Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاح ستاد روحانی در ایلام در حالی در سالن هلال احمر برگزار شد که استفاده از امکانات هلال احمر از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از ایلام بیدار؛مراسمافتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام در همان ابتدای کار خود با حاشیه هایی همراه بود تا جایی که همان طور که در روزهای گذشته به آن اشاره شد، مجری مراسم افتتاح این ستاد انتخاباتی در سخنان سخیفی به امام هشتم شیعان جهان توهین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماجرا به اینجا ختم نشد و این ستاد در اولین گام خود اقدام به نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر کرد که این خود یک تخلف آشکار انتخاباتی بود؛ در همین راستا فرماندار ایلام اعلام کرد که برای جمع آوری بنرها دوبار به ستاد انتخاباتی مذکور تذکرات لازم را داده اند.

اما تخلفات به این حوزه بسنده نشده و هر روز زوایای تازه ای از این تخلفات می شود؛ مکانی که مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام در انجا برگزار شده بود جزو اماکنی است که طبق دستورالعمل تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت انتخاباتی در آن ممنوع است.

مدیری که از قانون انتخابات خبر ندارد!

محمد سلیمانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: سالن هلال احمر برای انجام کارهای انتخاباتی اجاره داده می شود و هر کدام از کاندیداها که قصد اجرای برنامه در این سالن را داشته باشند با واریز مبلغ می توانند از این سالن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری برنامه های انتخاباتی مربوط به کاندیداها و طرفداران انان در سالن هلال احمر قانونی است یاخیر، گفت: آیا بخش نامه ای وجود دارد که در این راستا مشکلی داشته باشد؟ فضاهای استان محدود است و برگزاری این چنین برنامه ها در جهت رونق انتخابات است.

سلمیانی افزود: براساس عقل و منطق اگر سالن مذکور به عده ای از یک طیف اجاره داده شود و به طیف دیگری اجاره داده نشود دارای اشکال است ولی چنانچه به هر دو گروه و در جهت پویایی جامعه باشد مشکلی ندارد هر چند که در این راستا نه بخش نامه داریم که منع کرده باشد و نه بخش نامه ای داریم که منع نکرده باشد.

استفاده از سالن هلال احمر حتی در صورت اخذ هزینه از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است

براساس بند سه ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری در اختیار قرار دادن امکانات موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است برای نامزدها و طرفداران آنها از مصادیق غیرمجاز تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود.

براساس توضیح این قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی مصوب 73 و اصلاحات بعدی؛ هلال احمر از جمله فهرست موسسات عمومی غیردولتی مصوب 73 است که جلسه انتخاباتی ستاد روحانی در ایلام در آن برگزار شده است.

در ادامه ماده 68 تأکید شده که ادارات و سازمان های دولتی غیرعمومی و شرکت هایی که اموال و امکانات سازمان ها مذکور را اجاره نموده اند مجاز به عقد قرارداد و اخذ هزینه برای در اختیار قرار دادن اموال، اماکن و امکانات خود برای تبلیغات نامزدها از قبیل تابلوها و سازه های تبلیغاتی نمی باشند.

براین اساس برگزاری برنامه های تبلیغاتی این ستاد انتخاباتی در این مکان از آنجا که جزو فهرست موسسات عمومی غیردولتی می باشد حتی در صورت پرداخت کرایه از مصادیق غیرمجاز تبلیغات در ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

این دستورالعمل اخیرا نیز توسط وزارت کشور و فرمانداری ایلام منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه