Web Analytics Made Easy - Statcounter

چیت چیان گفت: رسیدن به پنج هزار مگاوات برق در طول برنامه ششم توسعه، کاملا قابل دستیابی است به گونه ای که در آینده شاهد بهره برداری از نیروگاهی بیش از ۳۰ مگاوات خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اصفهان شرق؛ وزیر نیرو امروز در حاشیه افتتاح بزرگترین نیروگاه 10 مگاواتی کشور که در شرق اصفهان واقع شده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروگاه های خورشیدی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، گفت: رسیدن به 5 هزار مگاوات در طول برنامه ششم توسعه، کاملا قابل دستیابی است به گونه ای که در آینده شاهد بهره برداری از نیروگاهی بیش از 30 مگاوات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید چیت‌چیان اظهار کرد: این امکان را به سرمایه گذاران خواهیم داد که می توانند با توجه به توانایی خود، در ساخت نیروگاه های خورشیدی وارد شده و تولید خوبی داشته باشند زیرا در ابتدای راه هستیم و باید گسترش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی یکی از شیوه های موثر تولید برق را انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد و افزود: با گسترش نیروگاه خورشیدی و وارد شدن برق از این نیروگاه ها به مدار، اگر زمانی به هر دلیلی انتقال گاز دچار مشکل شد، منطقه بدون برق نخواهد ماند.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرد، گفت: قطعا سرمایه گذاری برای تولید انرژی در داخل یکی دیگر از جنبه های اقتصاد مقاومتی است و هدف این است که اقتصاد را مردمی کرد و این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم فقط سه تولید کننده برق تجدید بپذیر داشتیم و هم اکنون تعداد تولید کنندگان این انرژی در سراسر کشور به 490 تولید کننده رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران خانواده های بسیاری در روی پشت بام خانه خود نیز اقدام به راه اندازی پنل خورشیدی کرده اند، خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی تجدید پذیر در منازل و همچنین نیروگاه ها، ظرفیت خوبی برای کشور فراهم می آورد.

چیت چیان اذعان کرد: 30 درصد از تجهیزات نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان، ساخت داخل است و اطمینان داریم که طی یکی دو سال آینده صددرصد تجهیزات در داخل ایجاد خواهد شد و همچنین طبق آنچه مقرر شد، اگر تولید کنندگان از تجهیزات داخلی استفاده کنند تا 30 درصد قیمت بالاتری برای برق تولیدی دریافت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر