Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرمت اضطراری نارین قلعه نایین دو میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت. به کزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت:این میزان اعتبار برای مرمت های اضطراری نارین قلعه نایین وتبدیل به سایت موزه اختصاص یافت و امسال مرمت آن آغاز می شود.
محمود مدنیان افزود: با اختصاص این اعتبار،مرمت این بنا شامل استحکام بخشی دیوارها و پی ها، شیب بندی فضاها، ترمیم بخش های فروریخته، نما سازی ها و حفاظت بخش های مختلف اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مالکیت این بنای تاریخی تا چندماه قبل متعلق به اداره دارایی و امور اقتصادی بود که پس از پیگیری،اسناد مالکیت به میراث فرهنگی انتقال داده شد.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین افزود:با توجه به قدمت دو هزارساله نارین قلعه و بلااستفاده بودن آن در قرون اخیر و فرسایش شدید ؛ بخش ایی ازاین اثر تخریب شده است.
مدنیان با اشاره به اجرای طرح تبدیل این بنای تاریخی به سایت هم گفت:با اجرای این طرح امکان حضور و بازدید گردشگران، معرفی بنا، مطالعه و پژوهش و حفاظت از آثار و اشیای موجود در آن فراهم می شود.
نارین قلعه قدیمی ترین بنای تاریخی شهر نایین به عنوان دژ یا کهندژ شهر در وسط بافت تاریخی نایین قرار دارد.
احتمال داده می شود این بنای تاریخی مربوط به قبل از اسلام و متعلق به دوره پارتیان باشد.
طرح بنای نارین قلعه به صورت چندضلعی با دیوارهای قطور و با استفاده از مصالح خشت و چینه ساخته شده و درچند نقطه از دیوارهای آن برج هایی مدور جهت دیده بانی و دفاع از قلعه ساخته و تعبیه شده است.
شهرستان نایین با بیش از هزارو200 اثر تاریخی در140کیلومتری شرق استان قراردارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر دوشنبه در دیدار با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور موزه دفاع مقدس را جز پروژه‌های راهبردی و بسیار با ارزش استان دانست و اظهار کرد: اولویت استان توجه به مواریث فرهنگی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتباراتی جهت ساخت و تکمیل پروژه‌هایی چون موزه دفاع مقدس، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل المان شهدای گمنام مصوب شد، افزود: در دو سفر ریاست جمهور به استان گلستان بیش از ۸۲ میلیارد تومان برای ساخت پروژه دفاع مقدس اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان گفت: با اقداماتی که طی سه سال گذشته در استان صورت گرفته است به اندازه ۱۰ سال برای موزه دفاع مقدس استان کار انجام شده است.

کد خبر 6098792

دیگر خبرها

  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود