Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@14:57:55 GMT

قنات روستای مرزی چشمه بید جان می گیرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۵۰۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج از خراسان جنوبی، طرح احیای قنات روستای مرزی چشمه بید در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستانهای محروم کشور قرار گرفت و عملیات احیای آن آغاز گردید.

مسؤول بسیج سازندگی زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار بسيج با اعلام این خبر ،اظهارداشت: پنج دهستان محروم استان خراسان جنوبی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستانهای محروم کشور ، آباد خواهند شد تا به طراز انقلاب برسند که دهستان پترگان شهرستان زیرکوه یکی از این دهستانهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمدی خاطرنشان کرد:در این طرح به زیر زیرساخت ها و مشکلات،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی کمک می شود تا این دهستانها به طراز انقلاب اسلامی برسد که فاز اول آن در بحث عمرانی آغاز شده است.

وی ادامه داد:در فاز عمرانی که تا پایان تیرماه به اتمام خواهد رسید،ساخت دو خانه عالم در روستاهای بارنجگان و ملکی، احیای 4 رشته قنات در روستاهای چشمه بید،چاه الله داد،ملکی و مارزنگی و دو استخر ذخیره آب در روستاهای چشمه بید و مارزنگی بارنجگان در دستور کار قرار دارد.

صمدی اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر محرومیت زدایی از مناطق محروم این است که مردم پای کار بیایند و قدر زحمتی که می کشند را بدانند.

غضنفری یکی از اهالی روستای چشمه بید نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج،با اشاره به معضل بیکاری جوانان ،از زحمات قرارگاه محرومیت زدایی تشکر کرد و گفت:امیدواریم با کمک مردم و مسؤولان قنات روستا احیا شود و علاوه بر کمک به اشتغال جوانان،باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان این روستای مرزی به شهرها شود.

غضنفری خاطرنشان کرد:مردم این روستا سرمایه اندکی دارند و قادر به کمک مالی در جهت احیای قنات نیستند اما نیروی انسانی جهت کار توسط مردم این روستا تامین می شود.

گفتنی است،روستای مرزی چشمه بید در فاصله 20 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد که شغل اکثر مردم آن دامداری و کشاورزی است و قرار است قنات این روستا به طول 400 متر حفاری و لوله گذاری شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • آیین گاوکشان 
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود