Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:14:32 GMT

حدود ۲۰ هزار بیمار سالک در کشور شناسائی شد‌

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۲۸۰۳

حدود ۲۰ هزار بیمار سالک در کشور شناسائی شد‌

مسئول برنامه کنترل سالک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ‌گفت: در سال‌های گذشته بیماری سالک در کشور ۲۶ هزار مورد بود که این میزان به کمتر از ۲۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، محمدرضا شیرزادی ظهر امروز در همایش سلامت و مسئولیت اجتماعی با محوریت کنترل سالک اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیماری سالک در کشور 26 هزار مورد بود که این میزان در سال اخیر به کمتر از 20 هزار مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول برنامه کنترل سالک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان افزود: بیشترین موارد سالک در استان فارس و ایلام گزارش شده که در استان فارس بیش از 6 هزار مورد دیده شده است.

وی تصریح کرد: به جز گیلان، مازندران و استانهای شمال غرب، بقیه استان‌های کشور ناقل بیماری سالک هستند که در چند سال اخیر تغییر شرایط آب و هوایی سبب ایجاد این بیماری در استان‌های شمال غرب نیز شده است.

مسئول برنامه کنترل سالک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: در سال 94 در استان گلستان یک هزار و 300 مورد بیماری سالک گزارش شد که بیشترین سن مبتلا نیز کودکان هستند.

وی گفت: در جوامع سربازی وقتی سربازانی از شهرهای فاقد بیماری سالک به مناطق آلوده به سالک منتقل می‌شوند به علت ضریب ایمنی پایین بدن آنان، شیوع این بیماری در این جوامع به حد زیادی افزایش می‌یابد.

شیرزادی یاد آور شد: شدیدترین نوع سالک احشایی است که تا 95 درصد سبب مرگ فرد می‌شود و بیشتر در بین کودکان شیوع دارد.

مسئول برنامه کنترل سالک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد: در جهان سالانه 50 تا 90 هزار مورد از این بیماری گزارش می‌شود که بیشتر در کشورهای کنیا، برزیل، سودان و هند است و ایران به علت بیشترین نورد گزارش شده در کشورهای دنیا مورد توجه است.

شیرزادی اظهار داشت: موثرترین و مهم‌ترین راه کنترل بیماری، همین روش موجود در ایران است اما به نظر می‌رسد که در این روش نیاز به افراد متبحر و با تجربه است.

مسئول برنامه کنترل سالک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: توسعه شهرها، توسعه کشاورزی و شهرنشینی در حاشیه سبب افزایش این بیماری می‌شود.

شیرزادی یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی با حذف سالک موافق است و قرار است در مناطقی این حذف به صورت پایلوت اجرا شود و شاید گنبدکاووس به علت قوی‌‌تر عمل کردن در این حوزه نسبت به شهرستان های دیگر، جزء پایلوت باشد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آغاز بازمهندسی ساختاری، مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان، حمایت از تولیدات داخلی شامل واکسن، دارو و ضدعفونی کننده‌ها، افزایش اعتبارات ملی و استانی، راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سطح ۳، ملی شدن تسری، شروع خرید ۲۰۰ خودروی دو کابین مناسب و تکمیل ساخت گلمکان از جمله این دستاوردها محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله دیگر تلاش‌های این سازمان می‌توان به کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای سومین سال متوالی در وزارت جهاد کشاورزی، بازدید هیئت آبزی‌پروری و دامپروری سنگال از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران، بازدید هیئت دامپزشکان کشور مالی از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران و رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیام» با هدف یکپارچه‌سازی ارتباطات مردمی در این سازمان اشاره کرد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌رغم درگیری کشورهای اروپایی، آمریکایی و همسایه با این بیماری تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی و جلوگیری از ترانزیت دام از قفقاز به کشورهای همسایه و کنترل مهار و پیشگیری بیماری هاری با هدف پیشگیریِ مقدم بر درمان، از جمله دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، این سازمان رزمایش جهادی مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان را برگزار و کمک‌های همه جانبه‌ای را به این مناطق ارسال کرد و کمیته تدوین مقررات ملی دامپزشکی را تشکیل داد.

وی گفت: دریافت اعتبارات از محل حوادث، شروع تحول آموزشی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی و ارتقای حراست از دفتر به اداره کل و عضویت سازمان دامپزشکی کشور در شورای راهبردی مدیریت وزارت جهاد دامپزشکی و شورای مشاوران ارشد، از جمله دیگر اقدامات سال گذشته سازمان دام‌پزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌توان به ارائه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم، دریافت مصوبه هیئت دولت در اعزام ناظران بهداشتی سازمان به کشورهای صادرکننده گوشت و انجام فعالیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی جهت ورود محموله‌های گوشت وکیوم با عمر ماندگاری ۱۲۰ روزه اشاره کرد.

کد خبر 739511

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد؛ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • وزیر بهداشت : کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • خدمت رسانی شبانه روزی ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام