Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه روستای عشایری استان از داشتن امکانات اولیه محروم هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی از نعمت جاده برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجید علیپور در آئین آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی سه روستای محروم عشایری در بخش مارگون اظهار داشت: سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی تاکنون از نعمت جاده دسترسی محروم بوده که با پیگیری‌های انجام شده این روستاها از نعمت محور مواصلاتی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه 42 خانوار با جمعیتی افزون بر 230 نفر از نعمت جاده مناسب برای اولین بار برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سه روستای انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی از توابع بخش مارگون بویراحمد از حداقل امکانات یعنی راه، آب شرب بهداشتی، برق و مدرسه محروم هستند به طوری که طوری که در فصل زمستان امکان تردد و حتی تهیه سوخت برای آنها وجود ندارند.

علیپور ابراز کرد: دانش‌آموزان این روستاها برای تحصیل در نزدیک‌ترین مدرسه مجبور به طی مسافت‌های طولانی در سخت‌ترین و صعب‌العبورترین مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات هستند و گاها دختران به دلیل شرایط سخت ترک تحصیل تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته اهالی منطقه تمام مایحتاج خود را قبل از شروع بارندگی پاییزی باید تامین و با اولین بارش امکان تردد حتی پیاده روی هم وجود ندارد.

علیپور اظهار داشت: در کنار این شرایط سخت وجود رودخانه دائمی زیلایی که از دریاچه های 1و 2 می‌گذرد در بستر و کنار این استقرار گاه شرایط خاصی را پدید آورده که قابلیت تامین آب برای اراضی در شیب‌ها را دارد گرچه هیچ استفاده‌ای نشده اما در دو سال گذشته و در دولت تدبیر و امید امور عشایر استان با بررسی و قابلیت سنجی که انجام داده برنامه ریزی برای ساماندهی ساکنین منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی عنوان کرد: 18 میلیارد ریال برای پروژه شبکه انتقال آب کشاورزی مورزرد زیلایی اختصاص یافت که این پروژه هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه جاده دسترسی سه روستای عشایری انجمن، دره جوجق و تنگ خشک زیلایی با اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان اجرایی می‌شود.

علیپور ابراز کرد: به طور حتم بعد از احداث جاده دسترسی امکانات دیگری شامل برقرسانی، بهسازی چشمه‌ها، تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین احداث سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فضل‌الله آذرفر، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ اظهار کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از کارهای شاخص ماست که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده‌است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌جاری نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، یک‌هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی دیگر بین عشایر استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است در سازمان امور عشایر نیز یک تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد و سهم استان ما ویژه دیده شود.

آذرفر خاطرنشان کرد: سهم آورده هر عشایر در این مدت برای هر پنل خورشیدی یک میلیون تومان است، در صورتی که امور عشایر برای هر پنل ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده است و تلاش شده کمترین مبلغ از عشایر دریافت شود.

کد خبر 746606

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم