Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان مبارکه و شروع عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه این شهرستان، افزود: تا پیش از تصدی دولت تدبیر و امید بیش از 400 روستای استان اصفهان شبکه آبرسانی نداشتند و از آب سالم و بهداشتی محروم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدعلی طُرفهبا اشاره به اینکه استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی است، افزود: آبرسانی به روستاهای این استان از جمله کارها و اقدام های با ارزش دولت تدبیر و امید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از مجتمع های آبرسانی به روستاهای این استان به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: مجتمع آبرسانی فخرآباد ( زیباشهر ) مبارکه نیز اقدامی مهم و موثری برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی 22 روستای این شهرستان که 23 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: این طرح که از سال 85 آغاز شده بود با درایت دولت تدبیر و امید و تامین اعتبار لازم، تکمیل شد و امروز به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در سه سال گذشته اقدامات موثری در زمینه تامین آب شرب روستاها و توسعه، بهبود و آسفالت راههای روستایی انجام شده که رضایتمندی روستاییان را در پی داشته است.

طرفه با اشاره به اجرای مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب گفت: استفاده از پساب در صنایع از جمله اقدام های موثر برای حفظ منابع آبی بود که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و براساس آن، پساب فاضلاب شهرها جایگزین آب خام در صنایع شد.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان بیش از 70 میلیون متر مکعب از آب خام منطقه را برای فرآیند تولید مصرف می کنند، گفت: جایگزینی پساب شهرها به جای آب خام در صنایع، اقدام مناسبی برای ارتقای مدیریت و حفظ منابع آب و بهبود وضعیت محیط زیست است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهرستان مبارکه در زمینه استفاده از پساب فاضلاب به جای آب در صنایع پیشرو است.

وی، حضور موثر و فعالیت بخش خصوصی در مشارکت اجرای پروژه های عمرانی استان اصفهان را از مزیت های این استان دانست و افزود: در اسفند سال گذشته حدود 12 پروژه با هزینه سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح شد که حدود 40 درصد از آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
وی افزود: سرمایه گذاری حدود 38 درصد از پروژه های استان نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شده است.

مجتمع آبرسانی روستای فخرآباد (زیباشهر) شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
عملیات احداث این مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب برای 24 هزار تَن از اهالی 22 روستای این شهرستان از سال 1385 آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر های زیباشهر و دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه با اعتبار 960 میلیارد رالن روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر بطول 167 کیلومتر و با هزینه ای در حدود 960 میلیارد ریال با مشارکت فولاد مبارکه و شهرداری های زیباشهر و دیزیچه به روش بیع متقابل اجرا می شود.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر