Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاسی در میاندوآب در یادداشتی به اظهارات زیباکلام پاسخ داده و می گوید: برای ایجاد شغل ما یک مدیریت خوب لازم داریم که اعتقاد به شعار ما می توانیم داشته باشد نه اعتقاد به نمی توانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، صادق زیباکلام، تحلیل گر وفعال سیاسی اصلاح طلب اخیراً‌ در واکنش به اظهارات کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفته که یا شما گفته‌اید که ۵میلیون شغل ایجاد می کنید و ایجاد هر شغل بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون سرمایه نیاز دارد حالا اگر ما بگویم که هر شغل ۱۰۰هزار تومان هم هزینه داشته باشد برای ۵میلیون شغل لازم است که حدود ۵۰۰هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیه که بودجه عمرانی سال گذشته فقط ۱۳هزار میلیارد بوده. از کجا می خواهید الباقی این هزینه را به دست بیاورید؟

در همین زمینه یک کارشناس مسائل سیاسی در میاندوآب در یادداشتی به این اظهارات زیباکلام، پاسخ گفته است:

متن این یادداشت تحلیلی را در زیر می خوانید:

« در پاسخ به شبهه ای که آقای زیبا کلام در مورد عدم توانایی کاندیداها در ایجاد ۵ میلیون شغل مطرح می کند بنده چند نکته بیان می کنم .

۱- همه کارشناسان اقتصادی متفق القول براین نکته تاکید دارند که کشور ما به لحاظ برخورداری از امکانات طبیعی و معادن و سوخت های فسیلی و… جزو کشورهای بی نظیر می باشد و توانایی بهره مندی و ارتزاق آبرومند بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت را دارا می باشد، لذا برای ایجاد شغل ما یک مدیریت خوب لازم داریم که اعتقاد به شعار ما می توانیم داشته باشد نه اعتقاد به نمی توانیم.

۲- قرار نیست این ۵ میلیون شغل در یکسال ایجاد شود بلکه با توجه به برنامه ششم توسعه در هرسال ۱/۵ میلیون شغل باید ایجاد شود که در عرض ۴ سال می شود ۶ میلیون شغل.

۳- برای راه اندازی یک شغل نیازی به ۱۰۰ میلیون تومان نیست، در اکثر شهرهای این مرز و بوم با ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان و با راه اندازی بنگاه های کوچک زودبازده می شود فرزندان این مرز و بوم را صاحب شغل کرد لذا لطفا دوباره ضرب و تقسیم فرمایید که حسابتان به اندازه علوم سیاسی تان قوی نیست.

۴- اگر دولتی سرکار بیاید که درآن نجومی بگیران حضور نداشته باشد و مدیری نتواند ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد آنگاه می شود شغل ایجاد کرد، دوباره ضرب و تقسیم کنیم .اگر با ۴۰ میلیون بشود یک بنگاه اقتصادی زود بازده ایجاد کرد در این صورت با حذف یک نجومی بگیر می شود چند تا بنگاه ایجاد کرد؟ ۱۰ تا بنگاه، در هر بنگاه حداقل دو نفر کار کند می شود حداقل ۲۰ نفر شاغل.

۵- اگر وزیران میلیاردی که امکانات دولت را به نفع شرکت های خصوصی خود بر می دارند حذف شوند، می شود شغل ایجاد کرد.

۶- اگر سرمایه داران منتسب به کانون های قدرت و ثروت مالیات بدهند می شود، شغل ایجاد کرد .

۷- اگر همانطور که وزیر محترم صنعت خطاب به یکی از آقایان که مسئولیت دارند گفتند جلوی قاچاق از مناطق آزاد گرفته شود، می شود تولید کننده داخلی را حمایت و برای جوان ایرانی شغل ایجاد کرد.

۸- آقای زیبا کلام افرادی که شما را به صحنه آورده اند تا به کمک یک جناح خاص بشتابید، با تزریق نتوانستن به باور مردم به نظام، انقلاب و ایران عزیز اجحاف روا می دارند، اشتباه جنابعالی و دوستانتان آنجاست که فکر می کنید تنها راه ایجاد اشتغال خام فروشی منابع طبیعی این مملکت است.

۹- در ضمن یادم رفت عرض کنم ، دولتی که می گوید می توانم شغل ایجاد کنم حتی اگر نتواند موفق شود بهتر از دولتی است که در همان اول دست تسلیم بالا برده و بگوید نمی توانیم شغل ایجاد کنیم.

حسین فرج زاده

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد در هر یک از دستگاه‌های اجرای استان بخش مدیریت بحران ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت _در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان وقوع بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به تخلیه به‌موقع روستای نوده شهرستان زیرکوه و انتقال اهالی به دلیل شکسته شدن سد، افزود: با توجه به اینکه خسارت وارده از سیل به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه زیاد است، باید با تشکیل تیم‌های تخصصی و بررسی‌های لازم در این خصوص، میزان خسارات وارده مشخص شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به احتمال بارش باران در روزهای آینده، لازم است با هدف جلوگیری از بحران، نسبت به تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند، اقدام شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به راه‌های عشایری تأکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: با توجه به خسارت‌های وارده به قنوات شهرستان زیرکوه باید آب مورد نیاز مردم از طریق لوله‌کشی از مادر چاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص پیدا نکرده است.

نیاز به تداوم کمک‌رسانی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مناطق تحت تأثیر سیل

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه هم در این جلسه گفت: در شروع کار همه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری شهرستان، نیاز است تا زمان اعلام وضعیت سفید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشد.

فرماندار شهرستان زیرکوه افزود: ارتش با تجهیزات به کمک مردم آمد و ماشین‌آلات راهداری هم در شهرستان زیرکوه مستقر هستند.

وی متذکر شد: با توجه به حجم خسارت‌های وارده به دو حوزه راه و کشاورزی، بیشترین نیاز تأمین تجهیزات برای بازسازی هم مربوط به همین دو حوزه است.

غیرتی با اشاره به وجود چند بند خاکی خطرساز در شهرستان گفت: انتظار می‌رود برای ترمیم این بندهای خاکی اقدام فوری انجام شود تا در بارندگی‌های بعدی روستاهای پایین دست دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: با عزیمت تیم ارزیابی مشترک آب منطقه‌ای و منابع طبیعی به شهرستان، وضعیت بندهای خاکی بررسیو نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

کد خبر 748737

دیگر خبرها

  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش