Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير نيرو گفت: ظرفيت استفاده از انرژي هاي تجديد پذير هم اکنون نسبت به ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد 2 و 9 دهم برابر افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، حميد چيت چيان در آيين بهره برداري از بزرگترين نيروگاه خورشيدي کشور در بخش جرقويه اصفهان افزود: در ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد، تنها سه توليد کننده بخش خصوصي در زمينه توليد برق از انرژي هاي تجديد پذير فعاليت مي کردند اما هم اکنون 490 توليد کننده بخش خصوصي در اين زمينه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه کاهش آلودگي هوا از اصلي ترين مزاياي استفاده از انرژي هاي تجديد پذير است گفت: اين امر باعث کاهش توليد گازهاي گلخانه اي در سطح جهاني خواهد شد.
وزير نيروبا بيان اينکه سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق (ساتبا)، قرارداد خريد تضميني 20 ساله اين گونه واحدها را تضمين مي کند گفت: اين گونه طرح ها براي سرمايه گذاران بسيار سودآور است و علاوه بر آن مجموعه هايي که با تجهيزات داخلي ساخته شود خريد برق توليدي آنها با قيمتي بيش از 30 درصد گران تر خريداري مي شود.
چيت چيان با ابراز اميد به توليد پنج هزار مگاوات برق با استفاده از انرژي هاي تجديد پذير در طول برنامه ششم توسعه ، تاکيد کرد : دولت دکتر حسن روحاني از آغاز فعاليت خود جايگاه ويژه اي براي اين گونه انرژي هاي تجديد پذير ايجاد کرد و در همين راستا بستر مناسبي براي مشارکت فعالان و سرمايه گذاران بخش خصوصي فراهم شد.
وزير نيرو همچنين با اشاره به معاهده پاريس که بر مبناي آن ايران ملزم شده است که تا سال 2030 ميلادي به ميزان توليد هفت هزار و 500 مگاوات برق با استفاده از انرژي هاي تجديد پذير دست يابد افزود: با روندي که کشورمان در دو تا سه سال اخير طي کرده است اميدواريم خيلي زودتر از آن زمان به ميزان توليد ياد شده دست يابيم.
چيت چيان همچنين با اشاره به اينکه توليد برق به وسيله انرژي هاي تجديد پذير، تاب آوري اقتصادي و مالي را افزايش مي دهد گفت: استفاده از اين گونه انرژي ها با امنيت بيشتري نيز انجام مي شود زيرا خطوط انتقال برق در اين روش توليد کوتاه شده و شرايط بحراني تا حد بسيار زيادي کاهش پيدا مي کند.
وي اشتغال زايي را از ديگر مزاياي استفاده از انرژي هاي تجديد پذير عنوان کرد و گفت: ميزان اشتغالي که از توسعه مجموعه هاي توليدي برق با انرژي هاي تجديد پذير حاصل مي شود بسيار زياد است زيرا در اين گونه طرح ها مشارکت بخش خصوصي بيشتر مي شود و به دنبال آن افراد بيشتري بطور مستقيم و غيرمستقيم شاغل مي شوند.
وزير نيرو خاطر نشان کرد: انرژي خورشيدي، باد، جريان آب هاي گرم زيرزميني و زباله ها مي تواند به بهترين منابع توليد برق تبديل شوند.
به گفته وي زباله ها مي تواند در زمينه توليد برق و کاهش معضلات زيست محيطي نقش بسزايي داشته باشد.
چيت چيان با اشاره به اينکه نيروگاه خورشيدي جرقويه اصفهان بزرگترين نيروگاه خورشيدي کشور است گفت: بزودي نيروگاه خورشيدي جاجرم با توان 30 مگاوات به عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي به بهره برداري مي رسد و در مدار قرار خواهد گرفت.
در اين مراسم بزرگترين نيروگاه خورشيدي کشور با ظرفيت توليد 10 مگاوات برق در بخش جرقويه سفلي (واقع در 655 کيلومتري جنوب شرق مرکز استان) به بهره برداري رسيد.
اين نيروگاه خورشيدي با سرمايه گذاري شرکت برق و انرژي غدير و با مشارکت شرکت يوناني متکا (Metka ) با هزينه اي بيش از 55 ميليارد تومان در مدت هفت ماه احداث و به بهره برداري رسيد.
اين نيروگاه از 39 هزار پنل خورشيدي با ابعاد 65.1 در 98 سانتي متر تشکيل شده که در مساحتي بالغ بر 20 هکتار نصب شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود