Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:29:11 GMT

درمان زود انزالي مردان در طب سنتي

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۷۷۱۴

خبرگزاري آريا -
مهمترين عامل براي انزال طبيعي، وجود يک سيستم عصبي طبيعي است

بيضه از حداکثر 900 لوله ي پيچدار مني ساز(seminiferous tubules) تشکيل شده که در آنها اسپرم ساخته مي شود و طول متوسط هريک از لوله ها بيش از 0.5 متر است. سپس اسپرم به اپيديديم(epididymis) تخليه مي گردد که آن نيز لوله اي پيچدار به طول حدود 6 متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپيديديم به مجراي دفران(vas deferens) منتهي مي شود و مجراي دفران درست پيش از ورود به غده ي پروستات(prostate gland) متسع مي گردد و آمپول مجراي دفران را مي سازد. در هر طرف پروستات يک کيسه ي مني(seminal vesicle) وجود دارد که به انتهاي پروستاتي آمپول باز مي شود. محتويات هم آمپول و هم کيسه ي مني وارد مجراي انزالي(ejaculatory duct) مي گردد که با گذر از تنه ي غده ي پروستات ٬ به پيشابراه (اورتراي) داخلي(internal urethra) تخليه مي شود. مجراي پروستاتي(prostatic ducts) هم از غده ي پروستات به مجراي انزالي و از آنجا به پيشابراهي پروستاتي تخليه مي گردد.

و بالاخره ٬ اورترا (پيشابراه) آخرين حلقه ي ارتباطي بيضه با خارج است. اورترا داراي موکوسي است که از تعداد زيادي غده ي ريز اورترال(urethral glands) در تمام طول آن ترشح مي شود و به ميزان بيشتري هم از غدد بولبواورترال(bulbourethral) يا غدد کوپر دو طرف در نزديک مبدا اورترا ترشح مي گردد .

حال به بررسي بيماري زود انزالي مي پردازيم
مهمترين عامل براي انزال طبيعي، وجود يک سيستم عصبي طبيعي است. هر نوع آسيب به سيستم عصبي سبب اختلال در انزال مي شود.

به طور کل در درمان داروئي 2 نکته رعايت مي شود:
1- درمان داروئي انزال زودرس بصورت روزانه است، يعني لازم است بيمار داروي تجويز شده را هر روز تا موقعيکه پزشک معالج صلاح مي داند مصرف نمايد، به عبارتي ديگر، مصرف يک داروي بخصوص چند ساعت قبل از رابطة زناشوئي، جايگاهي در درمان ريشه اي انزال زودرس ندارد.

2- درمان داروئي انزال زودرس دراز مدت است و براي ظهور اثرات درماني داروي تجويز شده معمولاً حداقل دو هفته بايد منتظر شد.

که درمان در طب سنتي تا حدودي شبيه به روش فوق است ولي اثرات آن زودتر ظهور مي يابد و نيز در صورت وجود سوء مزاج شديد طبيب بايد قبل از شروع به درمان به رفع سوء مزاج اقدام نمايد و سپس داروي پايه ي زودانزالي را براي بيمار تجويز نمايد.

البته در نسخ طب سنتي نسخه هايي نيز وجود دارد که 2 الي 3 ساعت قبل از جماع خورده مي شود و اثرات امساک را در بدن بيمار ايجاد مي نمايد که در اين نسخ معمولا از مفرداتي نظير افيون، تاتوره، شير برگد و ... استفاده مي شود و البته بايد توجه داشت که اين نسخ اثر درماني ندارند و معمولا مخدر و مجفف مي باشند.

درمان به روش طب سنتي :
متاسفانه در کتب طب سنتي نظير قانون به طور مستقيم پيرامون بيماري زودانزالي مطلبي ذکر نگرديده است و شرح داده نشده است و بيشتر مطالب موجود حاصل تحقيقات و مکتوبات اطباي نسل جديد بالاخص حکماي هند و پاکستان مي باشد.

مثلا برخي ها علت اين عارضه را رقت مني دانسته اند و در تجويز هاي خود از مغلظات نظير بهمن، موصلي سفيد، ثعلب، نشاسته و ... استفاده مي کنند و نکته آن است که اگرچه رقت مني مي تواند باعث اين اختلال شود ولي در کل سهم آن بسيار کم است و نمي توان آن را اساس نسخه پيچي خود قرار داد.يا برخي ها آن را بيماري غدي(گرم و خشک) و دواي آن را اعصابي(سرد و تر) مي دانند و ...

و نظريه صحيح عبارتست از : ضعف نيروي ماسکه، رسوب سودا در اطراف اعصاب اندام تناسلي درگير، رقت مني، ضعف مغز و اعصاب و اضطراب مي باشد که در نتيجه اين مشکلات فرد نمي تواند انزال را کنترل و به تاخير بياندازد.

بايد دانست که زمان طبيعي انزال در مردان بين 2 الي 6 دقيقه مي باشد که کم تر يا بيشتر بودن آن زودانزالي يا دير انزالي ناميده مي شود . (البته اکثر افراد مبتلا به زودانزالي در جامعه ما زمان انزالشان کم تر از 30 ثانيه مي باشد.) و فرد سالم بايد بتواند انزال خود را تا 6 دقيقه کنترل و به تاخير بياندازد که براي اين کار فرد بايد داراي سيستم عصب محيطي و مرکزي طبيعي باشد.

متاسفانه به علت زندگي ماشيني و صنعتي، مشغلات فراوان فکري، مشکلات اقتصادي، رفتارهاي ناهنجار و خلاف شرع، آلودگي صوتي، تغذيه نامناسب، فعاليت بدني کم، آلودگي آب و هوا، امواج الکترومغناطيس فراوان و ... تمامي افراد به نوعي مبتلا به ضعف اعصاب مي باشند که زمينه بروز اين عارضه را دوچندان مي کنند.

روش درمان:
1- در صورت ابتلا به سوء مزاج شديد، بيمار بايد يک دوره پاکسازي را طي نمايد.

براي تشخيص سوء مزاج دستگاه تناسلي و ابزار آب پشت به موارد زير در بيمار توجه نمائيد:

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج گرم باشد: رگ ها در آلت تناسلي و کيسه بيضه آشکار، برجسته و کلفت مي باشد، به سرعت موي بر زهار و اطراف زهار مي رويد که پرپشت و زبر است، به سرعت مني از آلت تناسلي خارج مي شود(و اين سرعت با زودانزالي متفاوت است و منظور جهش مني مي باشد) و آلت تناسلي در طول رشد خوبي دارد.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج سرد باشد: رگ ها در آلت تناسلي و کيسه بيضه پنهان، کم حجم و نازک مي باشد، به کندي موي بر زهار و اطراف زهار مي رويد که کم پشت و نازک است، رشد طولي آلت تناسلي مرد کم است و سرعت تخليه مني کند مي باشد.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج رطوبي باشد: مني کم مايه و آبکي است، حجم مني زياد مي باشد، کندي در نعوظ آلت تناسلي مشاهده مي شود و رشد عرضي آلت تناسلي زياد است.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج خشک باشد: مني پرمايه و غليظ است، حجم مني کم مي باشد، آلت تناسلي مرد نحيف و لاغر مي باشد و به علت وجود باد زياد، نعوظ آلت تناسلي خوب است.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج گرم و خشک باشد: گوهر مني محکم و نيرومند است، با کم ترين تماس با جنس مخالف يا در برخي موارد فکر جماع باعث انزال مني مي شود، اسپرم ها در بيشتر موارد بارآور مي باشند، خيلي سريع و با شدت آرزوي جماع مي کنند و با نيرومندي هر چه تمام تر آلت تناسلي برمي خيزد، لکن از جماع نيز به سرعت فارغ مي شوند.و اگر صفرا بيشتر غلبه نمايد آب پشت کم مي شود و آلت زياد نعوظ مي کند و موي بر عانه زياد مي رويد،آلت تناسلي دراز و لاغر مي باشد و بيضه ها کوچک است.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج گرم و تر باشند : موهاي روي عانه کمتر و حجم مني بيشتر از حالت گرم و خشک است، نيروي جماع زياد است، مني زود تخليه مي شود، بيضه ها بزرگ مي باشند، قدرت نعوظ متوسط است، خواب هاي جنسي زياد مي بينند، آلت تناسلي دراز و کلفت مي باشد(البته طول آن از مزاج گرم و خشک کم تر است)

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج سرد و تر باشد: اطراف زهار مو نمي رويد، تمايل جنسي کم است، مني کم مايه است، مني کم است و به کندي بيرون مي ايد، کم تر آب پشت به نطفه ي باردار مي انجامد، نعوظ کم و سست است و اندازه آلت تناسلي کوچک است.

اگر دستگاه تناسلي مرد داراي مزاج سرد و خشک باشد: مني غليظ و پرمايه است، حجم مني کم است، تمايل به جماع زياد است لکن توانايي جنسي کم است، نعوظ خوب است، اندازه آلت تناسلي متوسط و در عرض نحيف است.

و درمانگر طب سنتي در صورت مشاهده سوء مزاج شديد عضو يا کل بدن بايد بوسيله استفاده از منضج ها، مسهلات و مبدلات اقدام به پاکسازي و رفع سوء مزاج نمايد. البته پاکسازي باعث ضعف مي شود و متخصص طب سنتي در صورت ابتلا شديد بيمار بايد اقدام به پاکسازي نمايد!

تعريف منضج: دارويي است که براي پختن و به قوام آوردن خلط، جهت آماده ساختن آن براي تخليه بوسيله داروهاي مسهلبکار مي‌رود. و به عبارتي عمل نضج به قوام آوردن اخلاط است. يعني هر چه خلط غليظ است (مانند بلغمو سوداي غليظ) رقيق کرده، و هر چه خلط رقيق است (مانندصفراو بلغم آبي) ، غليظ‌تر نموده و به غلظتي که مناسب اسهال آن است برساند و خلط دم نياز به نضج ندارد، و فقط وقتي که خون همراه خلط‌هاي ديگري باشد، بايد آن خلط‌ها را به پختگي و نضج رساند.

تعريف مسهل: عبارت است از عبور مدفوعي که بطور غير طبيعي آبکي يا شکل نگرفته است و تواتر افزايش يافته اي را دارد ( از نظر علمي وزن مدفوع بيش از 200 گرم در روز را اسهال گويند) و مسهل ماده مرض را از عروق (فضاي معده و روده و نواحي اطراف آن ) و از سراسر بدن به داخل روده و سپس به خارج از بدن فرو ميريزد و به عنوان مثال اگر در مغز فردي ماده بلغمي تجمع پيدا کرده باشد بايد ابتدا با داروي منضج آن ماده بلغمي را آماده دفع کرد و سپس با مصرف مسهل مناسب تخليه و از طريق روده ها دفع شود. بنابراين سطح عملکرد مسهل تنها روده نيست بلکه روي مغز يا مفاصل، قلب يا کبد هم تاثير مي گذارد. بنابراين نبايد به هيچ عنوان به جاي ملين از آن استفاده کرد.ويژگي ملين ها اين است که مي توان آن را براي همه افراد از جمله کودکان، افراد مسن و حتي زنان باردار به کار برد؛ به عنوان مثال ملين گل قند ترکيب گل محمدي و عسل است و در آفتاب تهيه مي شود يا براي افراد گرم مزاج مي توان از آلو يا اسفرزه استفاده کرد اما مسهل ها را نمي توان به راحتي براي همه افراد از جمله زنان باردار يا کودکان و افراد مسن به کار برد.

تعريف معدل: معدلات يعني داروهايي که پس از دفع بيماري، بيمار و اندام مربوطه را تقويت مي‏کنند و خلط مربوطه را معتدل کرده تا بيماري عود نکند. که معمولا پس از پاکسازي تجويز مي شود.

چرا نبايد تجويز منضج و مسهل همزمان باشد: زيرا نضج اخلاط زمانبر مي باشند و تا وقتي که اخلاط به نضج نيايند آمادگي دفع از بدن را ندارند و دادن مسهل به صورت روزانه باعث دفع رطوبات و اخلاط رقيق مي شود که در اثر اين فعل اخلاط غير طبيعي مقصود ما متکاثف مي گردند و تخليه آنان سخت تر خواهد شد و نيز بايد دانست که نضج اخلاط انرژي بر مي باشد و حال با دادن مسهل ما در بدن ضعف ايجاد مي کنيم و با اين کار بدن از نضج کامل اخلاط باز خواهد ماند و نيز اين کار در برخي موارد باعث حرکت ماده کامل نضج نيافته شده و ممکن است که ماده در مسير باعث ايجاد سده و مرض شود از اين روست که بايد ابتدا منضج داده شود و پس از مشاهده علائم نضج خلط مربوطه، مسهل آن خلط تجويز شود.و استفاده روزانه از مسهل ها توان بيمار را کاسته و وي را از مقابله با بيماري باز مي دارد و اگر از مسهل ضعيف استفاده شود اثر گذار نبوده و توانايي خروج اخلاط از سراسر بدن را نخواهد داشت و از اين رو دادن مسهل ضعيف به صورت روزانه هم جايز نمي باشد.

نکته بسيار مهم: بنا بر مکتوبات مکتب مفرد اعضا، براي تخليه صفرا به جاي استفاده از مسهل از مدرات استفاده مي کنند و معتقدند که با اسهال خلط صفرا به صورت کامل تخليه نمي شود و نيز براي اخراج بلغم پس از به نضج رساندن از معرق ها استفاده مي کنند و براي سودا از مسهل استفاده مي کنند و بنده توصيه مي کنم پس از تکميل دوره هاي پاکسازي فوق از عرق يا دم کرده هاي مدر بول يا معرق براي پاکسازي کامل تر بلغم و صفرا استفاده نمائيد.

2- استفاده روزانه از داروي پايه زودانزالي به صورت بلند مدت( زيرا تقويت اعصاب و اندام هاي دستگاه تناسلي بالاخص دريچه انزال زمانبر مي باشد.)
همان طور که براي درمان هر بيماري در طب اخلاطي داروي پايه اي وجود دارد براي درمان زودانزالي نيز داروي پايه اي وجود دارد که براي دستيابي بدان بايد هفت خان رستم را گذراند که در زير شما را با اصول نسخه نويسي داروي پايه زودانزالي آشنا خواهيم کرد.

براي هر دارو بايد موارد زير را مشخص نمائيد:
طبيعت دارو چه باشد؟
چه افعال و خواصي از دارو انتظار داريد؟
مقصد دارو کجاست؟
و ...

براي پاسخ دادن به سوالات فوق ابتدا بايد اعضاي درگير را بررسي نموده و مزاج طبيعي آن ها را بدانيم.

مزاج غالب آن ها سردي و تري است پس دارويمان بايد مزاج غالبش حار و يابس باشد تا بتواند سوء مزاج آن ها را درمان کند و نيز درجه آن 2 باشد.و بايد در آن تدابيري پيشه کرد تا بتواند صفراي متکاثف را مهار نمايد.

مقصد داروي ما اعصاب محيطي سمپاتيک خارج شده از مهره هاي T12 تا L5 و اندام هاي تناسلي فرد مذکر مي باشد و نيز بايد تا حدودي مغز را تقويت کند که براي رسيدن دارو به مقصد مورد نظرمان بايد از داروهاي بالخاصيه مقوي باه به عنوان بدرقه استفاده نمائيم تا داروهاي ديگر را به هدف برسانند.

و حال به افعال خواص دارو مي پردازيم که مهم ترين بخش نسخه پيچي است که بايد در اين مرحله بدانيم که چه افعالي را مي خواهيم انجام دهيم و طبق آن ها، مفردات داراي آن افعال و خواص را طبق اصول خاصي در کنار هم بچينيم براي مثال فردي داراي ضعف يا کمبود اسپرم مي باشد که براي رفع اين بيماري، دارو بايد داراي افعال و خواصي نظير مولد مني، مغلظ مني، مقوي باه و ... باشد يا خانمي داريم که مبتلا به عفونت رحم و نيز چند بار سقط جنين کرده که بايد براي وي از دارويي با خاصيت قابض، مجفف، آنتي بيوتيک و با مزاج سرد و خشک بدهيم و ...

و حال افعال و خواص داروي پايه ي زود انزالي به شرح زير مي باشد:
مقوي مغز و اعصاب، مُمسِک، مجفف ضعيف، مقوي باه، مسخن، محلل، مصفي خون و مفتح که طبيب مي بايد از مفردات فوق و ساير مفرداتي که بالخاصيه و بالفعل مناسبند، طبق دوزهاي مشخص و تدابير ويژه اقدام به نسخه نويسي و شروع به درمان نمايد.

نکته: متاسفانه تا کنون نسخه داروي پايه قوي و مجرب توسط اساتيد داروسازي طب سنتي کشورمان جهت درمان ريشه اي زودانزالي معرفي نگرديده است و در کتب منبع طب سنتي ايران هم نسخه مجرب يافت نمي شود و معمولا نسخ موجود در کتب حکماي هند و پاکستان نيز کامل ذکر نگرديده است و اين نسخ فاقد نکات ريز (فوت ها) مي باشد.(بالاخص در بخش کشته جات و تدابير) و علاوه بر آن بيشتر نسخ بر اساس مغلظات و مخدرات چيده شده است.(که خيلي جالب نيست)

که به لطف پروردگار با تلاش و کوشش محققين طب سنتي کشور، ما در سال 1391 موفق به ساخت نسخه اي کامل در زمينه درمان اين بيماري شديم که پس از تست هاي باليني و آزمايشگاهي فراوان نتايج مثبت آن به اثبات رسيده است.

که اين نسخه با نام ادويه مُمسِک در بازار ايران يافت مي شود که در آن از مفردات موجود در ايران، هند، پاکستان، عراق استفاده شده است.

جهت درمان ريشه اي و دائمي، بيمار بايد به مدت 90 روز، هر شب حداقل نيم ساعت قبل از شام 3 گرم از ادويه فوق را با يک فنجان آب ولرم ميل کند.

و اگر هدف درمان نيست و بيمار به صورت موردي صرفا براي روزهاي همبستري مي خواهد مصرف کند ، وي بايد حداقل 20 روز پياپي ، هر شب 3 گرم از پودر را مصرف نمايد و بعد از 20 شب مي تواند فقط شب هاي همبستري 3 ساعت قبل از جماع 3 گرم از پودر را همراه يک فنجان آب ولرم مصرف نمايد . اثرات ادويه ممسک پس از 3 ساعت در بدن ظهور مي کند و تا يک ساعت باقي است. و جهت کسب اطلاعات بيشتر جدول انتهاي جزوه را مطالعه نمائيد.


زمان طبيعي انزال در مردان بين 2 الي 6 دقيقه مي باشد کمتر بودن آن زودانزالي ناميده مي شود

3- تقويت ماهيچه هاي PC با روغن زعفران (به مدت يک ماه)
برخي نقش هاي ماهيچه ها PC در اندام تناسلي عبارتند از : تأثير در مدت زمان رسيدن به انزال تأثير در لذت دريافتي از ارگاسم به هنگام رسيدن به انزال تأثير در شدت و قدرت انزال تأثيردر ميزان و توانايي نعوظ آلت تناسلي با توجه به چهار مورد مذکور، هرچه ماهيچه‌هاي PC از قدرت بيشتري برخوردار باشند، مدت انزال طولاني تر، شدت و قدرت آن بيشتر و نعوظ آلت قوي‌تر و شديدتر خواهد بود.

کنترل انزال با تقويت اعصاب ماهيچه هاي PC از جمله درمان هاي مکمل زود انزالي مي باشد که البته با پاکسازي بدن و استفاده از داروي پايه زود انزالي (مقوي اعصاب) تا حدود زيادي ضعف عصبي و عضلاني اين ماهيچه ها برطرف مي شود.

شناخت ماهيچه هاي PC ( pubococcygeal (PC) Muscles)
مطالعات نشان مي‌دهد که 85 درصد از مردان به مدت کمتر از 30 ثانيه دخول به انزال مي رسند. انزال سريع به خاطر ضعف اعصاب و عدم تکامل مناسب ماهيچه PC مي باشد.

ماهيچه‌ي PC يکي از مراکز کنترل انزال در مردان مي‌باشد. در واقع ماهيچه‌ي PC ، به شما کمک مي کند که انزال خود را کنترل نموده وحتي از وقوع آن جلوگيري نماييد. با تقويت مناسب و صحيح ماهيچه‌ي PC، شما مي توانيدوقوع، مدت زمان، شدت و قدرت ارگاسم را افزايش دهيد.ماهيچه PC ضعيف باعث نعوظ و انزال ضعيف، سريع و حتي زودرس مي‌شود.البته بايد دانست که علت اصلي زود انزالي و به عبارتي ريشه ضعف ماهيچه هاي PC ضعف مغز و اعصاب و نيروي ماسکه مي باشد و اختلال ماهيچه ي PC معلول است نه علت زود انزالي.

ماهيچه‌ي PC مجموعه‌اي از ماهيچه هاي لگنچه مي‌باشد که در واقع پايه و اساس سلامت جنسي را شکل مي‌دهد. اين ماهيچه ها از محل استخوان عمومي در قسمت جلوي بدن شروع شده و تا قسمت پشت ادامه پيدا مي کنند. شما مي توانيد اين ماهيچه ها را در پشت بيضه‌هاي خود و جلوي مخرج (بين مخرج و بيضه‌ها به صورت يک مجرا)، نزديک به غده‌ي پروستات حس کنيد.

ماهيچه‌ي PC علاوه بر کنترل ادرار به کمک ديگر ماهيچه هاي لگنچه، کمک مي‌کندکه مرد به ارگاسم برسد.تقويت ماهيچه‌ي PC، راز توسعه و بهبود رابطه‌ي جنسي و سلامت دستگاه تناسلي مي باشد.

راه‌هاي مختلفي براي پيدا نمودن ماهيچه‌ي PC در بدن وجود دارد. در زير به دو روش آن اشاره شده است.

قطع نمودن جريان ادرار
شما مي توانيد به هنگام ادرار با دست يا ارادي روي ماهيچه ي PC را فشار وارد کنيد تا جريان ادرار قطع شود. ماهيچه اي که براي قطع ادرار استفاده مي شود، ماهيچه ي PC است .

حرکت دادن آلت
با انگشت اشاره خود قسمتهاي مختلف ماهيچه ي PC را فشار دهيد تابه جايي برسيد که به هنگام فشار آن، آلت نعوظ يافته ي شما حرکت کند و بالا و پايين برود. اين قسمت همان ماهيچه‌ي PC است.

همانطور که بيان شد به منظور کنترل انزال بايد ماهيچه ي PC را تقويت نمود. ماهيچه‌يPC با انجام تمرينهايي مشخص به مرور تقويت مي‌شود و علاوه برتأخير در انزال، توان کنترل آن را به افراد مي‌دهد.

سوال مهم اين است که چگونه ماهيچه ي PC را تقويت نمائيم که در زير به طور مفصل شرح داده مي شود.

مهم ترين علت اختلال در عملکرد اين عضو ضعف اعصاب محيطي، رسوب سودا و غلبه بلغم در ماهيچه مي باشد که با گذراندن يک دوره پاکسازي و استفاده از داروي پايه زود انزالي (زيرا داروي مقوي عصب بايد به موضع برسد) و نرمش و روغن مالي عضو برطرف مي شود.

دو مورد اول در بالا ذکر شد و در ادامه به بررسي روغن مالي و نرمش ماهيچه هاي PC مي پردازيم:

بهترين روغن براي اين کار روغن زعفران مي باشد و در صورت عدم دسترسي بدان مي توانيد از روغن سياه دانه يا اسفند استفاده نمائيدکه مي بايستي هر روز به مدت يک ماه تمرين زير را انجام دهيد:

روغن زعفران يا سياه دانه و يا اسفند را بين مقعد تا زير بيضه ها و کناره هاي داخلي ران پا بماليد و 2 دقيقه آرام ماساژ دهيد تا موضع گرم شود و روغن سريع تر جذب ماهيچه ي PC شود و سپس به مدت 7 دقيقه ماهيچه‌ي PC را سفت و شل کنيد ( در اين مرحله بايد به شکل انقباظ و انبساط ماهيچه بدون استفاده از انگشتان دست و ارادي اين کار را انجام دهيد که براي اين کار به مقعد و ماهيچه PC فشار بياوريد و رها کنيد که کاري بسيار آسان است ) البته در صورت خسته شدن کمي استراحت کرده و دوباره اين کار را ادامه دهيد و بعد از اتمام 7 دقيقه، 3 دقيقه همانطور که نشسته ايد، سعي کنيد با انقباض و انبساط شديد تر ماهيچه‌يpc آلت خود را حرکت دهيد. چنانچه لخت باشيد، مي توانيد حرکت آلت خود را ببينيد، البته براي اين تمرين نيازي نيست که لخت شويد يا اينکه به نعوظ برسيد. در اين 3 دقيقه در هر بار فشار تا آنجا که مي توانيد ماهيچه ي pc را در حالت فشار نگه داريد و بعد آنرا رها کنيد. تا کنترلتان بر روي آن بيشتر شود.

که در کل براي تقويت ماهيچه ي PC بايد يک ماه هر روز 12 دقيقه وقت بگذاريد که بهتر است شب ها اين کار انجام شود و به ترتيب ابتدا فضاي بين مفعد و بيضه ها را با روغن زعفران يا سياه دانه و يا اسفند ماساژ داده و سپس به صورت ارادي و بدون تماس دست با انقباض و انبساط ماهيچه آن را تقويت نموده و به جذب روغن سرعت دهيد.

4- يک شب در ميان عضلات دور ستون فقرات را بالاخص محل چهاربند (گودي کمر ) را با روغن سياه دانه ماساژ داده و 10 دقيقه بادکش نمائيد.(15 جلسه)
با اين کار باعث افزايش خون رساني به اعصاب خارج شده از مهره هاي T12 تا L5 مي شويم و اين کار باعث تقويت اعصاب محيطي منطقه و پاکسازي سودا از جوانب آن ها مي شود و نيز باعث افزايش اکسيژناسيون موضعي و گرم شدن موضع و جذب موضعي روغن سياه دانه سوء مزاج اعصاب رفع گرديده و نيز با اين کار اسپاسم هاي عضلاني محل چهاربند رفع شده و فشار از روي اعصاب برداشته مي شود.

5- صبح ناشتا يک ليوان شير داغ + يک زرده تخم مرغ خام + نصف قاشق چاي خوري زنجبيل + 2 قاشق غذاخوري عسل ميل شود (به مدت 7 روز پياپي)
اين دارو هرچند که جايگاه داروي پايه زودانزالي را ندارد لکن به عنوان درمان مکمل از آن مي توان استفاده نمود اين نوشيدني، بسيار معروف مي باشد و معمولا براي درد گودي کمر از قديم الايام حتي توسط مردم عام تجويز مي شده است. که ترکيب عسل و زنجبيل جهت تقويت اعصاب و تحريک مي باشد و از ترکيب شير و زرده تخم مرغ ماده ي لزجي ايجاد مي شود که به خاطر غلظتي که در مني ايجاد مي کند به درد ما مي خورد و ...

6- و نيز مي توان از داروهاي مقوي باه و مقوي اعضاي رئيسه استفاده نمود.
مقوي باه مي دهيم زيرا اکثر اين افراد دچار ضعف باه مي باشند و نيز با اين کار و ايجاد تحريکات جنسي به بيمار احساس خوبي دست خواهد داد و از اين رو سير درمان کاهش مي يابد. مانند: تخم مرغ + روغن زيتون + پياز + پودر انبه يا آبگوشت نخود و ...

و چرا مقوي اعضاي رئيسه، زيرا با تقويت اعضاي رئيسه قوه ي مدبره بدن بهتر مي تواند وظايف خود را انجام دهد و نيز با تقويت اين اعضا فرحي در بدن ايجاد مي شود که آن باعث کاهش استرس و اضطراب بيمار و ايجاد يک حس خوب و آرامش در وي مي شود.

7- افزايش فعاليت بدني
زيرا با فزايش فعاليت بدني جريان خون افزايش مي يابد و نيز باعث افزايش مقدار سروتونين در خون شده که در به تاخيرانداختن انزال موثر است.

نکته: بيمار بهتر است در طي درمان از مصرف موادي که براي مغز و اعصاب مفيد نيستند اجتناب نمايد مانند آب بسيار سرد، ترشي هاي، سرکه، آب ليمو و غذاهاي بسيار سرد مانند مرغ و ماهي هورموني و ...

خوردن خوراکي هاي ترش به انزال سرعت مي بخشد که از آن براي درمان ديرانزالي استفاده مي شود و از اين رو در شب هاي همبستري به هيچ وجه از خوراکي هاي ترش استفاده نکنيد.

با رعايت موارد فوق ان شاء الله مشکل زود انزالي برطرف خواهد شد ، البته استفاده صِرف از داروي پايه زودانزالي به تنهايي کافي است و رعايت ساير موارد به سرعت و کيفيت درمان مي افزايد.

ترتيب روش هاي درماني فوق:
1- ابتدا پاکسازي بيمار در صورت نياز

2 - تجويز داروي پايه (در بند دو شرح داده شد) + روغن مالي و نرمش ماهيچه هاي بين مقعد و زير بيضه (ماهيچه ي PC) (که در بند 3 شرح داده شد) + بادکش کمر (در بند 4 شرح داده شد) + خوردن شير و زرده تخم مرغ(در بند 5 شرح داده شد)

3- استفاده از داروهاي مقوي باه و اعضاي رئيسه + افزايش فعاليت بدني

و در کل براي درمان زودانزالي بايد به نکات زير توجه ويژه داشت:
- مهم ترين عامل براي انزال طبيعي، وجود يک سيستم عصبي طبيعي است.

- انزال يک پديده ايست که در آن سيستم عصبي مرکزي و محيطي دخيل مي باشند و سروتونين به عنوان واسطه ي عصبي در کنترل انزال عمل مي کند که با افزايش سروتونين در مغز انزال به تاخير مي افتد.

- و علت ضعف نيروي ماسکه، ضعف مغز و اعصاب مي باشد.

توصيه آموزشي : يکي از علل زودانزالي عدم رعايت اصول کامل همبستري مي باشد که متاسفانه بسياري از آقايان بدون معاشقه، بازي کردن و تحريک مناطق حساس بانوان و آماده سازي آنان ، اقدام به دخول مي کنند و اين امر سبب دير به ارگاسم رسيدن و ارضا نشدن همسر مي شود ولي اگر مقدمات رعايت شود و زن را تا مرز ارگاسم برسانيد و سپس فعل دخول انجام شود زوجين در يک زمان واحد انزال و ارضاء مي شوند زيرا اگر شما حتي زودانزال هم نباشيد ولي توصيه مذکور را رعايت نکيند باز زودتر از زن به انزال مي رسيد و اين امر سبب نارضايتي شريک جنسي شما شده و در بلند مدت سبب بي ميلي جنسي و عدم رضايت وي از شما مي شود که متاسفانه يکي از مهم ترين علت اختلافات زناشويي به ويژه در نسل جديد رعايت نکردن همين نکات ساده و نداشتن همبستري مناسب مي باشد که اميدواريم با مصرف اين دارو و رعايت اين اصول اين مشکلات حل شود.

منبع : yaserparyab92.blogfa.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان