Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید یعقوبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره پروژه های دانش آموزی پژوهش سراهای کشور به تازگی در دانشگاه امیر کبیر تهران برگزار شد که دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با 28 طرح شاخص در آن حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره تعداد زیادی از دستاوردهای علمی - پژوهشی دانش آموزان از پژوهش سرا های دانش آموزی کشور به نمایش گذاشته شد ،اظهار کرد: دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دستاوردهای علمی - پژوهشی خود را با هدف نشان دادن توانمندی ،استعداد دانش آموزان ایرانی ، ایجاد انگیزه ، تقویت روحیه خود باوری و پژوهش در بین دانش آموزان در معرض دید عموم گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این جشنواره 28 طرح از جمله ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب های صنعتی به روش الکتروفنتون، امدادرسان نیمه اتوماتیک همراه من ، ساخت یخچال دو منظوره بدون استفاده از انرژی الکتریکی که در جهان موفق به کسب دیپلم افتخاری مخترعین شده ارائه شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به ارائه مقاله دانش آموزان در این جشنواره اشاره کرد و یاد آور شد: از دانش آموزان پژوهش سرای معلم این ناحیه نیز 4 مقاله که در نشریه علمی موج سبز به چاپ رسیده در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
یعقوبی گفت: مقاله های دانش آموزان پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج در زمینه ‎بررسی اثر تخریبی سطوح مختلف اوزون بر شاخص های مورفولوژی و فیزیولولوژی،‎ بررسی عصاره آنتی باکتریایی گیاه موسیر بر میزان رشد باکتری های گرم منفی و مثبت و مقایسه آن با آنتی بیوتیک های استاندارد به روش تست آنتی بیوگرام است.
وی از بررسی تاثیرات فاضلاب های صنعتی شرکت نفت و سایپا بر برخی خواص مورفولوژی و فیزیولوژی گیاهان عدس و گندم و بررسی اثر تخریبی نشت نفت بر گیاهان و جانوران آبزی به منظور ارتقای راهکارهای حفاظت محیط زیست و دریا را از دیگر مقاله های دانش آموزان ناحیه یک کرج در این جشنواره کشوری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: از غرفه پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بازدید کرد و دانش آموزان در مورد 28 طرح شاخص این پژوهس سرا در این جشنواره و همچنین توجه به محور مهم پژوهش در مدارس و تقویت زیر ساخت ها در این بخش نکات مهمی را بیان کردند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند