Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جهانگیری در جلسه هماهنگی مراکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، به تجاری سازی طرح های حمایت شده در این سازمان با تشکیل شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اساتید خبر/

اولین جلسه هماهنگی مراکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی با موضوع بررسی عملکرد این مراکز و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها با حضور رئیس سازمان بسیج علمی و مسئولین این مراکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جهانگیری، رئیس سازمان بسیج علمی استان در این جلسه با اشاره به شعار سال ” اقتصادمقاومتی،تولید و اشتغال گفت: با توجه به تأکید سازمان مرکزی بسیج علمی و در راستای تحقق شعار سال لازم است که از سال جدید بر رشد کیفی مراکز موجود اهتمام داشته و با تعیین اولویت‌های پژوهشی توسط کارگروه‌های تخصصی هر مرکز، سعی گردد از طرح‌ها و پروژه‌های محصول محور در مراکز رشد بسیج حمایت شود تا بلکه مشکلی از صنعت در راستای تولید و اشتغال برطرف گردد.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره جهادگران سال گذشته بیان کرد: این جشنواره آزمون خوبی بود تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، در راستای مأموریت‌های علمی محول شده به سازمان با دقت بیشتری قدم برداشته و آمادگی لازم را برای حضور در چنین آزمون‌هایی را که به‌عنوان رزمایشی علمی برای بسیج هست را در هر لحظه داشته باشیم.

ریس سازمان بسیج علمی استان، در ادامه این جلسه با اشاره به پتانسیل موجود در دانشگاه‌های استان و همچنین مراکز رشد بسیج گفت: این مراکز می‌بایست خروجی کار خود را با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های علمی به اطلاع عموم برسانند و با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان سعی در تجاری‌سازی طرح‌های حمایت‌شده در بسیج را نمایند.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مراکز توسط بسیج افزود: لازم نیست این مراکز فقط به دانشجویان ،پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی که در آن مستقر هستند خدمات‌دهی نمایند بلکه این مراکز برای کل استان بود و به‌عنوان مرکز رشد استان شناخته می‌شوند و خدمات‌دهی آن‌ها نیز می‌بایست به‌صورت عام و استانی باشد.

در ادامه جلسه معاونت علمی بسیج دانشجویی و مسئولین مراکز رشد پیشنهاد‌ها و گزارش‌های عملکرد مراکز رشد را ارائه نمودند. که از مهم‌ترین نکات بیان‌شده می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اهتمام به موضوع نت و نگهداری این مراکز و رعایت نکات ایمنی همکاری بین مراکز رشد استان برای تکمیل پروژه‌های چندبخشی پیگیری مسائل کشوری و استانی تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد برای ادامه راه در مراکز رشد

لازم به توضیح است که سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی دارای پنج مرکز رشد به شرح زیر می‌باشد:

مرکز زیست‌فناوری حیان در دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز. مرکز مکاترونیک شهید فراحی در شهرستان مراغه. مرکز محاسبات سریع شهید احمدی روشن در دانشگاه تبریز. مرکز نانو فناوری شهید چمران در دانشگاه تبریز مرکز رباتیک و مکاترونیک شهید شفیع‌زاده در دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی