Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-05-06@14:11:01 GMT

تولد نخستین جوجه عقاب طلایی در اسارت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۱۸۶۲

تولد نخستین جوجه عقاب طلایی در اسارت

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، شیردل نوری مسئول مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران کرج گفت: بعد از تلاش کارکنان این مرکز،کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی موفق به تولید مثل این عقابها شدیم.
نوری افزود: پرندگان شکاری که در اسارت زندکی می کنند قادر به تولید مثل نخواهند بود و تخم گزاری این جفت عقاب طلایی و تبدیل به جوجه شدن آن اتفاقی نادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به نظارتهای دقیقی که بر روی این تخمها صورت گرفت کارشناسان تصمیم گرفتند که تخمها در دستگاه قرار بگیرند و جوجه ها به این شکل متو لد شوند که این اتفاق افتاد و الان در فضای دیگری که برای این دو جوجه تهیه کردیم نگهداری می شود.
نوری گفت: هدف ما در مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران با حمایتهای سازمان پارکها و فضای سبز کرج تولید مثل از پرندگان شکاری  و رها کردن آنها در طبیعت است که بتوان به افزایش این پرندگان که نسل آنها در حال انقراض است کمک کنیم. 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش ذخایر، تولید جوجه ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه ای را برنامه ریزی کرده ایم که از این میزان حداقل ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صدیق پور ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که پیش بینی می شود در اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه ۱۰ درصد جوجه تولیدی وارداتی است، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها از ابتدای سال به تولید یک میلیون قطعه در ماه خواهیم رسید که براین اساس در نیمه دوم تولید جوجه به عدد مطلوبی می رسد.

او گفت: با افزایش روند تولید، صادرات جوجه یکروزه در دستور کار است که براین اساس پیش بینی می شود ۱۰ میلیون قطعه صادرات داشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است