Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی از کاهش آمار رد صلاحیت شدگان داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در جریان روند بررسی صلاحیت ها در مرحله استانی خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در جریان رسیدگی به روند بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی در هیئت های اجرایی 210 داوطلب واجد صلاحیت لازم شناخته نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با ارسال پرونده داوطلبان به هیئت های نظارت شهرستان و بررسی دقیق از سوی اعضای هیئت نظارت و با تاکید بر رعایت مفاد قانونی و لحاظ کردن استعلامات از مراجع چهارگانه تعداد رد صلاحیت شدگان به 300 نفر افزایش یافت.

سلیمی تصریح کرد: افزایش 90 نفری آمار رد صلاحیت شدگان در هیئت های نظارت به دلیل عدم توجه هیئت های اجرایی به استعلامات مراجع چهارگانه بوده است که تخلف است و هیئت های نظارت براساس قانون رفتار کرده و با استناد به استعلامات صلاحیت 300 داوطلب را تائید نکرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام حدود 6 هزار نفر در رقابت انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی گفت: صلاحیت افرادی که در هیئت های نظارت شهرستانی تائید شده است، قطعی است و در صورتی صلاحیت آنها در هیئت های نظارت استانی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت که تخلف انتخاباتی یا تبلیغ زودهنگام در موعد غیررسمی داشته باشند.

وی بیان کرد: در هیئت نظارت استان نیز با بررسی دقیق صلاحیت افرادی که رد صلاحیت شده اند و نگاه دقیق به اعتراضات، در صورتی که مستنداتی مبنی بر احقاق حق داشته باشند صلاحیت این دسته از داوطلبان مورد تایید قرار خواهد گرفت و قطعا آمار رد صلاحیت شدگان در مرحله استانی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه در عمل به قانون، استعلامات مراجع چهارگانه را نادیده نخواهیم گرفت، گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی ها و شائبه افکنی هایی که علیه هیات نظارت صورت می گیرد قرار نگرفته و به همه کسانی که نسبت به اینگونه رفتارها اقدام می کنند توصیه می کنیم که در برابر قانون گردن کشی سیاسی نداشته باشند و اطمینان داشته باشند که قانون ملاک رفتار این مجموعه نظارتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی

نتایج فراخوان سال ۱۴۰۲ جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیئت‌های اجرایی معین استان‌ها و بررسی نهایی در هیئت اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

وی افزود: در سال گذشته به منظور تأمین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی با توجه به دوره‌های در حال اجرا و رشته‌های جدید انجام شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بیان کرد: در این فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به‌صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

کشت‌کار تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی معین استان و هیئت اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر هفت هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود سه هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد. لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می‌گردد، فعال می‌شود و مدرسان پس از فعال‌سازی کد مدرسی می‌توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری کنند.

کشت کار اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجدداً شرکت کنند.

کد خبر 751476

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند