Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه فولادسازی شماره 2 مجتمع فولاد خراسان امروز پنجشنبه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیز تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در این مراسم که علاوه بر وزرا، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان نیز در آن حضور داشتند، گفت: این پروژه با ظرفیت تولیدی 620 هزار تن فولاد در قالب شمش با سرمایه گذاری 7 هزار و 200 میلیارد ریال به انجام رسیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین احمدی افزود: از کل سرمایه گذاری انجام شده در این واحد دو هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 110 میلیون یورو نیز اعتبار ارزی بوده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه 1389 آغاز شده بود، گفت: این طرح در وسعت 200 هزار متر مربع با زیربنای 40 هزار متر مربع احداث گردیده است.

به گفته احمدی، اشتغال مستقیم ایجاد شده از محل اجرای این پروژه بیش از 500 نفر است و بخشی از تجهیزات آن از ایتالیا و چین تامین شده و قسمتی هم تولید داخل است.

وی اظهار کرد: این مجموعه دارای یک کوره قوس الکتریکی 110 تنی، خط ریخته گری مداوم شمش و واحدهای جانبی می باشد.

مجتمع اصلی فولاد خراسان در سال 68 در منطقه ای به مساحت یک هزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور اجرایی شد.

نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن و 2 واحد احیاء مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال از جمله تولیدات این مجموعه تا کنون بوده است .

با اجرای طرح توسعه فولادسازی شماره 2 بالغ بر 720 هزار تن به ظرفیت این مجموعه افزوده شده است ضمن آنکه طرح توسعه دیگر آن گندله سازی و کنسانتره است که در دست انجام است.

شهرستان نیشابور که در فاصله 130 کیلومتری مشهد واقع شده از جمله مراکز جمعیتی ، تاریخی و صنعتی استان خراسان رضوی است که اقتصاد آن برپایه کشاورزی و صنعت استوار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری