Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هادی ایمانیه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از جمله ایراددهایی که منتقدان به این طرح مطرح می کردند این بود که بیماران بدون ارجاع پزشک خانواده ، اختیار لازم برای مراجعه مستقیم به متخصصین و سطوح بالاتر را نداشتند ، اکنون با رفع این محدودیت بیماران میتوانند بدون برگ ارجاع و مشابه سایر استان های کشور با پرداخت 30 درصد از فرانشیز به متخصصین و سطوح بالاتر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: امتیازی که اکنون شیراز و استان فارس در این برنامه دارد این است که در صورت ارجاع به متخصص از سوی پزشک خانواده ، بیماران فقط 10 درصد از هزینه ویزیت متخصصین را می پردازند و هزینه ای دارویی نیز دریان طرح رایگان در نظر گرفته شده است.
ایمانیه تاکید کرد : از سویی به پزشکان خانواده توصیه شده است تا از ارجاع غیر ضروری به متخصصین و سطوح بالاتر خودداری کنند ، مراجعه به پزشک خانواده نیاز به فرهنگ سازی دارد ، این عرصه نباید به میدانی برای چانه زنی بین بیمار و پزشک تبدیل شود ، پزشک خانواده آمده است تا درمان محوری را به سلامت محوری تبدیل کند.
این پزشک متخصص در ادامه گفت : پزشکان خانواده در برنامه نوین ارجاع می توانند روزانه 20 درصد از تعداد مراجعین خود را به متخصصین و سطوح بالاتر ارجاع دهند ، ارجاع بیش از این تعداد به منزله نقص در کار پزشک خانواده تلقی می شود .
طرح پزشک خانواده ، آن گونه که در اهداف اولیه آن تعریف شده دارای مزیت های فراوانی است که مهمترین آن ایجاد نگاه سلامت محور به جای درمان محور در سیستم بهداشتی درمانی کشور است .
بهره مندی یکسان تمام افرادجامعه ازسرانه سلامت و اجرای عدالت در سلامت،حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت،انجام معاینه های دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری، دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت،بهبود وارتقای نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم از جمله اهدافی است که در این برنامه پیش بینی شده است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرا ز درادامه بر لزوم پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی سازمان های بیمه ای تاکید کرد و گفت : رقم مطالبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سایزمان های بیمه گر حدود 650 میلیارد تومان است ، اواخر پارسال 250 میلیارد تومان از مطالبات ما پرداخت شد ، پرداخت مطالبات گشایش بیشتری در پرداخت کارانه پزشکان و کادر درمان و تمایل و انگیزه بیشتر برای خدمات سرانی به بیماران ایجاد می کند .
ایمانیه همچنین با بیان اینکه طرح های جدید بیمارستانی در شهرستان های فارس از اردیبهشت امسال کلید می خورد گفت : بزودی در سفر وزیر بهداشت و درمان به استان فارس این طرح ها در شهرستان های آباده ، کازرون ، کوار ، قائمیه ، سرچهان و کامفیروز آغاز به کار می کنند.
6113/ 2027
مصاحبه : نیکنام خشنودی / انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان