Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين مناظره انتخاباتي نامزدهاي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري از شبکه اول در حال پخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، گرماي انتخابات رياست جمهوري امروز با برگزاري مناظره هاي اين حوزه به آغاز خواهد شد. نامزدها از ساعت 14:30 با حضور در ساختمان معاونت سيماي رسانه ملي خود را براي مناظره ها مهيا مي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تغيير ناگهاني
- از مدت ها پيش معلوم بود که دولتي ها از حضور در مناظره با محوريت اقتصادي بيم دارند. گويا فشارهاي آن ها براي تغيير محور مناظره امروز به ثمر نشست؛ مجري برنامه شبکه يک از تغيير موضوع محور مناظره نخست به فرهنگي و اجتماعي خبر داد.
- مصطفي ميرسليم نخستين فردي بود که در ساختمان معاونت سيما حضور پيدا کرد. حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام رسانه ملي از وي استقبال کرد.
- پس از ميرسليم اسحاق جهانگيري معاون اول دولت پا به صدا و سيما گذاشت. وي در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که آيا براي حضور در اين مناظره آمادگي داريد يا خير اظهارداشت: براي حضور در اين مناظره آماده هستم و مهمترين مسائل مربوط به اين مناظره را در اين برنامه مطرح خواهم کرد.
- سيدابراهيم رئيسي سومين نامزد حضور يافته در رسانه ملي بود. وي با حضور در لابي پذيرايي از نامزدها، با ميرسليم خوش و بش کرد. اما خبري از جهانگيري در لابي نبود.
- چهارمين نفر، مصطفي هاشمي طبا بود. وي بر خلاف رسم معمول، خودش پشت «ال نود» نقره اي اش نشسته بود. هاشمي طبا نيز با حضور در لابي، با بقيه نامزدها خوش و بش کرد.
- بلافاصله پس از هاشمي طبا، محمد باقر قاليباف با همراهي حسين قربانزاده مدير مسئول روزنامه همشهري، وارد محوطه معاونت سيما شد.
- ساعت به 15:15 رسيده بود و همه منتظر آخرين نامزد بودند. حسن روحاني ساعت 15:40 ورود کرد. طبق رسم معمول، قائم مقام و پس از آن رئيس سازمان صدا و سيما به استقبال از نامزد رفتند.
- روحاني برخلاف رفتار معمول نامزدها، بدون مصافحه با کسي روي صندلي اش جلوس کرد.
همراهان نامزدها
- حجت‌الاسلام رئيسي به همراه الياس نادران، حسن روحاني به همراه حسام‌الدين آشنا، قاليباف به همراه حسين قربان‌زاده، ميرسليم به همراه جولايي در اين مناظره حاضر شدند.
- پس از آغاز مناظره‌هاي انتخاباتي 6 کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري بعد از 90 دقيقه مي‌توانند 15 دقيقه با مشاوران خود جلسه برگزار کنند.
قرعه کشي
- ساعت 16:10 قرعه کشي استقرار نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري براي اولين مناظره انجام شد و گوي بلوريني محتوي برگه شماره هاي محل استقرار نامزدها دست به دست شد. بر اين اساس، شماره هاي 1 تا 6 به ترتيب ميان هاشمي طبا، روحاني، قاليباف، جهانگيري، رئيسي و ميرسليم تقسيم شد.
بيانيه کميسيون بررسي تبليغات
- در ابتداي اين مناظره مرتضي حيدري که اجراي آنرا بر عهده دارد گفت: «چنانچه به تشخيص کميسيون بررسي تبليغات، برنامه‌هاي تبليغاتي ضبط شده راديو و تلويزيوني نامزدها، دربرگيرنده مطالب توهين آميز يا هتک حرمت ساير کانديداها يا ديگر افراد و يا مغاير قوانين باشد، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران موظف به حذف آن مطالب است و در صورتي که ضمن پخش برنامه زنده‌اي، مواردمذکور از سوي هر يک از نامزدهاي انتخابات يا نماينده‌هاي آنها واقع شد، سازمان صدا و سيما موظف است با تشخيص کميسيون بررسي تبليغات به ميزان مناسب و به صورت ضبط شده، فرصت احقاق حق بدهد.»
سازوکار مناظره
- در ابتدا، حيدري مجري برنامه درباره ساز و کار مناظره توضيحاتي ارائه کرد. بر اين اساس، هر نامزد بايد سه مرحله را پشت سر بگذارد. نامزدها بايد در اولين مرحله طي 4 دقيقه به سوالي که مطرح مي شود، توضيحاتي بدهد. در مرحله دوم، 5 نامزد ديگر هر کدام به مدت 2 دقيقه درباره اظهارات نامزد پشت تريبون قرار گرفته، مباحثي را مطرح مي کنند. در مرحله سوم نيز نامزدي که پشت تريبون است پيرامون مباحث مطروحه، جمع بندي خواهد کرد.
قطع سخنان روحاني
-اولين نامزدي که پشت تريبون رفت مير سليم بود که درباره حاشيه نشيني سخنن گفت. حسن روحاني به عنوان دومين فرد که مي بايست در نقد اظهارات ميرسليم سخن مي گفت، صحبت هايش بيش از 2 دقيقه طول کشيد. به همين خاطر مجري برنامه، مجبور شد حرف هاي رئيس جمهور را قطع کند.
گوشي هاي تقويت کننده!
- پس از اتمام اظهارات ميرسليم، حيدري از جايگاهش برخواست و گفت که گوشي هايِ رويِ ميز نامزدها، هيچ ارتباطي با بيرون ندارد و صرفا براي تقويت صدا است.
هواي سرد مناظره
- سيد محمود رضوي يکي از همراهين باقر قاليباف در مناظره، در صفحه توييتر خود، دماي پايين هواي استوديو را آزاردهنده توصيف کرد.
روحاني: قول ندادم/ قاليباف: تحمل داشته باشيد
- نوبت به روحاني رسيد. او از مشکل ازدواج جوانان گفت. باقر قاليباف در نقد اظهارات روحاني گفت که شما در ابتداي دولت تان قول داديد که 4 ميليون شغل ايجاد مي کنيد. قاليباف داشت صحبت خود را ادامه مي داد که ناگهان روحاني وسط صحبت هاي وي گفت: «يک سايتي اين حرف را زده و شما داريد بر اساس آن مي گوييد من گفته ام 4 ميليون شغل ايجاد مي کنم. من هيچ گاه چنين قولي نداده ام.» قاليباف نيز در جواب روحاني گفت: «حالا ان شاالله از سايت خودتان آمار را بر مي داريم. شما تحمل داشته باشيد من صحبت کنم.»
- روحاني نمي خواست بازي مناظره را وا بدهد. رئيس جمهور با لبخند ملايمي درباره ادعاي قاليباف که گفت روحاني وعده اشتغال 4 ميليوني داده بود اظهار کرد:«چون حرف آقاي قاليباف دروغ بود نمي خواستم گناهش ادامه پيدا کند؛ وگرنه من حاضرم بقيه وقتم را به ايشان بدهم.»
تکميل مي شود...


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّه و اناالیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش از جمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف‌

رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6082389 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • شروع شاگردان شمسایی با یک دوئل/ کار سخت تیم ملی فوتسال ایران
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • قالیباف قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی را تبریک گفت