Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند که سر و ته پروژه احداث پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران چه نمادین و چه غیرنمادین منجر به زمین زدن کلنگی توسط دولتمردان شد،همان کلنگ پروژه ای که به جز روئیدن خار و خاشاک حامل هیچ پیام دیگری نبود؟!.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احداث پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران روایت تلخ کلنگی است که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر تن دیار نفتخیز،اما محروم گچساران زده شد ولی هنوز جای آن را نه تنها هیچ پروژه ای پر نکرده که هر روز رویای شهروندان برای اجرای این پروژه درمانی تخصصی به سراب نزدیک تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

28آبانماه سال 94بود که علی ربیعی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار با رایزنی‌های صورت گرفته توسط غلامرضا تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سفری یک روزه میهمان گچسارانی ها بودتا در سومین سال از عمر پربرکت دولت تدبیر و امید! یک کلنگ زنی بی نتیجه دیگر را تجربه کنند.

علی الظاهر کلنگ زنی این پروژه فراموش شده به مثابه شروع کار نمادینی بود و ایرادی هم نداشت، مهم این بودکه کلنگ پروژه در دولت یازدهم زده شده باشد!،هر چند که سر و ته پروژه احداث پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران چه نمادین و چه غیرنمادین منجر به زمین زدن کلنگی توسط دولتمردان شد،همان کلنگ پروژه ای که به جز روئیدن خار و خاشاک حامل هیچ پیام دیگری نبود؟!.

همان پروژه بر زمین مانده ای که زخم کلنگ وزیر کار،نماینده گچساران و تنی چند از مسئولین را بر تن دارد،بیکاری جوانان گچسارانی ،تعلیق سد چمشیر ، پتروشیمی و تعطیلی بسیاری از کارخانجات در شهرک صنعتی این شهرستان و... هر کدام زخمی است که مردم با نشان دادن جای آن از آرزوهای بر باد رفته خود در رابطه با توسعه این شهر می گویند، آرزوهایی که گویا برای تحقق چشم به راه وعده های دولت یازدهم مانده است!.

پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران یکی از نیازهای اساسی جمعیت تحت پوشش جامعه تامین اجتماعی این شهرستان است وساخت پلی‌کلنیک تخصصی وعده‌ای بود که مسئولان دولت تدبیر و امید با تبلیغات وسیع در سال ۹۴ به مردمگچساران در کوی کارکنان دولت این شهردادند،اما شاید این پروژه همانند دیگر پروژه های دولت یازدهم به نوعی بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغی به خود گرفته است؟.

این در حالی است که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین کلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران گفته بود: اجرای این طرح بزرگ درمانی زمینه افزایش خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد و30 هزار بیمه شده اصلی با 90 هزار نفر بیمه شده تبعی از مزایای ساخت این پلی کلینیک تخصصی برخوردار خواهند شد؟!.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز در این آیین گفته بود: اجرای این طرح در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با4370 مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است و در این کلینیک بخش‌های تخصصی شامل اطفال، چشم، داخلی، گوش، حلق و بینی و دیگر خدمات تخصصی پس از ساخت ارائه می‌شود.

پیام اکبری مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمددر بهمن ماه سال گذشته در این خصوص نیز گفته بود: طرح ساخت پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران در مرحله مناقصه است و تا پایان سال کلنگ زنی می شود،این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و 700 متر مربع با 9 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اولیه ساخته می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استانگفت: نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی رادیولوژی پیشرفته، اکوکاردیوگرافی،سونوگرافی و تست ورزش در پلی کلینیک تخصصی گچساران از دیگر برنامه‌های امسال بوده که در نیمه دوم سال انجام شده است.

اکبری با اشاره به اینکه براساس شاخص‌های جمعیتی برای هر 20 هزار نفر جمعیت یک مرکز باید ساخته شود افزود: اجرای این طرح با توجه به جمعیت زیرپوشش ضروری است.

وی گفت: افزایش 50 نفر به کادر درمانی مراکز این سازمان و اجرای 15 هزار و 600 نفر ساعت آموزش به کارکنان برای توانمند سازی از دیگر برنامه‌های بهبود کیفی خدمات تأمین اجتماعی در این استان است که ارائه این آموزش‌ها نسبت به سال پیش 97 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است 91 هزار و 500 بیمه شده اصلی و خانواده آنها با جمعیت 350 هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی این استان بهره مند هستند.

ساخت پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران بارها به عنوان مطالبه ای جدی از سوی شهروندان مطرح شده است،حال باید دید که دولتمردان تدبیر و امید صدای مردمی که مطالبات شان را فریاد می زنند خواهد شنید و برای اجرای این پروژه قدمی برخواهد داشت و یا باید شاهد ماندگار شدن روایت تلخ کلنگی باشیم که وزیرکار بر تن پلی کلینیک تخصصی این شهر زد و اذهان مردم گچساران را از یک بی مهری دیگر لبریز کرد.

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد