Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:58:29 GMT

ساخت و نصب سیستم تولید برق خورشیدی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۴۵۳۴

ساخت و نصب سیستم تولید برق خورشیدی

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، از مهم ترین عوامل رشد و رونق اقتصاد در بعد کلان آن در یک منطقه، آماده سازی زیرساختی اقتصاد خرد و راه اندازی بنگاه های زود بازده است. این مسئله به عوامل گوناگونی ارتباط دارد. یکی از آن عوامل توجه به ظرفیت ها و مزیت های نسبی آن منطقه برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و در نهایت رسیدن به نقطه رشد اقتصادی در بعد کلان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۶ با شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری آغاز شد و همین مسئله آغازی برای شروع یک طرح جدید در منطقه آزاد اروند است.

مجید رحیمی، مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند، در همین مورد از شکل گیری طرحی در راستای تقویت اقتصاد قشری از جامعه آبادان و خرمشهر خبر داد که تحت حمایت و پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند.

در جلسه ای که به همین منظور با حضور روسای کمیته ای امداد امام خمینی(ره)، مدیران برق ناحیه جنوب، مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی برگزار شد، طرحی در خصوص راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در واحد های خانگی ویژه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند در این مورد، اظهار کرد: طرح راه اندازی نیروگاه های خورشیدی با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آبادان و خرمشهر و با توجه و تمرکز بر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و شعار سال ۹۶، تولید و اشتغال، شکل گرفت.

وی گفت: این طرح در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و فنی و مهندسی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و با توجه به اجرای موفق آن در برخی از نقاط کشور، بر آن شدیم تا اجرای این طرح را با کمک مشاوران فنی و مهندسی مربوطه در منطقه آزاد اروند مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

رحیمی خاطر افزود: در فاز نخست، طرح راه اندازی واحد های مولد خورشیدی به صورت متصل به شبکه(on Grid) در منطقه آزاد اروند طی یک تفاهم مشترک فی مابین این سازمان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت توزیع برق منطقه جنوب، با هدف کمک به اقتصاد قشر آسیب پذیر جامعه آبادان و خرمشهر که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند صورت می گیرد که در آن ٢٠٠٠ خانوار در فاز نخست به عنوان پایلوت طرح به این واحد های کوچک مولد خورشیدی تجهیز می شوند.

مدیر توسعه زیرساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در مرحله نخست، بخشی از برق مصرفی این واحدها از انرژی خورشیدی تامین و در گام های بعدی موضوع درآمدزایی با محوریت تولید و اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی این خانوارها، پیش بینی شده است.

مجید رحیمی در این باره اضافه کرد: منطقه آزاد اروند با بهره مندی از ظرفیت ها و منابع سهل الوصول در حوزه سرمایه گذاری در اقتصاد انرژی های پاک، می تواند مسیر رشد و تقویت اقتصادی آبادان و خرمشهر را در ابعاد مختلف تامین کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح راه اندازی نیروگاه های خورشیدی با توجه به مشوق های قانونی موجود برای خرید برق حاصله بسیار توجیه پذیر می باشد. این در حالی است که به ازای هر واحد خورشیدی پنج کیلوواتی، هزینه اولیه ای معادل ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان مورد نیاز بوده و سطح مورد نیاز برای فعالیت این واحد ، ۵٠ تا ٧۵ متر مربع است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229469 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • (ویدیو) تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان
  • تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان + ویدئو