Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-05-05@08:03:37 GMT

سردی فضای انتخابات، خطرناک است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۹۳۲۷

سردی فضای انتخابات، خطرناک است

مازندمجلس: نهمین نشست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران به ریاست اکبر بهمنش نائب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران و با حضور یوسف نژاد نماینده مردم ساری، نجفی نماینده مردم بابل در مجلس و برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد.

در این نشست نائب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران اظهار کرد: در کنار انتخابات ریاست جمهوری، توجه ویژه به انتخابات شوراها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمنش با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در حال شناسایی نامزدهای حائز شرایط این شورا برای تصدی کرسی شورای شهر را دارد، افزود: لیست امید که در انتخابات اسفند 94 پیروز رقابت بود در انتخابات 29 اردیبهشت هم تکرار می شود.

وی با بیان اینکه نامزدهای حائز شرایط اساسنامه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات شوراها رده بندی شده و در نهایت 9 نفر به عنوان لیست امید معرفی می شوند، گفت: این شورا کار خود را برای معرفی گزینه های انتخابات شوراها شروع کرده و لیست به زودی اعلام می شود.

* سردی فضای انتخابات، خطرناک است

علی اصغر یوسف نژاد -نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی- هم با اشاره به کمبود زمان برای بررسی نامزدهای انتخابات شوراها، اظهار کرد: زمان زیادی برای تکمیل لیست نداریم و شورا باید در این زمینه سرعت عمل به خرج دهد.

در ادامه این نشست نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: نظرسنجی های انجام شده توسط موسسات مختلف نشان دهنده موقعیت بهتری برای روحانی است اما سردی فضای انتخابات، خطرناک است و افزایش سطح مشارکت مردم به عنوان یک راهبرد اساسی در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

علی نجفی افزود: اصلاح طلبان از هویت مستقل و متعادل برخوردار هستند و حفظ این روحیه دارای اهمیت است.

همچنین محمد رحیمی مسئول کارگروه برنامه ریزی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران گفت: میثاق نامه و آیین نامه تدوین شاخص های روسای شورای سیاستگذاری شهرستان ها به زودی ابلاغ می شود.

*روحانی در دولت دوم تاکید بر جوانگرایی دارد

اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران پس از این نشست به همراه یوسف نژاد و نجفی از ستاد اصلاح طلبان روحانی در استان بازدید کردند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در بازدید از ستاد اصلاح طلبان روحانی، اظهار کرد: اصلاح طلبان بخشی از فرزندان نظام هستند که در مقاطع مختلف نشان دادند در انتخابات و این سطح از مشارکت سیاسی در کنار نظام اسلامی و برای اهداف بلند ملت ایران، مصمم هستند.

نجفی افزود: در انتخابات پیش رو هم اصلاح طلبان نشان می دهند میدان دار اصلی مشارکت سیاسی در آحاد ملت ایران خواهند بود.

وی با بیان اینکه به برگزاری انتخابات باشکوه با تلاش دست اندرکاران ستاد روحانی و حضور فزاینده آحاد ملت، امیدوارم هستم، گفت: انتخابات امسال باید در امتداد انتخابات خرداد 92 و اسفند 94 باشد و سربلندی دیگری برای اصلاحات و عموم مردم رقم بزند و موانع فرا روی ملت را رفع کند.

نجفی خاطرنشان کرد: با امید به پیروزی روحانی و وحدت فزاینده همه نیروهای معتقد به عقلانیت، اصلاحات، خردورزی، تدبیر و امید، روحانی پیروز میدان است.

در بخش دیگری از این نشست مسئول مناطق ستاد جوانان دکتر روحانی در مرکز اظهار داشت: مازندران دومین استانی است که ستاد جوانان را شکل داده است.

حائری فومنی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت روحانی بر این است تا جوانان بعد از انتخابات هم مورد توجه قرار گیرند، افزود: دکتر روحانی تفاهم نامه ای را امضا کرده که در هفته جوان رونمایی می شود تا سندی برای اثبات این موضوع باشد که مانند فعالیت جوانان در دهه نخست انقلاب، امروز هم جوانان در فعالیت ها حضور دارند.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود، این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پنیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری کشور هستند

سید ابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: معلمی شغل انبیا است و روز همه معلمان که وظیفه انسان سازی را برعهده دارند گرامی داریم؛ همچنین روز کارگر را به تمام کارگران زحمتکش و شریف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: قدردان همه شوراها که بی منت به مردم خدمت می‌کنند؛ هستیم. در قانون اساسی نیز آمده که برای تحقق کامل قانون، نیاز به تشکیل شوراها است و شوراها از ارکان اصلی کشور نیز هستند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول