Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@06:04:02 GMT

علت عدم حضور دیوید کاپرفیلد در ایران فاش شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۹۷۷۵

علت عدم حضور دیوید کاپرفیلد در ایران فاش شد

بهروز کریمییک از شعبده بازان مطرح کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در ارتباط با عدم فعالیت در صداوسیما، بیان کرد: سال گذشته برنامه‌ای را به مدت 4 شب در تلویزیون اجرا کردم که دیدم بی مزه ازآب درآمده که از ادامه آن منصرف شدم، پس از آن حسین رفیعی مجری باسابقه تلویزیون طرح و پیشنهادی را برای همکاری داد که فیلمنامه آن را نپسندیدم،در حال حاضر برنامه را در تی وی پلاس اجرا می‌کنم و ادمین چند کانال تلگرامی در زمینه آموزش شعبده بازی وتردستی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در ارتباط با شرکت در فستیوال شعبده بازهای جهان 2017 و دیدار با دیوید کاپرفیلد، گفت: او مهمان این تورنمت بود وخدا کمک کرد تا با یکدیگر در این فستیوال آشنا شویم، زمانی که در بلک استون حضور داشتم،id کارت من را دید به عربی گفت اهلا و سهلا که به او گفتم ایران جزو کشورهای عرب زبان نیست، خندید و پس از گفتگویی که با او انجام داد به قدرت وی در زمینه شعبده بازی پی بردم..

وی با اشاره به اینکه سبک کارهای دیوید کاپرفیلد را بیشتر از تمام شعبده بازان جهان دوست دارد، گفت: شهروندان آمریکایی و تمام مردم دنیا دیوید را دوست دارند هر چند یک زمان کریس آنجل را آوردند در بازار که فقط تبلیغات بود و بیشتر سینمایی کار کرد تا اینکه روی استیج باشد. در بیابان بود و یک عده سیاه لشگر هم دورش جمع می کردند آدم را نصف می کرد، هوا می‌برد و... که همه این افراد آدم های خودش بودند.

کریمی در ارتباط با اینکه شرایط برای دعوت از دیوید کاپرفیلد در ایران میسر است یا خیر، توضیح داد: در نظر داشتیم فستیوال بزرگی با حضور چهره‌های شاخص شعبده باز دنیا در سال 70 الی 71 برگزار کنیم که پیشنهاد برگزاری آن را در جریزه کیش داده بودیم،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیآن سالها پیشنهاد برگزاری این مراسم در سینما آزادی شیراز را داد کهگفتم برای او واقعا محیط کوچکی است و به طور کل حضور آن به ایران منتفی شد، واقعا این فرصت الکی سوزانده شد چرا که کاپرفیلد هم با شرایط داخل کشور کنار آمده بود، تمام رایزنی ها با او صورت گرفته بود و اسپانسر او قرار بود که شرایط سفر وی به ایران را مهیا کند، هرچند که در ابتدا تمام دستمزد خودش را باید به حسابش واریز می‌کردیم که متاسفانه کار به آن مرحله کشیده نشد.

کریمی در پاسخ به این سوال که کاپرفیلد علاقه‌مندان زیادی در داخل کشورمان دارد، ای کاش موانع کمتری برای حضور وی در کشور وجود داشت، گفت: برای اجرای این چنین برنامه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرک را نگاه می‌کند، پس از آن شورای نظارت بازبینی می کندو نکاتی که نباید باشد را سانسور می کنند و... مرحله زیادی برای اجرای این برنامه باید طی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اجراهای دیوید کاپرفیلد 40 میلیون دلار بلیط فروخته بود و جزو رکوردهای جهانی به شمار می آید، گفت: دیوید برای اینکه برنامه اجرا کند، محیط یا همان سالن اجرای خود را به مدت یک ماه در اختیار می‌گیرد و اجازه ورود و خروج هیچ فردی در سالن را نمی‌دهد و تمام در و دیوارها را بهم می‌ریزد و خراب می‌کند وپس از گذشت چند روز از اجرا مکان شعبده بازی خودش را صحیح و سالم به مالک آن باز می گرداند، کاپرفیلد الان صاحب در آمریکا مالک یک جزیره است و این جزیره را به اسم خود نامگذاری کرده است و با هواپیمای که متعلق به خودش است به تمام دنیا سفر می کند.

وی در ارتباط با عدم تخصیصبودجه و توجه صداوسیما به شعبده بازان، گفت: متاسفانه رشته شعبده بازی و تردستی در تلویزیون مهجورمانده است، اگر هم روزی زمانی را به این حوزه اختصاص بدهند باید آن چیزی را که می‌خواهند، اجرا کنیم،این مسئله تحت هیچ شرایطیخوشایند من نیست و از آن جایی که تجربه این همکاری ها موفقیت آمیز نبوده، چرا آدم خودش را ضایع کند؟

این شعبده باز در رابطه ارائه طرح‌های جدید در زمینه تردستی و شعبده بازی، بیان کرد: طرحی را به سازمان ارائه کردم که با پاسخ چه کسی می‌داند و می تواند آن را اجرا کند، مواجه شدم، دنبال فردی هستند که بتوانند در کنار همکاری با آن بهره مالی کسب کنند، از این رو چون مهارت های من در شعبده بازی مختص خودم است از این نوع همکاری‌ها فرار می‌کنم و بیشتر تلاش می‌کنم تاتجاربی که کسب کردمرا در اختیار جوانان قرار بگذارم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دال، حامی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران شد

مسئولان کارگزاری بیمه دال در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و حمایت از ورزش بانوان؛ با حضور در اردوی تیم ملی، از تمرینات بانوان والیبال نشسته بازدید کردند و در ادامه از پیراهن تیم ملی رونمایی و با حضور مسئولین دال و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، پیراهن ملی مسابقات به بازیکنان اهدا شد.

بانوان تیم ملی والیبال نشسته در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا به فینال رقابتها راه یافتند؛ ولی در مصاف با چین به مقام نایب قهرمان آسیا رسیدند.

در این دوره از رقابت‌ها، بانوان ملی‌پوش والیبال نشسته باید بتوانند مقام اول مسابقات را کسب کنند و تنها سهمیه باقیمانده برای شرکت در مسابقات المپیک را به دست آورند.

رقابت‌های انتخابی پارالمپیک پاریس به میزبانی کشور چین در بخش بانوان با حضور تیم‌های ملی ایران، اسلونی، آلمان، اوکراین، ژاپن، مغولستان، تایلند و چین از پانزدهم تا بیست و دوم فرودین ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885238

دیگر خبرها

  • عیدی تیم ملی به لیموچی- گودرزی (عکس)
  • فیلم‌نامه نویس برنده اسکار درگذشت
  • پخش مستند «با دیوید بکام تیم ما را نجات دهید» و ۱۱ مستند دیگر
  • درگذشت فیلمنامه‌نویس برنده اسکار
  • دیوید سیدلر فیلمنامه‌نویس اسکاری «سخنرانی پادشاه» درگذشت
  • فیلمنامه‌نویس اسکاری «سخنرانی پادشاه» از دنیا رفت
  • اجرای طرح پویش ملی مسیر سبز ایران پاک در خوی 
  • دال، حامی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران شد
  • کشف پیکر بی‌جان یک فیلم‌ساز در خانه اش
  • (عکس‌) ملاقات متفاوت محمدرضاگلزار با ستاره تیم ملی در دبی