Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: به منظور معرفی هنرمندان توانمند استان و همچنین آشنایی مخاطبان با طراحی ارتباطاتی و نقش آن در جامعه پیرامون و با توجه به اهمیت و جایگاه گرافیک در جهان امروز ، با هدف رسیدن به مؤلفه‌های بومی هنر گرافیک نمایشگاهی متشکل از 25 اثر گرافیست جوان و خوش ذوق استان امیر کریمیان از 7 لغایت 12 اردیبهشت ماه 96 با استفاده از تایپوگرافی در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به معرض نمایش گذاشته می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن توانمندی‌های هنری استان در زمینه های مختلف هنری گفت : از دیر باز گرایش به این هنر در کشور ما وجود داشته است و از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است . این سابقه از زمان نقوش اولیه روی سفال‌ها ، حجاری‌ها ،گچ بری‌ها، خطوط و نقاشی های مینیاتوری، تذهیب، آرایش صفحه‌ها ، نقوش قالی‌ها و پارچه و تا زمان حال وجود داشته و هم اکنون نیز با ورود دیجیتال این هنر از رواج بیشتری هم برخوردار شده است و توانسته است با کمک از دیگر هنرها باب گسترده ای را در این هنر بگشاید .

مرادی بیان کرد: امروز در تمامی بخش‌های اجتماعی به نوعی استفاده از هنر گرافیک را می توان در معرفی ویژگی های مد نظر مشاهدهکرد که این از مزیت های ویژه این هنر است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از روند رو به رشد گرایش به این هنر در استان کردستان به عنوان یک پتانسیل مهم هنری نام برد و بیان کرد: با توجه به نقش آگاهی بخشی این هنر و گستردگی آن می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست از این پتانسیل قوی در جهت تقویت فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی بهره لازم را برد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان یادآور شدد: در این نمایشگاه امیر کریمیان در 25 اثر موضوعات فرهنگی را با استفاده از تایپو گرافی به تصویر درآورده است و در ایام برگزاری در دو نوبت صبح و بعداز ظهر از ساعت 10 تا 12 و 17 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود .

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه (هفتم فروردین ماه) در آیین رونمایی از ترجمه مجموعه شش جلدی تالیفی میشل کعدی ادیب و فیلسوف مسیحی لبنانی در غرفه بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: توفیق بزرگی بود که این کار مهم و اساسی و ترجمه آثار اندیشمندان بزرگ غیرمسلمان در خصوص اهل بیت را آغاز کنیم.

وی افزود: نگاه من به این کار، یک نگاه تمدنی و خیر و برکت دنیا و آخرت مسئولیتی است که بر عهده دارم. کار اصلی را پروفسور "میشل کعدی" انجام داده که عاشق عصمت و طهارت است و این ویژگی انسان‌های کامل است که درخشش آنها همه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و وقتی دل‌ها تحت تابش اهل بیت قرار گیرند به عناصر برجسته‌ای در باب اهل بیت تبدیل می‌شوند و آثار او نشان دهنده دل پاکی است که آیینه محبت اهل بیت قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز داریم عناصر برجسته آیینی خود را ارائه کنیم که هر چقدر بیشتر از این حیث تلاش شود زمینه‌ای برای نشر معارف خواهد شد. امید است به زودی جشن رونمایی از یکصدمین اثر را برگزار کنیم.

اسماعیلی همچنین به منویات رهبری در دیدار با شاعران در شب گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید کردند که آثار شعرای ما به عربی ترجمه شود. رهبری فرمودند شعر و ادبیات قوی‌ترین رسانه است و امید است این کار در موسسه‌هایی، چون ایران پی گرفته شود.

وی گفت: آغوش ما در وزارت فرهنگ برای استقبال از پیشنهاد‌های خلاقانه باز است و در اختیار جامعه فرهنگی و هنری هستیم و برای انجام طرح‌های خلاقانه آمادگی وزارت را اعلام کرده و از همه اندیشمندان خارجی و دلسوزان عرصه فرهنگ در اقصی نقاط دنیا می‌خواهم در این پویش ما را همراهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان