Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جعفری روز پنجشنبه در نخستین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل (هفتم اردیبهشت)، افزود: از این میزان در حال حاضر 47 کیلومتر آسفالت شده است اما قابل بهره برداری نیست و تمامی موارد ایمنی آن باید تکمیل شود.
وی گفت: 11 کیلومتر از باند دوم بیرجند - قاین به عنوان یکی از مهمترین جاده های استان اکنون آسفالت شده و آماده بهره برداری است که پیش بینی می شود تا آغاز سفرهای تابستانی 20 کیلومتر از این محور بازگشایی و زیر بار ترافیک برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: محور دیهوک - راور یکی دیگر از پروژه های مهم استان است که در حال حاضر آسفالت 10 کیلومتر آن انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 96 ، 50 کیلومتر این محور نیز به بهره برداری برسد.
جعفری اظهار کرد: 11 کیلومتر جاده حاجی آباد - قاین باید یکطرفه شود که اکنون پنج کیلومتر آن آسفالت شده و تا پایان 6 ماهه نخست امسال این محور به طور کلی یکطرفه خواهد شد.
وی طول کل پروژه های تکمیلی در بخش راه های استان را حدود 396 کیلومتر دانست و یادآور شد: سال گذشته 117 کیلومتر باند دوم در محورهای بیرجند - زاهدان، بیرجند - قاین - گناباد، فردوس - دیهوک، فردوس - بجستان، دیهوک - راور، سه راهی روم - آفریز، قاین - حاجی آباد، فرودگاه بیرجند و اسفشاد - سه راهی حوض رباط در استان اجرا شد.

** تکمیل و بهره برداری 209 کیلومتر از راه های روستایی استان
وی به تکمیل 69.5 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان اشاره کرد و گفت: بهسازی 28 کیلومتر راه اصلی نهبندان - زابل، احداث سه کیلومتر راه نهبندان - شهداد، احداث و بهسازی 11.5 کیلومتر راه آبگرم لوت خوسف، بهسازی هفت کیلومتر جاده طبس - دیهوک، بهسازی 12 کیلومتر کمربندی اسلامیه - فردوس، تکمیل چهار کیلومتر جاده درح ماهیرود و چهار کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از جمله این پروژه هاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان از تکمیل و بهره برداری 209 کیلومتر راه های روستایی استان خبر داد و گفت: با انجام این پروژه 836 خانوار روستایی استان از نعمت راه آسفالته با اعتبار هزینه شده 480 میلیارد ریال برخوردار شدند.
جعفری اضافه کرد: سال 96 نیز تکمیل و بهره برداری از 210 کیلومتر راه روستایی در استان برنامه ریزی شده که در حال حاضر 59 کیلومتر آن تکمیل شده است.
وی عنوان کرد: تعهد این اداره کل در پروژه های اقتصاد مقاومتی تکمیل 199 کیلومتر راه بود که در 170 کیلومتر آن باند دوم و 29 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: باند دوم محور دیهوک - راور - فردوس - بجستان به طول 80 کیلومتر و باند دوم محور زاهدان - بیرجند - مشهد به طول 47 کیلومتر از جمله مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

** شناسایی 27 نقطه پر حادثه در جاده های استان
جعفری به جایگاه خراسان جنوبی به لحاظ طول راه ها در سال 94 اشاره کرد و افزود: این استان در جایگاه 13 از لحاظ بزرگراه، رتبه هفتم از نظر راه اصلی، رتبه چهارم راه فرعی، پنجم راه روستایی و رتبه ششم راه های شریانی در مقایسه با استان های همجوار است.
وی بیان کرد: تعداد افراد فوتی جاده های استان نسبت به استان های همجوار پایین است و دغدغه ما این است با توجه به وسعت و گستردگی راه های استان میزان تلفات کاهش یابد.
وی در ادامه به بررسی نقاط پر تصادف راه های استان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته 27 نقطه پر تصادف در استان شناسایی و در اولویت کاری این اداره کل قرار گفت که از این تعداد هفت نقطه حذف و پنج نقطه پر حادثه نیز در دست اجراست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است