Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهشهر- چهل و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی آیت‎الله کوهستانی، روز پنجشنبه در زادگاه آن عالم وارسته برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پنجشنبه ۷ اردیبشهت‎ ماه، تکیه شهدای روستای کوهستان از ۱۶ تا ۱۹ عصر، میزبان دوستداران علم، ادب و عرفان از سراسر کشور در مراسم چهل و پنجمین سالگرد وفات آیت‎الله محمد کوهستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم آیت‎الله محمد کوهستانی در زمره علمای به ‎نام و اندیشمند منطقه شرق مازندران است که عرفان، ادب، اخلاص و بندگی او زبانزد اساتید و طلاب حوزه‎های علمیه کشور و نجف اشرف است.

آن عالم ربانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر در خانواده‎ای متدین و عالم چشم به جهان گشود.

او در دوران ابتدایی طالب و تشنه بی‎چون و چرای علم و معرفت بود تا جایی که در دوران نوجوانی و پس از فوت پدر بزرگوارش، مادر به‎واسطه آینده درخشانی که در سیمای فرزند می‏‌دید، تمام هم و غم عمر و زندگی خود را برای سعادت و ادامه تحصیل او به‎کار بست و در این راه مشقت‎های زیادی را نیز متحمل شد.

آیت‎الله کوهستانی پس از ۲۰ سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی، سرانجام به درجه اجتهاد رسید، اما این موضوع را تا پایان عمر از خیلی‌ها مخفی نگه داشت، آن عالم ربانی با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود، نسبت به تأسیس حوزه علمیه و تعلیم و تربیت طلاب همچنین کمک به عمران و آبادی دیار خود، همت زیادی به‎خرج داد.

حسینیه و بعدها حیاط خانه او با ساخت اتاق‎های ساده و کاهگلی، محل درس و بحث طلاب از نقاط مختلف کشور شد و شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرد.

حوزه علمیه آیت‎الله کوهستانی هنوز هم زیبایی و معنویت خود را حفظ کرده و اکنون مسئولان مختلف از سراسر کشور، هرگاه قدم به بهشهر بگذارند، به احترام آیت‎الله کوهستانی، به دیدار یادگار آن عالم وارسته می‎روند.

آیت‌الله کوهستانی، در هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۱ به‌علت شدت بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در «دارالسیاده» خاکسپاری شد.

ثمره زندگی آن عالم ربانی، چهار فرزند دختر و یک پسر به ‌نام «محمد اسماعیل» است که به‎حق جانشین خلف پدر بوده و از سیما و رفتار او می ‎توان به عظمت آیت‎الله کوهستانی بیشتر پی برد.

اکنون حوزه علمیه کوهستان همچون میراثی جاودان و بی‎نظیر در دل این روستا به یادگار مانده و صحن و سرای آن پر از معنویت و اخلاص است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری، عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

بنابر روایت جماران، در این مراسم که از طرف خانواده شهید مطهری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، محسن هاشمی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902356

دیگر خبرها

  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • رونمایی از پیراهن ویژه تورینو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد فاجعه سوپرگا / عکس
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند