Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:09:58 GMT

کشور به دولتی انقلابی و ضد اشرافی گری نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۲۷۹۴

کشور به دولتی انقلابی و ضد اشرافی گری نیاز دارد

کرج - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور به دولتی توانمند نیاز دارد، گفت: کشور به دولتی انقلاب و پرکار و ضد اشرافی گری و ویژه خواری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) شخصیت بزرگی است که در علم، تقوا، آزادی، شجاعت و صدها خصلت دیگر سرآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حسینی همدانی بزرگ‌ترین ویژگی امام حسین (ع) را پاسداری از انقلاب نبوی و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: به‌حق این روزبه نام پاسدار نامیده شده است، جهت‌گیری فکری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روش عملی آن‌ها با مکتب تربیتی امام حسین (ع) عجین است.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با ظلم و فساد از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌اند و تا شهادت اقدام می‌کنند عملکرد انقلابی سپاه پاسداران در داخل و خارج از کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و به‌خصوص اقتصادی ستودنی و قابل‌تقدیر است.

خطیب جمعه کرج گفت: در مسئله دفاع از اسلام و انقلاب در مقابل استکبار و به‌خصوص آمریکا همه ملت ایران اسلامی لباس پاسداری به تن دارند و یکپارچه وسط میدان مبارزه هستند.

لزوم شفافیت برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری درباره اشتغال

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت ابوالفضل العباس (ع) که مزین به نام جانباز است، گفت: دیدار جانبازان باید در دستور کار همگان قرار داشته باشد مسئولان نباید از سر رفع تکلیف به دیدار جانبازان بروند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اینکه مدیرانی را سراغ دارم که با این مسائل ارتباطی ندارند، گفت: وقتی از وی سؤال می‌شود که تاکنون به دیدار جانبازان رفته‌اید در جواب می‌گوید هنوز موفق به این کار نشدم این در حالی است که موفق است در دوران مدیریتی‌اش با هزینه بیت‌المال حتماً به کیش سفر کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن روز کار رو کارگر، گفت: امروزه اقتصاد مقاومتی با تلاش و کار کارگران است که تحقق پیدا می‌کند توسعه اقتصادی در گره رونق اشتغال است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید شعار «مصرف کالای تولید داخلی تشکر از کار کارگران است» به گفتمان تبدیل شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزومات خود را از تولیدات داخلی انتخاب کنند.

معلمان در نظام اسلامی نباید دغدغه معاش داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری به کاندیداها توصیه کرد برنامه خود را با محوریت رونق اقتصادی، از بین رفتن رکود و بیکاری، فعال شدن حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی شفاف بیان کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مطهری که مزین به نام معلم است، گفت: کوتاهی در امر تعلیم و تربیت پذیرفته نیست.

وی با تأکید بر اینکه معلمان در نظام اسلامی نباید دغدغه معاش داشته باشند، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و برنامه مدونی برای آموزش‌وپرورش داشته باشند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مسئله تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این مسئله به‌قدری مهم است که دشمنان برایش برنامه‌ریزی‌های کلان می‌کنند و می‌خواهند محتوای آموزشی خالی از تعالیم اسلامی باشد.

انتقاد دولت از تریبون نماز جمعه با سند است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری گفت: برخی از دوستان به بنده پیام داده‌اند که چرا از تریبون جمعه دولت را نقد می‌کنیم خواسته‌اند که این کار را انجام ندهیم باید بگویم وظیفه امام‌جمعه روشنگری و توجه دادن به نکاتی است که اگر غفلت شود آثار سوء برای اجتماع به دنبال خواهد داشت بدون بدگویی و باکمال احترام ایراداتی که وجود دارد را در قالب سؤال مطرح می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه انتقادات با سند بیان‌شده است، گفت: این مهم وظیفه امام‌جمعه است زیرا نماز جمعه نماز عبادی و سیاسی است باید مسائل روز مطرح شود مکرر عرض کرده‌ایم با شخص کاری نداریم گفتمان، روش، مسیر و دستاوردها مطرح می‌شود مردم نیز هوشیار و بصیر هستند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه امام‌جمعه وظیفه تبیینی است، گفت: اگر جای بنده غیر از تبیین نکته‌ای را گفته‌ام بفرمایید تا اصلاح شود علتی که برخی مطالب را از روی برگه می‌خوانم این است که قبلاً در این خصوص توجه و دقت شده تا اشتباهی نشود.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: تا از مسئله‌ای مطمئن نباشم نکته‌ای را بیان نخواهم کرد معمولاً ادله عنوان‌شده است.

همه در روز بیست و نهم اردیبهشت‌ماه پای صندوق رأی حاضر می‌شویم بدون گرایش به چپ و راستنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری گفت: یکی از روش‌های انتخاب صحیح بیان عملکردها است تا وقتی عملکرد شخص نقد نشود انتخابی درست انجام شود تا وقتی از تریبون های مختلف که در دست افراد است مطالبی خلاف واقع به مردم منتقل می‌شود باید صحیح آن مطلب از تریبونی که به آن اطمینان است و مدافع نظام و ارزش‌های الهی و اسلامی است و مبین نظرات رهبری است، بیان شود این مهم همان تقوای سیاسی است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: افراد باید با مسائل سیاسی صادقانه از روی دلسوزی برخورد کنند نه مانند برخی از سیاسیون که به مردم دروغ می‌گویند و پشت‌هم‌اندازی کنند و فریب می‌دهند همه باید بدانند اسلام چنین اجازه را به احدی نداده است.

وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: رهبری می‌فرمایند تقوای سیاسی یعنی انسان در میدان سیاست صادقانه عمل کند به همین منظور باید عنوان کنیم که وظیفه امام‌جمعه از تریبون نماز نقد منصفانه است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه در روز بیست و نهم اردیبهشت‌ماه پای صندوق رأی حاضر می‌شویم بدون گرایش به چپ و راست، گفت: همه می‌آیم تا رئیس دولت تراز اسلامی انتخاب کنیم باید به شاخص‌ها دقت کنیم در غیر این صورت دولت، دولت ترازی نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور به دولتی توانمند نیاز دارد، گفت: به دولتی انقلاب و پرکار نیاز داریم دولتی که به کار جهادی اعتقاد داشته باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند همچنین خدمت به مردم را ارزش بداند و ضد اشرافی گری، تجمل‌گرایی و ویژه خواری باشد.

مردم ایران نسبت به آمریکا، اسراییل و متحدانشان بصیر هستند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید رابطه دولت با فتنه ۸۸ کاملاً شفاف و مشخص باشد، گفت: به دولتی نیاز داریم که به توانایی بالای جوانان و شعار ما می‌توانیم اعتقاد قلبی داشته باشد و در مقابل دشمن منفعل نباشد خطر دشمن را تشخیص دهد و شجاعانه عمل کند.

وی به نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام اشاره کرد و گفت: بدعهدی انگلیس کاملاً مشهود است که نسبت به خرید ۹۵۰ تن کیک زرد چه تخلفی را انجام داده‌اند این در حالی است که قرارداد رسمی بسته و امضاشده است اما تخلف می‌کنند

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره روح برجام اشاره کرد و گفت: در مباحث مالی و بانکی هنوز مبتلابه چالش هستیم با توجه به این مسائل این سؤال مطرح می‌شود که آیا همچنان باید به دشمنان اعتماد کرد و رابطه با آن‌ها داشت؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم ایران نسبت به آمریکا، اسراییل و متحدانشان بصیر هستند، گفت: در مقابل آن‌ها خیال کرنش و سرخم کردن ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به انتقادهای که به برجام وارد بود، گفت: آقایان به این انتقادها توجهی نکردند و گفتند مرحله‌به‌مرحله انجام شود حالا خود آقایان مدعی شده‌اند که چرا آمریکا چنین کرده است و چرا بدعهد است.

موضع ملت ایران درباره آمریکا مشخص است

وی با تأکید بر اینکه موضع ملت ایران درباره آمریکا همیشه مشخص است، گفت: شعار مرگ بر آمریکا حذف نخواهد شد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کاندیداهای که در این مناظره‌ها شرکت می‌کنند نباید جواب همدیگر را بدهند باید مسائل و راه‌کارها و برنامه‌ها ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اطرافیان کاندیداها بی‌فرهنگی نکنند، گفت: برخی دهان باز می‌کنند هرانچه می‌خواهند می‌گویند این کار درستی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به شهادت مرزبانان غیور کشور در میر جاوه اشاره کرد و گفت: به خانواده‌های شهدا و امت اسلامی تسلیت می‌گویم و از وزارت امور خارجه می‌خواهیم با این مسئله با جدیت برخورد کند.

وی در ادامه به انتخابات شورای شهر و مسئله رد صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: هیئت نظارت باید با دقت بیشتری عمل کنند و مراقب باشید حق‌الناس رعایت شود و شائبه‌ای ایجاد نشود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاعاتی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که 45 سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود