Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عزیزی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد که با حضور فرماندار و اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان سروآباد در زمینه انسداد مبادی بی سوادی از شهرستان های برتر و پیشتاز استان کردستان است.
وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش به عنوان نهادی تاثیرگذار در جامعه برقراری عدالت آموزشی است که این مهم با اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی تحقق می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد اضافه کرد: آموزش و پرورش این شهرستان هر ساله آمار متولدین سال های قبل را از مرکز بهداشت شهرستان دریافت کرده و نسبت به جذب آنها در دوره های پیش دبستانی و دبستانی اقدام خواهد کرد.
وی افزود: خوشبختانه تمام کودکان پنج ساله و 6 ساله به استثنای کودکان معلول ذهنی و حرکتی در سطح شهرستان سروآباد شناسایی شده و در دوره های پیش دبستانی و دبستانی جذب شده اند.
به گفته وی، در برخی از روستاهای شهرستان سروآباد که تنها یک یا 2 نفر دانش آموز دارند یک معلم برای آنها اختصاص داده شده است.
عزیزی به کلاس های نهضت سواد آموزی در روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاهای تابعه شهرستان سروآباد نیز کلاس های سوادآموزی برای پوشش تحصیلی والدین بی سواد دانش آموزان دایر شده است.
وی با تقدیر و تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان برای پوشش مربیان پیش دبستانی در روستاها گفت: برای روستاهایی که به دلیل آمار پایین دانش آموزان فاقد مربی پیش دبستانی هستند، اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده که در این راستا به معلمان آن روستاها که دانش آموزان پیش دبستانی را آموزش می دهند، از محل این اعتبار ویژه حقوقی به آنها پرداخت خواهد شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد به هفته مشاغل اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد انگیزه، آگاهی و آشنایی دانش آموزان با رشته های تحصیلی در زمان انتخاب رشته با واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان هماهنگی لازم برای بازدید دانش آموزان از این مکان ها انجام شده است.
وی در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولین استانی گفت: در روزهای اخیر 200 میلیون ریال اعتبار ویژه از جانب اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برای تجهیز و هوشمند سازی مدارس شهرستان سروآباد اختصاص یافته است.

*** امام جمعه سروآباد نیز در ادامه این جلسه تحصیل علم و دانش را یک ضرورت بیان کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم انسان را به فراگیری علم و دانش سفارش کرده و در نزد او انسان با علم هزار برابر بهتر از انسان بی علم است.
ماموستا سید احمد سجادی ادامه داد: ترویج علم و دانش در جامعه باعث سربلندی و عزت افراد آن جامعه می شود و در مقابل جامعه ای که علم و دانش در آن جایگاهی ندارد، در مسیر انحطاط و نابودی قرار می گیرد.
وی افزود: بی سوادی تاثیرات منفی زیادی در جامعه به همراه دارد، به طوریکه ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی امروزی ناشی از بی سوادی و فقر علم است، بنابراین مسئولان باید تلاش کنند، فراگیری علم و دانش در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه سروآباد گریزی به زمان صدر اسلام زد و گفت: در زمان پیامبر مکرم اسلام (ص) که مسلمانان گروهی از کفار را اسیر کرده بودند، پیامبر (ص) شرط آزادی آنها را باسواد کردن مسلمانان قرار داده بود که این امر بیانگر اهمیت علم در دین مبین اسلام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/1904
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزرا، معاونین، مدیران کل، مربیان و معلمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در جهت ارتقای نهاد مدرسه، افزود: امروز ضرورت بازنگری نسبت به اقدامات صورت گرفته با هدف کم کردن فاصله وضع موجود با وضع مطلوب امری ضروری است و در این زمینه سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند در راستای اقدامات هماهنگ و منسجم میان مدرسه، خانواده و متولیان اجرای این سند، بسیار مؤثر باشد.

رئیسی با تأکید بر اهمیت تقویت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نهاد مدرسه برای اجرای این سند، افزود: همه ما باید ضرورت نیاز به تحول را درک کنیم و بر هر اقدامی که ما را به این فرآیند نزدیک‌تر می‌سازد، تأکید و توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع اجرای عدالت و اقامه قسط در جامعه، تصریح کرد: انسان عدالت‌طلب، متعهد، مسئولیت‌پذیر، حق‌خواه و دغدغه‌مند در نهاد مدرسه تربیت می‌شود و اساساً مدرسه حلّال بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه ما است.

رئیسی همچنین با تأکید بر اهمیت جایگاه معلمان در انسان‌سازی، جامعه‌سازی، ارتقای اخلاق و مبانی علمی و اندیشه‌ای در جامعه، افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرمود «معلمی شغل انبیاست» سخنی قرآنی و دینی است، چرا که اولین معلم بشریت ذات اقدس الهی و پس از آن انبیاء و اولیای الهی بوده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه رواج قانون‌مداری، انضباط اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ فقرزدایی، تبعیض‌ستیزی و صدق و راستی را در گرو تعلیم و تربیت در مدارس، دانست و گفت: اگر این مفاهیم به عنوان یک ارزش به دانش‌آموزان آموخته شود و احساس، اخلاق و عمل افراد در چارچوب مبانی تربیتی باشد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جامعه زوده خواهد شد.

خبر تکمیل می‌شود ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس