Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: مناظرات زنده تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری فرصتی برای روشنگری و آگاهی بخشی مردم و اعلام برنامه‌های کاندیداها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد تقوا را سبب کرامت و فضیلت انسان دانست و اظهار داشت: امام حسین (ع) در حدیثی فرموده است کرامت و فضیلت انسان در کنترل زبان و احسان به دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه افزود: سوم شعبان سالروز باسعادت سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع)، چهارم شعبان سالروز ولادت باسعادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل (ع) و پنجم شعبان ولادت باسعادت امام زین‌العابدین امام سجاد (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند ماه شعبان ماه من است و فرمودند خدا رحمت کند کسی را که در ماه شعبان پیامبر را یاری کند.

وی یاری‌کردن پیامبر اکرم (ص) را در اجرای فرمان و سنت رسول اکرم (ص) دانست و بیان کرد: صدقه دادن، روزه گرفتن، مناجات باخدا، اقامه نماز اول وقت از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) است.

آیت‌الله میرعمادی بهترین ذکر در ماه شعبان را صلوات برپیامبرو آل پیامبر (ص) دانست و گفت: طلیعه شعبان ولادت امام حسین (ع) است که مظهر شجاعت، جوانمردی، ایمان و ایثار است.

وی بابیان اینکه نهضت و قیام امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد، تصریح کرد: روز ولادت امام حسین (ع) به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است ازاین‌رو پاسداران با الگو گیری از امام حسین (ع) باید مظهر شجاعت، شهامت، جوانمردی، ایمان و ایثار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس شهامت، جوانمردی و ایثار پاسداران انقلاب اسلامی را دیدیم و مشاهده کردیم که چگونه با ایثار خود میهن اسلامی را زنده کردند.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف عمده پاسداران پاسداری از اسلام، انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی است به همین جهت در هرکجا که خطر دشمن باشد ( جنگ سخت، جنگ نرم و نفوذ سیاسی) پاسداران در مقابل آن ایستادگی کردند و از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت کردند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس در عرصه سازندگی نیز می‌توانیم بگوییم که امروز پاسداران و سپاه مظهر ما می‌توانیم شده‌اند و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی جانبازان را اسوه ایثار و مقاومت دانست و عنوان کرد: امروز جانبازان سند حقانیت نظام و انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اهمیت کار و کارگر بر کسی پوشیده نیست و در اسلام از کار به‌عنوان بالاترین عبادت و والاترین جهاد درراه خدا یادشده است.

وی بیان کرد: در روایات ما عرق کارگر به‌منزله خون شهید تلقی شده است و پیامبر اکرم (ص) جز دست کارگر دست کسی را نبوسید.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: کارگر سنگر اقتصادی را می‌چرخاند و تولید ایجاد می‌کند و امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، کارگر و کار نقش مهمی در تولید دارد.

وی مسئله تولید را مساوی باکار و کارگر دانست و خاطرنشان کرد: ما باید به مسئله کار و اشتغال توجه جدی داشته باشیم چراکه بیکاری زیبنده ایران اسلامی نیست پس باید زمینه اشتغال فراهم شود که این امر وظیفه حکومت و دولت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: اگر بخواهیم از کارگر تجلیل کنیم تجلیل از کارگر این است که از تولیدات داخلی استفاده کنیم؛ کارگر با زحمت تولید می‌کند و سپس ما سراغ تولیدات خارجی می‌رویم!

وی افزود: تجلیل از کارگر این نیست که به آن‌ها لوح و هدیه‌ای داده شود تجلیل از کارگر این است که حقوق آن‌ها توجه جدی شود.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: متأسفانه اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران مناسب نیست به‌ویژه وضعیت چند قشر از کارگران ازجمله کارگران ساختمانی که در میدان‌ها شهر می‌ایستند و چون اکنون رکود حاکم است بعد از مدتی دست‌خالی به خانه برمی‌گردد که باید گفت وضعیت این قشر بسیار دردناک است.

وی به حقوق معوق کارگران فضای سبز شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: کارگران فضای سبز شهرداری بارها در قالب نامه‌های مختلف خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند که این واقعاً قابل‌تحمل نیست که این کارگران چهار ماه حقوق نگیرند؛ یک مسئول باید تصویر کند اگر خود چهار ماه حقوق نگیرد به چه زندگی می‌کند؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: اگر بخواهیم به کارگران خدمت داشته باشیم باید به آن‌ها توجه کنیم و حقوق آن‌ها را ضایع نکنیم؛ جای بسی تعجب است که کسی پیامبر سفارش می‌کند تا عرق کارگر خشک نشده حقوق اش پرداخت شود اما کارگران ما حقوق آن‌ها چهار ماه عقب می‌افتد! آن مسئول چطور می‌خواهد در مقابل پیامبر اکرم (ص) قرار گیرد! رحم کنید و مقداری دلسوزی داشته باشید.

وی تصریح کرد:جای بسی تعجب است در مجموعه‌ای که دائماً غر می‌زنند و کار مهمی نیز انجام نمی‌دهند یک روز حقوق آن‌ها تأخیر ندارد اما این قشر کارگر که جز خدا کسی را ندارند در حق آن‌ها ظلم می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی به 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت معلمی، رسالت انبیاء است و جایگاه و منزلت معلمان، جایگاه و منزل پیامبران الهی است چراکه امر تعلیم و تربیت به عهده پیامبران بوده است.

وی بابیان اینکه امروز رسالت معلمان رسالت بسیار سنگینی است افزود: امروز اولین رسالت معلمان ایجاد روحیه و تفکر انقلابی در میان دانش‌آموزان است و امروز معلمان باید نسل چهارم جامعه ما را انقلابی پرورش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بالا بردن توان علمی دانش‌آموزان را از دیگر رسالت‌های معلمان دانست و عنوان کرد: امروز دیگر رسالت معلم یاد دادن الف و ب نیست و معلم باید توان علمی دانش‌آموز را بالا ببرد تا خلاقیت، نوآوری، ابتکار در بین دانش‌آموزان شکوفا شود.

وی بیان کرد: امروز رسالت معلمان ما تربیت انسان‌های مو من و انقلابی است و یکی از رسالت‌های مهم معلمان ما آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امروز معلمان ما باید مهارت‌های لازم را برای اشتغال و تولید در دانش‌آموزان به وجود بیاورند گفت: اگر بحث اشتغال و تولید مطرح است همه مسئول‌اند و معلمان نیز در این راستا رسالت دارند.

وی بابیان اینکه معلم باید چرخ تولید و اشتغال را از همان دوران نوجوانی و جوانی به حرکت درآورد، تصریح کرد: مهم‌ترین منبع برای تعلیم و تربیت دینی کتاب‌های شهید مطهری است که متأسفانه در این سال‌ها مورد بی‌مهری قرارگرفته‌اند و کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در بخشی دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز عید مبعث در بحث انتخابات دو نکته اساسی را مطرح کردند که اولین نکته خطاب به نامزدهای انتخابات بود که ایشان فرمودند شما در تبلیغات به مردم قول بدهید نگاه به ملت، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باشد و نگاه به برون مرزها نباشد.

وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی امکان‌پذیر است، افزود: اشتغال و تولید با تکیه‌بر ظرفیت داخلی امکان‌پذیر است ازاین‌رو نامزدهای انتخاباتی باید به این مسئله توجه کنند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مردم سفارش کردند و فرمودند به ایمان، اتحاد و یکپارچگی درصحنه انتخابات حضور پیدا کنند یعنی انتخابات را حق و تکلیف خود بدانند.

وی بیان کرد: این روزها بحث مناظرات زنده انتخابات مطرح است و بسیاری از مردم منتظرند ببینند در این مناظرات چه انجام می‌گیرد کاندیداها چه می‌کنند که به‌طور یقین این مناظره‌های زنده فرصتی برای آگاهی بخشی به مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مناظرات زنده تلویزیونی را فرصتی برای روشنگری و اعلام برنامه‌های کاندیداها دانست و تصریح کرد: مناظرات فرصتی برای ارائه راه‌حل مشکلات است بنابراین کاندیداها باید توجه کنند مبادا این مناظرات زنده تلویزیونی میدانی برای تاخت‌وتاز، تهمت و تخریب یکدیگر باشد.

وی خاطرنشان کرد:مردم می‌خواهند مناظرات را گوش دهند و ببینند چه کسی قدرت مدیریت کشور را دارد، چه کسی صاحب برنامه است و چه کسی صداقت و درستی را از همان ابتدا دنبال می‌کند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: مردم به دنبال این هستند که مناظرات زنده تلویزیونی نقد عملکردها و نقد کارشناسانه برنامه‌ها باشد نه اینکه میدانی برای جوسازی‌های بیهوده، رفتارهای عصبی، تنش‌زا، توهین‌آمیز و برخلاف منطق و اخلاق باشد.

وی افزود: از نامزدها انتظار می‌رود اسوه و الگو باشند و در مناظرات از روش‌های غربی‌های تبعیت نکنند و روش اسلامی را در مناظرات دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: انتظار مردم در مناظرات زنده رعایت تقوای سیاسی، صداقت، درستی در عمل و گفتار است نه اینکه کاندیداها به دنبال دروغ، فریب و یا اهانت باشند چون این رفتارها به‌دوراز شأن کاندیداها و مردم ایران و انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: مناظرات فرصتی است و مردم به‌خوبی آن را دنبال می‌کنند تا فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان، به مناسبت روز کارگر با جمعی هزار نفری از کارگران این استان دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این دیدار ضمن گرامیداشت روز کارگر اظهار کرد: کارگران بخش قابل توجهی از نیروی شاغل در کشور را تشکیل می‌دهند؛ از همین‌رو مشارکت آن‌ها در تحقق شعار سال می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: سوالات مهمی در خصوص حقوق کارگران وجود دارد؛ از جمله آنکه آیا بستری برای ارتقاء شغلی، علمی و حرفه‌ای کارگران ساده فراهم آمده است؟ آیا همه کارگران از حقوق بازنشستگی و بیمه برخوردار هستند؟ چنانچه برای یک کارگر در نخستین سال‌های کار، مشکلی جسمی ایجاد شود، آیا تدابیر حمایتی برای او اتخاذ می‌شود؟ باید چه رابطه‌ای میان کارگر و کارفرما باشد که امنیت شغلی کارگر تأمین شود؟ چنانچه بنگاهی تولیدی، تعطیل شد، آیا اقدامات حمایتی از کارگران آن بنگاه به عمل می‌آید؟

رئیس عدلیه اظهار داشت: حکومت به معنای عام کلمه وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد؛ از جمله آنکه باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند؛ باید کارگران بدانند که کمیته‌ها و کمیسیون‌های مخصوصی در اداره‌های کار، ویژه کارگران وجود دارد و یکی از اعضای این کمیسیون‌ها، نماینده قوه قضاییه است. باید کارگران بدانند که مرجع تجدیدنظر درباره برخی تصمیمات کمیسیون‌های کارگری، دیوان عدالت اداری است که زیر نظر قوه قضاییه است. کارگران با دانستن و آشنایی با این قبیل اطلاعات و موضوعات است که می‌توانند از بخش‌های مربوطه و مقامات و مسئولان ذی‌ربط مطالبه‌گری کنند. 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اقداماتی که قوه قضاییه می‌تواند در قبال حقوق کارگران انجام دهد، گفت: ما در قوه قضاییه می‌توانیم از طریق دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع تجدیدنظر مصوبات مربوط به حقوق کارگری و همچنین قاضی‌ای که عضو کمیسیون‌های کارگری است به حمایت ویژه از حقوق کارگران بپردازیم؛ همچنین می‌توانیم شعب و مراجع قضایی تخصصی را برای حمایت از حقوق کارگران دایر کنیم. علاوه بر این‌ها من به عنوان رئیس قوه قضاییه از طریق جلسه سران قوا و شورا‌های عالی ذیربط، اقدامات لازم را برای رفع مشکل شما کارگران انجام خواهم داد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «تاجیک» نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از قرارداد‌های موقت کارگری و دستمزد پایین کارگران انتقاد کرد و گفت: چرا باید شرایط به نحوی باشد که همیشه میزان حقوق کارگران از تورم عقب‌تر باشد در حالی که طبق ماده ۴۱ قانون کار، به صراحت یکی از معیار‌های تعیین حداقل دستمزد کارگران، درصد تورم اعلامی بانک مرکزی است.

خانم «احمدی» نماینده کارگران منطقه ویژه معدنی و فلزی خلیج فارس نیز به طرح مباحثی در رابطه با ایمنی و حفاظت بهداشت کار پرداخت و خواستار در نظر گرفتن شعب تخصصی از سوی قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده‌های ناشی از این موضوع شد.

«اسدی» نماینده کارگران شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس نیز در این دیدار به طرح مباحثی در رابطه با ضرورت تامین مسکن برای کارگران پرداخت. 

«پرویزی» نماینده شرکت فولاد هرمزگان نیز در این جلسه به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای رفاه حال کارگران این مجتمع اشاره کرد. 

«فریبرزی» نماینده شرکت پالایش نفت آفتاب نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در راستای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکار شدن کارگران، به بیان مطالبی در رابطه با ضرورت تامین امنیت شغلی کارگران از سوی مسئولان پرداخت. 

«شاهین‌زاده» نماینده یکی از مجتمع‌های تاسیساتی استان هرمزگان نیز در این مراسم، برخی اقدامات صورت گرفته در واحد تولیدی متبوع خود را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌