطمه علیپور خاکی/ دوزنده 09356493899 4 مهری هنرمند نجف آبادی/ رودوز گروه نقشینه و گروه گیلدا 5 گروه گلبام: معصومه مسعودی/ طراح و دوزنده 09397650496 6 طیبه اصغریان دستنائی/ «محقق گروه گیلدا- نقشینه»- « گلبام» و رودوز گروه گلبام 7 انفرادی:فاطمه علیخواه 9171749117 8 گروه گیلدا: مرضیه ورامینی/ طراح 09178481664 9 خانم سلیمانی/ دوزنده - استان خوزستان استان خوزستان 10 خانم شفیعی/ سرپرست تیم 09161112806 11 سپیده سلمان ساعدی/ انفرادی 09337467934 12 مریم صبوری نیا/ انفرادی 09374691884 13 زینب بابائی/ باران- انفرادی 09160606658 - استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان 14 گروه بلوچ :زهرا ریگی- اکرم عالی فکر 09303669201- 09127378893 داوران آتیلار 15 16 17 مهمانان بنیاد ملی مد و لباس لافت 18 آقای قبادی دبیر کارگروه مد ولباس کشور 19 آقای زیلائی معاون بنیاد مد و لباس کشور

2- گروه های موسیقی شرکت کننده در دومین فستیوال موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مُکران

استان نام گروه نام و تلفن سرپرست گروه اعضاء گروه خوزستان مندیر دیدار محمودی- 09167752478 قدرت ا... فتحی- کربلائی- هشمت ا... فتحی خوزستان میسان مهدی سواری- 09398048671 سعید منابی«خواننده»-نوازندگان: عادل سلیمانی « قانون»- عزیز نیسی« تمپو و کاسوره»- ماجد ناصری «دایره زنگی»- مهدی سواری« عود» سیستان و بلوچستان رقص شمشیرمالکی اّدیلی- 09153413550/ مالکی09159905488 بوشهر مروارید لیان محسن شریفیان محمد فرامرزی، مهدی شریفیان ،سیدعسگر قاسمی، حمزه مقدم، سیدروح ا... صفری، حمیداکبری، مرتضی پالیزدان، حسین سنگسر هرمزگان رزیف کنگ بحری هرمزگان لیوا هرمز سلامتی هرمزگان سرنا میناب هرمزگان نغمه ایرانمنش

3- دومین نشست علمی- بین المللی « مرور تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس »

ردیف نام و نام خانوادگی تلفن 1 دکتر ویلم فلور محقق و ایرانشناس هلندی - تهران 2 دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی + هیأت همراه 3 دکتر کریمی معاون بنیاد ایرانشناسی و دبیر فصلنامه مطالعات خلیج فارس بنیاد 09123303571 4 دکتر علیپور معاون بنیاد ایرانشناسی 5 دکتر مجتبی تبریزنیا معاون اطلاع رسانی خانه کتاب ایران 09126150407 6 پروفسور عبدالمجید ارفعی باستان شناس+ همراه 09122875634 7 دکتر پیروز مجتهدزاده 8 دکتر بوذری مدیر فصلنامه هنر «کتاب ماه» 09123882765 9 خبرنگار ایران نیوز - استان بوشهر 10 دکتر مشایخی بنیاد ایرانشناسی بوشهر 09173711303 11 دکتر نبی پور بنیاد ایرانشناسی بوشهر 09173711303 12 خانم اشرف علیزاده بنیاد ایرانشناسی بوشهر 09173711303 استان خوزستان استان خوزستان 13 دکتر عبدالحسین کنین 09171761447

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند و روی هم رفته اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است اما تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم، بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی افزود: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود؛ در این سفر رئیس‌جمهور عنایت ویژه‌ای بر بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشت و این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم؛ ۴ تفاهم‌نامه همکاری از ۵ تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

وی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند؛ روی هم رفته اتفاق‌های خوبی را رقم خواهیم زد، هفته‌های فرهنگی را بلافاصله در تهران خواهیم داشت و همه این‌ها به خاطر آن است که این ارتقا (در روابط مشترک فرهنگی) صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعزام رایزنان فرهنگی نیز اظهار داشت: تقریباً در دوره جدید رایزنان فرهنگی که انتخاب می‌کنیم از برجسته‌های دانشگاهی و اجرایی هستند، به همین دلیل تحولات مهمی را دارند صورت می‌دهند و یکی از ویژگی‌های رایزنان ما میدانی بودن آن‌ها است.

اسماعیلی ادامه داد: ما رایزن نمی‌خواهیم که در اتاق خود پشت میز بنشیند. مانند طبیب دوار باید بچرخد، شهر به شهر، مسجد به مسجد، کلیسا به کلیسا و مجامع مختلف فرهنگی و هنری و با تسلطی که به زبان، تاریخ، فرهنگ و هنر آن کشور دارد، با تعهد دینی و انقلابی که نسبت به آرمان‌های جمهوری اسلامی و نظامی اسلامی دارد، بتواند تعامل را برقرار کند و با این تفاسیر پیش می‌رویم.

وی در خصوص روند جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم گفت: جشنواره امام رضا (ع) بسیار مایه خوشبختی ماست؛ امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا یازدهم ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از هنرمندان و فعالان فرهنگی مرو هم حضور داشته باشند؛ در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت بگیرد.

اسماعیلی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد؛ مهم‌ترین نکته جشنواره فرهنگی هنری رضوی امسال ما این است که به میدان رفته است، در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره امام رضا (ع)، به روستاها و میان عشایر رفته است؛ این اتفاق، مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا (ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأمین بودجه‌ای حریم تئاتر گفت: کار حریم تئاتر شهر بدون وقفه شروع و بودجه آن تزریق شده است؛ صبح جلسه آن را گذاشتم و مسئول عمرانی وزارتخانه و معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی وزارت فرهنگ گزارش دادند که کار بدون یک روز توقف تا اتمام و بهره‌برداری ادامه پیدا خواهد کرد؛ خبرنگاران هر وقت دیدند در آنجا سر و صدا نیست به من خبر دهید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748406

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس