Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی آمل گفت: ادغام اتحادیه‌های صنفی که فعالیت‌های صنفی مشابه دارند با هدف تقویت و چابک‌سازی این اتحادیه‌ها در سراسر کشور انجام شد و این طرح برای بقیه صنوف مانند اتحادیه قصابان و غیره نیز به اجرا درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، قالی‌بافی، صنعتی تردستانه، که از نخ‌های بی‌جان، شاهکاری بی‌نظیر و تابلویی جان‌افزا می‌سازد، صنعتی در قالب روحی هنرمندانه که در هر رج آن عشقی بی‌پایان و روحی خسته مدفون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنری آمیخته با مهارت عاشقانه
قالی‌بافان از دیرباز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به گفته برخی قالی‌بافان در بین مشکلات بیمه و بازار فروش، آنچه که این روزها قد برافراشته ادغام اتحادیه خیاطان با فرش و بافندگی است.

همچنین در پی گزارش پایگاه خبری بلاغ مبنی بر مشکلات صنعت فرش و قالی‌بافان در آمل و معضلات ادغام اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی که پیش از این منتشر شد بر آن شدیم تا با بررسی و نگاهی دقیق تر به این مساله بپردازیم.

مهارت زیبا در چنبره مشکلات
شهناز امینی رئیس اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی آمل که سابق بر این به مدت هشت سال ریاست اتحادیه خیاطان را برعهده داشت در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره ادغام این اتحادیه اظهار کرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی که فعالیت‌های صنفی مشابه و همگن دارند با هدف تقویت و چابک سازی این اتحادیه‌ها در سراسر کشور انجام شد و این طرح برای بقیه صننوف مانند اتحادیه قصابان و غیره نیز به اجرا درآمد.

وی با بابیان اینکه این ادغام خللی در ارائه مطلوب و مناسب به صنف بافندگان ایجاد نکرد، ادامه داد:باتوجه به اینکه ادغام اتحادیه خیاطان با فرش و بافندگی موجب افزایش حجم کاری ما شد اما تمام سعی خود را کردیم تا این وظیفه محوله را به درستی انجام دهیم.

امینی به تمدید و صدور 400 کارت عضویت برای قالی‌بافان در این مدت اشاره کرد و افزود: در مدت هشت ماه ادغام این دو مجموعه با یکدیگر، توانستیم 50 پروانه کسب برای قالی‌بافان صادر کنیم.

بیمه تضمین‌کننده قالی و قالی‌بافان
باتوجه به اینکه در گزارش قبلی کارشناس و بافنده آملی حذف بیمه قالیبافان را یکی از مشکلات این صنف عنوان کرد، روند این مساله را از رئیس اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی آمل جویا شدیم.

رئیس اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی آمل با اشاره به تسهیلات به وجود آمده برای قالی‌بافان و رفع مشکل بیمه آنها، عنوان کرد: تاییده کارت بیمه به صورت رایگان و آنلاین در اتحادیه انجام می‌شود و همچنین تمدید و عضویت کارت هم رایگان است.

امینی در پایان با اشاره به سهولت در دریافت پروانه کسب، خاطرنشان کرد: همچنین دریافت پروانه کسب برای قالی‌بافان به قیمتی بسیار کم‌تر از سابق انجام می‌شود.

در این میان وقتی به سراغ برخی بافندگان قالی می‌روی، می‌گویند، قالی بافی دیگر صرف ندارد و دارهای‌مان را جمع کردیم، چراکه بازار نامناسب و ارزان فروش فرش باعث شده که رغبتی برای بافت فرش وجود نداشته باشد.

و این هم چند مشکل از فهرست بلند
فاطمه اعتمادی یکی از قالیبافان آملی به مشکلات صنعت قالی بافی اشاره کرد و گفت: نبود بازار فروش مناسب از مهم‌ترین مشکل قالیبافان است،بافنده با تمام خستگی مجبور می‌شود قالی را به قیمت ناچیز به واسطه‌ها بفروشد که سود آن به جیب دلالان می‌رود و خستگی بر تن قالی‌باف می‌ماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در اتحادیه، بیمه برای بافندگان به صورت رایگان صدور می‌شود، ادامه داد: اما بحث بیمه و شکل پوشش بیمه‌ای فرش‌بافان معضلی دیگر برای این صنف است.

این قالی‌باف با توجه به خدمات مناسب اتحادیه خیاطان و فرش و بافندگی آمل به مشکل دیگر این صنعت در مازندران اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه صنعت فرش در اقتصاد نقش ویژه‌ای می‌تواند ایفا کند اما در استان‌ مازندران مرکزی برای فروش فرش دست‌باف و مکانی برای خرید وسایل اولیه مورد نیاز این هنر اصیل ایرانی وجود ندارد.

قالی‌باف رج‌های قالی را با چشمانی خسته مرور می‌کند و دست‌هایی که گره از مشکلات بر می‌دارد به فکر آخرین رج است، هر چند فروش آن به قیمت خمودگی قالی‌باف نیست، اما می‌تواند التایمی برای رنج‌هایش باشد.

برند خاص و ویژه ایران
پژوهشگران بر این اعتقاد هستند که ترکستان، ایران و قفقاز نخستین مهد فرش دست بافت است، همچنین کاشان به‌عنوان یک برند جهانی در فرش علاقه مندان واقعی به این هنر را در جهان به سمت خود جذب می‌کند.

اغلب قالی‌های گران‌بهای قدیمی که در موزه‌های لندن و پاریس و سایر نقاط اروپا و آمریکا دیده می‌شود قالی‌های دست بافت ایرانی هستند.

باتوجه به مطالب ارائه شده، از مسئولان امر انتظار می‌رود تا با توجه بیشتر به صنعت فرش و این هنر اصیل ایرانی که در همه جای جهان طرفدار دارد، در جهت پیشرفت و گسترش این صنعت گام بر دارند و با ایجاد مرکزی برای فروش و مکانی برای ارائه لوازم اولیه موردنیاز این هنر ایرانی در حفظ این صنعت اهتمام ورزند.

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد شغل و تولید تاکید دارند این صنعت می‌تواند گزینه مناسبی در تحقق این امر باشد و از گزینه‌های مناسب صادرات غیرنفتی پرسود برای کشور است. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها