Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد فتحی» نماینده مردم تهران درباره عملکرد چهارساله دولت یازدهم به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: عملکرد دولت یازدهم علی رغم همه انتقادات قابل دفاع است.

او گفت: ما برای ارزیابی عملکرد دولت باید شرایط هشت سال پیش از 92 را به خاطر بیاوریم که در این صورت، دولت نمره خوبی را دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما کشوری بودیم که ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار داشتیم و این یک موضوع تلخی برای همه کشورهایی بود که در این شرایط قرار گرفته بودند. چراکه همه آن کشورها به مصیبت جنگ مبتلا شدند و حکومت هایشان سقوط کرد. این درحالی است که ما با سیاستی مبتنی بر حکمت که حاکم بر سیاست خارجی این دولت بود، توانستیم بدون آنکه با خطر جنگ مواجه شویم از زیر این فصل خارج شویم. این مهمترین دستاوردی بود که قابل تقدیر است و با هیچ چیز قابل قیاس نیست. در واقع با هست و نیست مواجه بودیم که بحث نیستی را دولت یازدهم توانست منتفی کند و بر تثبیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کند.

فتحی افزود: نباید فراموش کنیم ما در شرایطی قرار داشتیم که پول را با قایق های تندرو و یا با تریلی پول به سایر کشور منتقل می‌کردیم. بانک ها با ما کار نمی کردند و بنادر اجازه پهلو گرفتن کشتی های ما را نمی دادند و کشتی های قاره پیما وارد بنادر ما نمی شدند. مضاف بر این مشکلات مسئله بیمه کشتی ها هم مطرح بود که این موضوع اجازه حمل و نقل دریایی را به ما نمی داد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: فشار تحریم ها یک فشار غیر قابل انکار و پذیرش و ادامه آن غیر قابل تحمل بود. به هر صورت برجامی که دولت یازدهم آن را به ثمر رساند از هر جهت برای ما منفعت بود. من تعجب می کنم برخی موضوع را سفید و سیاه می کنند چرا که اگر با عقل و منطق به دستاوردهای برجام نگاه کنیم، قطعا این یک امر قابل دفاع است.

این استاد دانشگاه تهران یادآور شد: در میان دستاوردهای دولت یازدهم از همه مهمتر آرامش روانی بود که ایجاد شد. فراموش نکنیم ما در گذشته هرروز منتظر یک ماجراجویی و یک استرس روانی بودیم و در واکنش به عملکردهای غیرقابل دفاع و هیجانی هر روز منتظر تحقیر مجامع بین المللی بودیم. امروز مشاهده می کنیم این موارد متوقف شده و نگاه‌های بین المللی نیز نسبت به ما تغییر کرده است.

فتحی در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت نیز گفت: همه افراد نخبه و منصف قبول دارند که شاخص های اقتصادی رشد نشان می دهد و تورم به میزان قابل توجهی مهار شده است.

او با بیان اینکه خیلی عوامانه است تصور کنیم در عرض چند سال همه مشکلاتی که منشا آن تحریم ها بوده مرتفع شود، گفت: ما در وضعیتی قرار داشتیم که درآمد نفتی ما تقلیل پیدا کرده بود و میزان صادرات و تولید نفتمان به 800 هزار بشکه در روز رسیده بود. درحالی که این مقدار امروز به نزدیک سه میلیون بشکه در روز رسیده است. باید به خاطر بیاوریم قیمت نفت پیش از این به 150 دلار هم رسید اما در دولت «تدبیر و امید» به علت سیاست گذاری های اشتباه در گذشته نفت را با قیمتی زیر 34 دلار صادر کردیم.

محمدجواد فتحی با تاکید بر اینکه دولت کشور را با یک هشتم درآمد گذشته اداره کرد، گفت: در این شرایط انتظار می رفت اقتصاد در بهترین حالت در همان وضعیت قبلی باقی بماند اما دیدیم اقتصاد کشور با رشد مواجه شد و این یک شاهکار است. من مطمئنم انهایی که این وضعیت را مقایسه می کنند و بی انصافی هم به خرج می دهند این فاکتور را لحاظ نمی کنند. درحالی که اگر با امکان صادرات سه میلیون بشکه در روز، نفت با قیمت 150 دلار صادر می شد قطعا وضعیت معیشتی بسیار فرق می کرد اما متاسفانه این دولت وارث مشکلات داخلی و بین المللی بود.

او گفت: نمی گویم این دولت مقدس بوده اما در یک نگاه ابتدایی و منصفانه می توان قضاوت کرد که این دولت کاردان است.

نماینده مردم تهران همچنین با انتقاد نسبت به بداخلاقی هایی که در زمان انتخابات بروز و ظهور می کند، گفت: متاسفانه ما با رفتارمان موجب شدیم دستورات شرع مقدس در این کشور مظلوم واقع شود. در این راستا از کسانی که خود را نخبه می دانند و ادعای نخبگی می کنند، انتظار بیشتری می‌رود.

محمدجواد فتحی گفت: کسانی که خود را در معرض انتخابات ریاست جمهوری قرار می دهند اگر نخواهند قانون را رعایت کنند ما از شهروندان معمولی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟!

چرا برای پست چهار ساله از دین مردم استفاده می کنید

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه باید به سمت رفتار اخلاق مدارانه حرکت کنیم و این مسئله را یکی از الزامات خود قرار دهیم، گفت: متاسفانه مسئله ای که در بزنگاه‌های انتخاباتی مشاهده می‌شود استفاده از مقدسات است. حال باید پرسید استفاده از مقدسات تاکنون چه نتیجه ای داشته است؟! چرا برای رسیدن به پست ریاست جمهوری از مقدسات دینی مردم هزینه می کنیم؟! نتیجه این هزینه کردن‌ها آیا جز این بوده است که به دین مردم لطمه زدیم؟!

فتحی گفت: فراموش نکنید امروز وقتی مسائل را با دین و دیانت مردم گره می‌زنید و کسی را که می خواهید انتخاب کنید به دین گره می زنید فردا روزی اگر شورای نگهبان صلاحیت این فرد را تائید نکند کما اینکه این اتفاق رخ داد، یک جوان باید چگونه این تعارضات را حل کند؟ برای او سوال می شود که چرا این فرد رد صلاحیت شد؟

او با تاکید بر اینکه ما از مقدسات و دیانت مردم برای چیزی هزینه می کنیم که واقعا ارزشی ندارد، گفت: به اندازه کافی ابزار های دنیوی در اختیار هست که نخواهیم برای یک پست چهارساله کاملا دنیوی از دین مردم استفاده کنیم. ای کاش در موضوع انتخابات دست از سر دیانت مردم برداشته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات