Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هارد ديسک‌N300 توشيبا، در ظرفيت‌هاي 4، 6 و 8 ترابايتي و با سرعت 240 مگابايت بر ثانيه معرفي شد.

توشيبا از رده‌ي جديدي از هارد ديسک‌هاي مغناطيسي خود که از قابليت اطمينان بالا (High-Reliability) براي استفاده در «سيستم‌هاي ذخيره‌سازي متصل به شبکه» (NAS) برخوردار هستند، رونمايي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين محصولات جديد توشيبا تا 8 ترابايت ظرفيت خواهند داشت و بر اساس مشخصات اعلام شده، از لحاظ عملکرد در زمره‌ي بهترين هارد ديسک‌هاي مغناطيسي 3.5 اينچي جهان قرار خواهند گرفت.سري هارد ديسک‌ N300 که از سه مدل با ظرفيت‌هاي 4، 6 و 8 ترابايتي تشکيل مي‌شود، از رابط SATA 6 Gb/s، سرعت 7200 RPM و 128 مگابايت بافر بهره‌مند خواهد بود. هر سه هارد ديسک معرفي‌شده بر مبناي «پلتفرم مطمئن» توشيبا ساخته شده‌اند که در آن از سنسور تشخيص ارتعاشات چرخشي، دو اسپيندل براي دفع ارتعاشات، سنسورهاي تشخيص ضربه و اندازه‌گيري دما و قابليت‌هاي ارور ريکاوري استفاده مي‌شود. همچنين داشتن يک ميليون ساعت MFTB (ميانگين زمان بين خرابي) و توانايي تحمل 180 ترابايت بار کاري در سال، باعث مي‌شود اين هارد ديسک‌ها براي عملکرد مداوم و بي‌وقفه در دستگاه‌هاي NAS ايده‌آل باشند.هارد ديسک‌هاي N300 بي‌شباهت به سري MN05 که اوايل سال جاري ميلادي براي استفاده در NAS-ها توسط توشيبا معرفي شد، نيستند. احتمالا توشيبا در ساخت هارد ديسک‌هاي جديد خود از همان ديسک‌هاي مغناطيسي به‌کاررفته در سري MN05 استفاده کرده است؛ که در اين صورت، مدل 8 ترابايتي N300 مجهز به 6 صفحه‌ي 1.33 ترابايتي خواهد بود. علاوه بر صفحات مغناطيسي يکسان، به نظر مي‌رسد توان مصرفي هارد ديسک‌هاي N300 و MN05 نيز با يکديگر يکسان باشد.هارد ديسک‌ سري N300 توشيبا HDWN180XZSTAHDWN160XZSTAHDWQ140XZSTAظرفيت8 TB6 TB4 TBسرعت7200 RPMرابطSATA 6 Gbpsکش128 MBسرعت انتقال داده240 MB/s210 MB/s200 MB/sMTBF1 million hoursبار کاري سالانه180 TB/yearصدا35 dB34 dBتوان مصرفيدر حال کار9.2 W10.1 W9.6 Wآماده به کار6.2 W6.7 W5.2 Wضمانت3 yearsاز لحاظ عملکرد، توشيبا ادعا مي‌کند که نرخ انتقال داده‌ي محصولات جديدش به 240 مگابايت بر ثانيه مي‌رسد و زمان تأخير (Latency) آن‌ها برابر با 4.7 ميلي ثانيه (در مدل 8 ترابايتي) است. اما از آنجا که مدل‌هاي 6 و 4 ترابايتي از صفحات مغناطيسي متفاوتي استفاده مي‌کنند، از عملکرد پايين‌تري نسبت به نسخه‌ي 8 ترابايتي برخوردارند.توشيبا ارسال هارد ديسک‌هاي N300 به شرکاي سخت افزاري خود را از همين حالا آغاز کرده است و انتظار مي‌رود تا اواخر ماه جاري، شاهد عرضه‌ي آن‌ها به بازار نيز باشيم. قيمت دقيق هارد ديسک‌هاي جديد توشيبا بسته به فروشنده‌ متفاوت خواهد؛ اما بايد در نظر داشت که اگرچه امکان خريد آن‌ها توسط کاربران غير تجاري و براي مصارف عادي نيز وجود دارد؛ اما از آن‌جايي که سري N300 بر اساس پلتفرم پيشرفته‌ي توشيبا و براي مصارف تجاري طراحي شده است، نبايد انتظار قيمت پاييني براي از آن‌ها داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • خزر مواج می‌شود
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد