Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:58:12 GMT

برگزاری نخستین همایش ملی «ناجا و تمدن اسلامی»

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۰۰۸۱

برگزاری نخستین همایش ملی «ناجا و تمدن اسلامی»

نخستین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، مهرماه امسال در محورهای مبانی نظری و رویکردها و همچنین تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در سه محور اصلی مبانی نظری و رویکردها، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین ناجا و رویکرد تمدنی، چالش‌ها، راهبردها و الزامات برگزار خواهد شد که در محور مبانی نظری و رویکردها مباحثی چون «مبانی فلسفی، کلامی، فقهی نظم و امنیت در اسلام»، « نظم و امنیت در اندیشه تمدنی متفکران مسلمان (فارابی، خواجه نصیرالدین طوسی، ابن خلدون، آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی و …)»، « نظم و امنیت در اندیشه تمدنی ادیان وحیانی (مسیحیت، زرتشت و یهودیت)» ، « نظم و امنیت در اندیشه تمدن غیروحیانی (بودیسم، هندوئیسم و …)» و «تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی» وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام روابط عمومی این همایش، مبانی تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ضرورت رویکرد تمدنی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نظم و امنیت در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تمدن نوین اسلامی در پرتو قانون اساسی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی و ... از دیگر محورهای این همایش است.

سومین محور مدنظر در اولین همایش ملی ناجا، ناجا و رویکرد تمدنی؛ چالش‌ها، راهبردها و الزامات است که محورهای «سیر تحول پلیس در تاریخ اسلام با تأکید بر نظم و امنیت»، «پلیس و تمدن در اندیشه متفکران و اندیشمندان معاصر»؛ « الزامات معماری ناجای آینده در افق تمدن نوین اسلامی»، «نقش و جایگاه ناجا در تمدن‌سازی»، «الگوی فرماندهی و مدیریت تمدنی ناجا آینده»، «الزامات حقوقی، تقنینی ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « الزامات آموزشی، تربیتی، دانشی و معرفتی ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « الزامات سازمانی و ساختاری ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « نظم و امنیت در در تراز تمدن نوین اسلامی»، « توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز ناجا در افق تمدن نوین اسلامی»، «مؤلفه‌های تمدن‌ساز و نقش ناجا»، « چالش‌های اساسی ناجا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی» ذیل آن قرار دارد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و مرکز مطالعات راهبردی ناجا با همکاری برخی از نهادها و دستگاه‌ها، اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی را برگزار خواهند کرد. علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 تیرماه امسال مقالات خود را دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت

به گزارش خبرنگار مهر، همایش یاد استاد بررسی آرا و اندیشه‌های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

این همایش با حضور آیت الله رجبی ریاست مؤسسه امام خمینی (ره)؛ حجت الاسلام مجتبی مصباح، رحیم پور ازغدی برپا خواهد شد.

این همایش فردا پنجشنبه ١٣ اردیبشهت ماه از ساعت ۹ صبح در مجتمع شهدای سرچشمه واقع در تهران، بهارستان، مجتمع شهدای سرچشمه برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت حضور می‌توانند از لینک https://survey.porsline.ir/s/IQ۵IDJz ثبت نام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر برادران با شماره ۰۹۹۶۲۸۶۷۵۰۰ و خواهران با شماره ۰۹۳۸۷۸۰۴۱۶۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094127 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است