Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
افرادي که دچار بيماري پارکينسون مي شوند، در معرض اختلال نعوظ قرار دارند

عوامل موثر در بروز مشکلات جنسي آقايان
اختلالات نعوظي از جمله مشکلات رايج جنسي آقايان است که مي تواند صرفا به دليل خستگي يا استرس باشد. اما در برخي موارد عواملي براي بروز اين مشکل وجود دارد که ناديده گرفته مي شوند و مي توانند جدي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مطلب 9 مشکل سلامتي که ممکن است منجر به بروز اختلالات نعوظي شوند را عنوان مي کنيم.

- اختلال در نعوظ به علت تجمع چربي در رگها
اگر اختلال نعوظي به طور طبيعي برطرف نشود و حتي به مرور تشديد پيدا کند، مي تواند نشان دهنده ي تصلب شرايين باشد. اين بيماري به واسطه ي تجمع چربي بيش از اندازه در جداره ي ها عروق خوني بروز مي کند که با غليظ شدن خون باعث سفت شدن عروق مي شود. در نتيجه بدن به خوبي خون لازم را به منطقه ي تناسلي نمي رساند و نعوظ کامل رخ نمي دهد.

به گفته ي متخصصان، آقاياني که دچار اختلال نعوظي رفع نشده مي شوند امکان دارد در سه تا پنج سال آتي دچار مشکلات قلبي عروقي مانند آنفارکتوس (سکته ي قلبي) شوند. اگر اختلالات نعوظي مانند عدم نعوظ سفت و پايدار برطرف نشود، بايد به پزشک مراجعه کنيد. معمولا اکثر آقايان به سختي در خصوص چنين مشکلي صحبت مي کنند. اما توجه داشته باشيد هر چه مشکل سريع تر بررسي شود، امکان درمان آن ساده تر خواهد بود.

- بيماري پارکينسون و اختلال در نعوظ
افرادي که دچار بيماري پارکينسون مي شوند، در معرض اختلالات نعوظي قرار دارند. براي بروز نعوظ کامل، عصب ها بايد سيگنال هايي ارسال کنند، رگ هاي خوني نرم و شل شده و خون بتواند به راحت جريان پيدا کند و به ناحيه تناسلي برسد. متاسفانه در صورت بروز بيماري پارکينسون اين سيگنال با تاخير ارسال مي شود. افرادي که به اين بيماري دچار شده اند و يا در ابتداي ابتلا هستند، بايد در خصوص اين مشکل نيز با پزشک خود مشورت کنند. مصرف برخي داروها مانند وياگرا با نظر پزشک مي تواند کمک کننده باشد.

- اختلال در نعوظ به علت دوچرخه سواري بيش از حد
درست است که دوچرخه سواري، ورزشي مفرح و عالي است، اما به آقايان توصيه مي شود که در اين ورزش دچار افراط نشوند، چون امکان دارد کيفيت نعوظ آنها را تحت تاثير قرار دهد. صندلي دوچرخه سفت است و باعث کاهش 30 تا 60 درصد جريان خون در ناحيه ي آلت تناسلي مي شود. نتايج بررسي هايي که در دانشگاه کولوگن انجام شده نشان مي دهد که 13 درصد ناتواني جنسي در بين دوچرخه سواران مربوط به آنهايي است که در هفته بيش از 400 کيلومتر رکاب مي زنند. به عقيده ي متخصصان دوچرخه سواري آقايان بايد به سه ساعت در هفته محدود شود.


افسردگي يکي از علل اصلي بروز اختلالات جنسي در آقايان و البته خانم ها است

- اختلال در نعوظ به علت مصرف برخي داروها
داروهاي ضدکلسترول، ضدافسردگي و غيره. اين داروها نرمي و انعطاف پذيري رگ ها را کاهش مي دهند و به اين ترتيب روي نعوظ آقايان تاثير مي گذارند. در خصوص کلسترول خون همه چيز به ميزان آن بستگي دارد. اگر ميزان آن نگران کننده نباشد، بهتر است به جاي مصرف دارو از روش هاي طبيعي براي تنظيم کلسترول استفاده کرد. البته اگر کلسترول بالا امري ژنتيکي باشد، مصرف دارو اجباري است. در اين صورت پزشک براي مقابله با اختلالات نعوظي داروهاي محرک جنسي مانند سياليس، وياگرا يا لويترا تجويز مي کند.

در خصوص داروهاي ديگري که باعث ايجاد اختلال در نعوظ مي شوند نيز مصرف يکي از اين داروها تجويز مي شود. البته بايد بدانيد که تنها مورد منع مصرف اين داروها براي رفع اختلالات نعوظي در صورت مصرف داروهاي بعد از سکته ي قلبي يا داروهاي ضد آنژين است، چون باعث افت شديد فشار خون مي شوند.

- افسردگي و اختلالات جنسي
افسردگي يکي از علل اصلي بروز اختلالات جنسي در آقايان و البته خانم ها است. بايد بدانيد که از هر 10 مورد اختلال جنسي، 9 مورد به مسائل روحي رواني مربوط مي شود. استرس، ترس، اضطراب و همچنين افسردگي براي سلامت و نشاط جنسي افراد آسيب رسان هستند. فرد افسرده ميل به هيچ کاري ندارد بنابراين طبيعي است که گرايشي به ايجاد روابط جنسي هم نداشته باشد.
آقايان با مشاهده ي مشکلات جنسي بايد به پزشک مراجعه کنند. درست است که اکثر آقايان در اين خصوص با کسي صحبت نمي کنند، اما بايد بدانند که تشخيص بموقع علت مشکل به درمان آن کمک زيادي مي کند. در خصوص افسردگي نيز بايد فرد تحت درمان قرار بگيرد.

- بيماري ديابت و اختلال در نعوظ
در اغلب موارد ديابت باعث بروز اختلالات نعوظي مي شود. به عقيده ي متخصصان از بين 10 تا 15 درصد مرداني که از اختلالات نعوظي رنج مي برند، 30 تا 50 درصد ديابتي هستند. با افزايش ميزان قند خون، ديابت رگ هاي خوني و عصب ها را تخريب مي کند و در اين بين رگ ها و عصب هاي آلت تناسلي نيز بي نصيب نمي مانند. توجه داشته باشيد که داروهاي تجويز شده براي کنترل ديابت و عوارض آن مانند فشار خون و کلسترول بالا نيز به طور غير مستقيم در اين مشکل اثر مي گذارند. آقايان بايد نسبت به اختلالات نعوظي پايدار هوشيار باشند و به پزشک مراجعه کنند. توجه داشته باشيد که مصرف دخانيات نيز رگ هاي خوني را خطر مي اندازد و باعث بروز تصلب شرايين مي شود. به اين ترتيب نيز قطر عروق خون کاهش پيدا کرده و حالت ارتجاعي آنها کم مي شود. در نتيجه امکان بروز اختلالات نعوظي بيشتر مي شود.

- مشکلات جنسي به علت کمبود تستوسترون
اختلالات هورموني يعني کمبود هورمون تستوسترون در آقايان باعث بروز مشکلات جنسي مي شود. بهتر است به پزشک مراجعه کنيد تا ميزان اين هورمون بررسي شود. اگر ميزان آن ناکافي باشد با مصرف ژل و يا تزريق تستوسترون مشکل رفع مي شود. البته تزريق در صورتي انجام مي شود که مشکلاتي مانند بزرگي پروستات وجود نداشته باشد. در هر حال پزشک بهتر قادر به تشخيص و رفع مشکل است.

- اختلال در نعوظ به علت مصرف الکل
مصرف الکل در طولاني مدت به سلامت جنسي افراد آسيب مي زند. الکل با به خطر انداختن سلامت رگ هاي خوني، عصب ها و کاهش ترشح تستوسترون توسط بيضه ها باعث ايجاد ناتواني جنسي مي شود.
منبع: tebyan.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و به دنبال بارندگی‌های فصلی در دامنه کوهستانی و بخصوص در مناطق باغی و روستایی شاهد رویش قارچ‌های خودرو در دامنه طبیعت هستیم که از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی است و به همین علت مصرف آن موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان می‌شود.

دکتر علی یزدانی با هشدار درباره عوارض خطرناک مسمومیت بااین قارچ‌های سمی تصریح کرد: مصرف این قارچ‌ها می‌تواند به بروز علایمی، چون تهوع، استفراغ، دل درد، علائم گوارشی و یا در برخی موارد به نارسایی کبدی و حتی مرگ منجر شود.

وی با اشاره به رواج مصرف انواع مختلف قارچ تحت عنوان مجیک ماشروم به عنوان یک ماده محرک در میان جوانان، درباره مخاطرات مصرف این مواد از قبیل بروز اختلالات روانی، توهم، تشنج، اختلالات رفتاری و آسیب زدن به خود و دیگران ابراز نگرانی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز تاسف گفت: عوارض و اختلالات روانی مصرف این مواد غیرقابل پیش بینی و غیر قابل کنترل بوده و ممکن است ماه‌ها و سال‌ها بعد از مصرف به صورت ناگهانی و خودبخودی ظاهر شود.

دکتر علی یزدانی همچنین از مردم خواست:  با توجه به خطر و عوارض مرگبار و جبران ناپذیر مسمومیت با قارچ ها،  فقط از قارچ‌های خوراکی تولید شده درکارخانه‌های معتبر استفاده و از هرگونه مصرف دیگر انواع قارچ خودداری کنند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود